Stel je persoonlijke vraag #17

Oja ik haat het als mensen zo heel fel in hun manier van praten worden terwijl het helemaal niet nodig is. De inhoud komt dan ook veel minder goed over want ik hoor alleen maar de grote opwinding/boosheid/ergernis.

Maar kennelijk voelen zij wel dat dat nodig is. Wellicht omdat ze zich anders niet gehoord voelen of omdat ze het al zo vaak op een rustige manier geprobeerd hebben. Je dan focussen op de manier waarop iets gezegd wordt ipv wat er gezegd wordt is tone policing.

1 like

Ik dacht vooral aan een bepaald persoon (lees; mijn ex) die zijn emoties dan niet onder controle kon houden. Ik werd er alleen maar heel klein van en had hem zeker wel gehoord als hij gewoon op een normaal volume en niet zo groot (qua fysiek) praatte. Het begon dan ook niet rustig ofzo.
Zoals jij het uitlegt denk ik aan een maatschappelijk thema wat je duidelijk probeert te maken, dan kan ik het wel snappen ja. Niet in een relatie waar je een rant houdt over het gedrag van de ander.

Het gaat ook meer over een boodschap die je ongemakkelijk vindt dus dan maar de focus op de manier waarop zodat je geen aandacht hoeft te besteden aan wat er gezegd wordt en hoe dat jou ongemakkelijk laat voelen

3 likes

Ik snap het.
Ik ben denk ik wel iemand die wel eens wat over de toon zegt (en ook te horen krijgt), maar dan ga ik niet alleen maar in op de toon maar daarna ook zeker op de inhoud.

Val je ook snel in slaap tijdens het lezen van een boek?

• Ja
  • Nee

0 stemmers

Ik kan uren lezen op het forum/scrollen op socials maar steeds als ik lees, val ik in slaap.

I wish

Ik lees altijd de tip om voor het slapen te lezen, maar ik heb dan de neiging om tot diep in de nacht te blijven lezen ipv op tijd te gaan slapen.

4 likes

Word je ook onrustig van die wind?

• Ja
  • Nee
  • Wind?

0 stemmers

Ik heb nog nooit in m’n leven een vlog gekeken maar toch weet ik dat Mascha bijna gaat bevallen en dat Anna nooshin dom reageerde bij de opening van haar insta experience :sob: een paar maanden terug begonnen met lezen en sindsdien volg ik ze gewoon

19 likes

Ik ben echt te druk bezig als ik tegen iedere debiel moet zeggen dat hun neus er ook in moet.

1 like

Ja dit heb ik ook! Ik vind lezen heel fijn, maar al heel snel wil ik dan slapen terwijl het midden op de dag is. Als ik op het forum lees, heb ik hier geen last van.

1 like

Soms denk ik erover om m’n neuspiercing weer te laten doorprikken na 15 jaar maar kweennie… voel mezelf toch er een beetje te oud voor ofzo. Terwijl ik opzich wel een beroep heb waarin ik ermee weg zou komen.

1 like

Vooral van het vooruitzicht dat ik er straks doorheen moet gaan fietsen

Ik ben echt jaloers op mensen van wie een oorbelgaatje dichtgroeit. Ik draag al een jaar of 7 geen oorbellen maar alsnog zijn ze open, denk dat ze nooit dichtgaan :sob:

Clitorispiercing klinkt ongelofelijk pijnlijk. :sob: Clithood en Christina enzo hoef ik ook niet, maar het idee van een piercing in de clit zelf. :sob:

@lapzwans, leuk juist! Ik vind een neuspiercing niet echt puberaal staan, ik merk bij mijzelf ook dat mensen vaak vergeten dat ik hem heb. En ik zie er nog steeds suf, volwassen en betrouwbaar uit met dat ringetje in mijn neusvleugel!

1 like

Nja, gaatjes… ze zijn opgerekt tot 14mm

Wat zou jij liever heel goed kunnen?

• Piano spelen
  • Viool spelen
  • Gitaar spelen
  • Ik kan (een van) deze dingen al heel goed

0 stemmers

Ik zou heel graag een neuspiercing willen, maar mijn zijkant is te lelijk daarvoor :frowning:

Ik wil heel graag een septum, maar het staat me totaal niet :weary:

1 like