Ik werk nu helemaal niet want m’n werkgever is dicht nog. Maar vanaf aug ga ik 32 uur werken minimaal. Drie baantjes: voor de klas, oppassen en bij m’n huidige werk. Ben nu al moe.
In m’n ideale wereld zou ik 24 uur werken en daar goed van rondkomen, maar met mijn huidige salaris wil ik wel graag rond de 40 uur werken want dan kan ik af en toe nog eens wat leuks doen in plaats van alleen het hoognodige te kopen
Officieel werk ik 8.00-16.30 en op woensdag 8.00-15.00, maar ik zit meestal tot 17.00 of later. Ik moet die vakanties toch verdienen.
Mij niet
Ik heb een contract van 40 uur, maar ik werk gemiddeld zo een 36-38 uur. Ik heb 10 vakantieweken per jaar, maar neem er meestal 4-5 weken op. Dus ik neem per week wat uren op. Vind het ideaal zo.
In mijn hoofd gaat het dus ook zo als ik veel vrije tijd heb, maar in de praktijk lig ik op de bank, kijk ik youtube filmpjes die ik niet eens leuk vind en vreet ik chips
Slik jij vitaminepillen?
- Ja
- Nee
0 stemmers
Hahah ja precies. Ik zou ergens best 32 uur willen werken en dan 1 dag hobby’s of vrijwilligerswerk maar ik ga dan waarschijnlijk gewoon 1 hele dag op de bank liggen stinken
Da’s ook een hobby toch
Haha ja maar dan verdien ik toch liever een extra dag geld
5 dagen zou ik echt killing vinden. 4 dagen is echt mijn max. Wat ik het vermoeiendste vind, heb ik gemerkt tijdens deze coronacrisis, is niet eens het werken op zich, dat vind ik wel best allemaal, maar al dat sociale gedoe eromheen. Reizen, praten, interesse veinzen in het leven van collega’s, uberhaupt interesse veinzen voor wat voor werk iedereen doet Als ik in de toekomst meer thuis zou kunnen blijven werken zou ik ook wel meer willen werken maar anders moet ik na max 4 dagen wel echt ff een dag op de bank voor pampus liggen en geen sociale interactie hebben.
Ja groot gelijk hoor! Ik werk nu liever nog 40 omdat ik wel prima trek en ik al weet dat als ik nu minder ga werken dat ik nooit meer méér ga werken, en ik werk pas 2 jaar. En ik merk dat ik die sociale interactie juist echt nodig heb om energie in m’n werk te houden (daarom voel ik me nu ook zo ongemotiveerd )
Misschien heb ik nog nooit een baan gehad die me genoeg boeit om 40 uur vol te houden haha. Ik ben helemaal voor de vakbonden die pleiten voor een 30-urige werkweek (tegen fulltime salaris ofc). Maar ik snap jou ook wel, ik ben begonnen met 32 (wel altijd op plekken waar 36u fulltime is, dat zou ik misschien nog overwegen als ik 4x9 zou kunnen doen ofzo) en zie mezelf echt geen 40 uur meer gaan werken inderdaad.
Ik heb een contract voor 32 uur maar daar ga ik altijd ver over. De laatste weken zit ik rond de 50 uur.
Het liefst zou ik 3 dagen werken maar dat kan niet met de baan die ik heb, sowieso is een dag echt helemaal vrij zijn al heel lastig dus minder werken is vrijwel onmogelijk.
Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik ook niet zou weten waar ik mijn vrije tijd aan zou willen besteden als ik minder zou werken. Het is niet dat ik grote levensdoelen heb die ik dan opeens ga vervullen. Maar het lijkt me heerlijk om de ruimte te hebben om gewoon maar wat aan te kloten.
Ik heb vrije dagen bij gekocht, dus die heb ik meegerekend.
Mijn droombaan is eigenlijk 3 dagen werken voor een 2 keer modaal salaris en met 10 weken vakantie per jaar. Nog niet gevonden helaas.
Ik kan ook vrije dagen kopen maar die heb ik er niet bijgerekend
ik heb standaard 5, geen idee hoeveel ik er maximaal bij kan kopen, heb op de planning staan om er (verdeeld over het hele jaar) 3 weken bij te kopen maar misschien is dat volgend jaar heel anders. Het laten uitbetalen is ook chill namelijk
Oh en ik krijg ook 3 dagen om aan mijn gezondheid te besteden, lichamelijk of geestelijk, maar daar wordt niet op gecontroleerd oid, wanneer je die opneemt en wat je die dag dan gaat doen
Op papier ben ik 36u gaan werken, terwijl ik nog 40 uur maak. Ik spaar dus per week 4 uur verlof, wat ervoor zorgt dat ik zoveel vakantie heb. Hierdoor kon ik bijvoorbeeld vorig jaar ook een lange, verre reis maken.
Zonder deze regeling heb ik gewoon 5 weken verlof trouwens.
Mensen met 9+ weken vakantie waar werken jullie want dan kom ik daar ook heen
Onderwijs! Daar ga ik vanuit iig