Wat is de beste dag om vrij te hebben als je 4 dagen werkt en vrijdag niet kan?
- Maandag
- Dinsdag
- Woensdag
- Donderdag
0 stemmers
Wat is de beste dag om vrij te hebben als je 4 dagen werkt en vrijdag niet kan?
0 stemmers
Absurd. Nachtrust verpest voor wat? Ik ben te jaloers voor dat soort dingen, had haar met een bezem gemept als ze midden in de nacht bij mijn man zou aanbellen. Behalve bij bejaarden natuurlijk.
Nu gaat het niet meer zo op: maar het OV is vaak op woensdagen al rustiger en op donderdagen juist drukker en dat ontwijk ik graag. Afspraken en dingen regelen is soms lastiger op maandagochtend (winkels later open). En winkels zijn juist woensdagmiddag drukker en donderdag niet echt. En bij een donderdag hoef je maar één dag op te nemen voor een extra lang weekend.
Dinsdag zou ik de minst logische optie vinden, maar ken mensen die dat juist ook chill vinden. Maandag doorwerken en dan is het opeens al weer woensdag als je moet werken.
Ik heb nu de maandag vrij maar begin daar toch ook weer een beetje over te twijfelen. Afgelopen tijd vielen er ook superveel feestdagen op maandag en die âmisâ je dan als gratis extra vrije dag (ja beetje petty om zo te denken maarja). Ik vind de maandag ook wel een beetje een deprimerende dag eigenlijk. En ik vind het leuk om naar kringlopen te gaan maar die zijn meestal dicht op maandag. Ik denk dat ik nu toch meer neig naar woensdag, ook omdat dat als een soort extra break voelt, ipv 3 dagen achter elkaar 2 dagen en later nog 1.
Als ik de situatie zou inbeelden dat het mij overkomt zou ik er niet blij mee zijn en de buurvrouw ervan verdenken een oogje te hebben op mijn vent. Half 2 snachts aanbellen en appen dat er een âspinâ weggehaald moet worden. I would not be amused.
Ik kan zo een film zonder moeite elke dag kijken en ik vind dat echt erg. Ik ga ook vaak steeds naar dezelfde film in de bios
Ik zou echt iedereen en zn moeder appen als ik alleen was en dr zit een spin. Dan hoef je je niet vereerd of gevleid te voelen je moet gewoon dat beest weg halen thats it
Haha wow ik zou echt ZIEDEND zijn als mijn buren aanbellen midden in de nacht voor een fucking spin.
Haha ja gelukkig match ik daarin goed met mijn man.
Ik ben echt héél erg pro donderdag. Maandag mis je inderdaad veel âgratisâ vrije dagen en is ohandiger met winkels laat open (wat hierboven dus al werd gezegd). Dinsdag is echt zo precies niks want dan heb je pas 1 dag gewerkt en moet je er daarna nog drie?? Woensdag is ook lekker want breekt zo lekker de week maar is wel voor veel mensen een vrije dag volgens mij dus miss dan wel weer drukker in de stad oid. Maar donderdag!!! Dan heb je drie dagen gewerkt, ben je er helemaal klaar mee dus ff lekker dagje vrij. Je ontwijkt inderdaad een drukke dat op de weg/OV (indien van toepassing) en je hoeft daarna heerlijk nog maar 1 dag te werken. De vrijdag is toch vaak een beetje een feestdag op kantoor, niet te hard werken, vrijmibootje, op tijd stoppen dus EIGENLIJK heb je als je op donderdag vrij hebt op woensdagavond gewoon al weekend. Ik zie alleen maar voordelen.
@kringel Ik heb op maandag gestemd want die extra dag weekend is heel fijn maar ik ben sinds een paar jaar ook op de donderdag vrij (dus ma en do) en wat hierboven gezegd wordt over de donderdag is ook helemaal waar!
Heb jij in de loop der jaren je handtekening aangepast of veranderd?
0 stemmers
en nog steeds is het erruggg lelijk. mijn moeder zei laatst dat de mijne op een badeend leek.
Zou het wel graag willen maar ik kan gewoon echt geen mooie handtekening zetten. Ik vind die van mijn ouders altijd zo mooi en sierlijk en die van mij ziet er uit alsof ik net mijn naam heb leren schrijven.
Hahaha nou dat dus, ik ben ergens bang dat mân handtekening dan ongeldig wordt, maar dit gekrabbel is ook niks. Wie verzint het dat je op je 10e een handtekening moet verzinnen
Nee, het zijn alle letters door elkaar geschreven dus uiteindelijk lijkt het op een kinderkrabbel, maar hij is erg lastig na te maken dus laat het maar zo.
Als kind tekende ik met veel krullen en sierlijke letters. Daar nam ik dan rustig even mân tijd voor aan een balie, niet zo praktisch dus
De letters wat mooier gemaakt en de krabbel aan het eind iets langer. Maar niet iets anders of zo.
Ligt ook echt aan je werk denk ik. Ik werk in de zorg dus heb niet standaard een weekend en feestdagen bestaan niet. Maar toch voor maandag gekozen omdat ik dan iig om de week een lang weekend zou hebben
Hoe werkt dit eigenlijk officieel?
Ik heb nog nooit parttime gewerkt, maar als een feestdag toevallig op jouw vaste vrije dag valt ben je die dan gewoon âkwijtâ? Ja toch denk ik?
Wel vaak op feestdagen moeten werken en dan kreeg ik een andere dag vrij in de plaats (weet eigenlijk niet of dat legaal wel helemaal klopt nu ik erover nadenk)