Stel je persoonlijke vraag #17

Meestal vang ik ze (idd in een bekertje) en zet ze buiten, maar hoe doen mensen dat met spinnen op t plafond? Ik hoef ze dan weer niet op m’n hoofd te krijgen ofzo, maar kan er daar gewoon niet bij dus hoe krijg ik die nu naar beneden zonder al te grof geschut?

Blijkbaar een onpopulaire opinie: ik geef spinnen een kleine tik met m’n schoenzool en probleem is opgelost

11 likes

Omg waarom heb ik erop geklikt :sob: Ik snap niet waarom dit een huisspin heet, die hoort echt niet in huis.

7 likes

Ik bel dan mijn vader op en hij komt mij redden van de spinellende :princess:t3: . Krijg altijd accuut kippenvel over heel mijn lichaam als ik een spin zie

6 likes

Als je een flink stuk van je haar had afgeknipt heb jij dan ook na redelijk wat maanden opeens ook zo’n moment van ‘damn wat groeit het nu snel’. Terwijl het de eerste paar maanden voor jouw gevoel maar langzaam ging.

• Ja
  • Nee
  • Ik heb nooit een flink stuk van mijn haar afgeknipt

0 stemmers

Ik heb besloten om mijn haar niet meer te knippen zolang we een anderhalve samenleving hebben. Straks is mijn haar gewoon 1,5 meter. :upside_down_face:

8 likes

Ligt denk ik ook aan de vochtigheid van het huis? En hoe hoog je woont en of je dichtbij een natuurgebied enzo woont? Ik heb echt heel zelden een spin.

2 likes

JBL! Heel blij mee

2 likes

Hoog in een flat! Ik heb sinds de 2.5 jaar dat ik daar woon denk ik twee keer een kleine spin gehad.

6 likes

Op 18 hoog in een nieuwbouwflat :grin:

3 likes

Voor jou wel, voor de spin niet.

4 likes

Klopt, woon dicht bij natuur en september/oktober is hier het grote spinnen seizoen :frowning:

1 like

Heb jij wel eens last van zilvervisjes?

• Nee nooit
  • Af en toe
  • Ja vaak last van

0 stemmers

Er is meestal ook een trap :stuck_out_tongue:

1 like

Ik denk niet dat een dode spin nog veel problemen heeft.
Spinnen vallen bij mij in dezelfde categorie als vliegen en muggen: die red ik niet.

Wat vind jij het ergst om tegen te komen in je huis?

• Mieren
  • Spinnen
  • Een muis
  • Zilvervisjes
  • Een kakkerlak
  • Vlooien

0 stemmers

En het minst erg?

• Mieren
  • Spinnen
  • Een muis
  • Zilvervisjes
  • Een kakkerlak
  • Vlooien

0 stemmers

Een dikke grote mot!!! Bij uitstek :scream::scream:
Zo eentje met zon dik lijf, grootte van een vlinder vaak, niet zo’n fladderding van 1 cm

8 likes

Ik ook en die hoek is echt verschrikkelijk. De keren dat ik dat heb gedaan ergerde ik me eigenlijk alleen maar :’)
Heb wel het idee dat mannen dat over het algemeen leuker vinden dan vrouwen?

Ik dood dagelijks één of meerdere zilvervisjes. Lijkt niets te helpen. Ook reinig ik maandelijks mijn ventilatiekappen en daar zitten dan ook altijd weer een paar lijkjes achter :face_vomiting: Verder vangen mijn hond en de trilspinnen in mijn huis er af en toe een paar.

Ik kom er nu pas achter dat zo’n lange poten spin een trilspin heet. Nooit eerder gehoord.

3 likes

Ja een man kan gewoon lekker op z’n rug liggen.