Stel je persoonlijke vraag #17

M’n vriend doet dat dus met veel mensen, en 1 vriend van hem belt hem elke dag heel random en dan gaat hij vragen “where is my friend?” Daar bedoelt hij dan mij mee en dan schreeuw ik vaak, “dont call!” En dat is nu een ding geworden wat ze beide grappig vinden. Maar ik zie het nut er niet van in. Ik app liever. Plus een telefoon aan m’n oor houden vind ik ook kut. Als ik je op de luidspreker kan zetten wordt de drempel al lager.

Hopelijk zijn we nu voor eens en voor altijd af van die drie ongevraagde zoenen.
Met verjaardagen en Nieuwjaar word ik ongevraagd tig keer gezoend op het werk. Het merendeel is man en heeft stoppels. Zo naar vind ik dat. En als ik zelf met een stijve arm een hand geef om afstand te bewaren zijn er altijd types die een ruk aan je arm geven om je alsnog te kunnen zoenen. :-1:

1 like

Waarom niet? Ik doe dat wel alleen als ik al heel recent contact heb gehad met die persoon en ik dan net op de fiets wil stappen bijv.

1 like

Je kan dan toch snel checken of er iets loos is?
Eigenlijk heb ik liever dat iemand eerst appt of bellen uitkomt. Vaak negeer ik het trouwens ook en app dan “je belde?”. Maar dat vinden mensen ook raar :sweat_smile:

1 like

Oja dan stuur ik ook een berichtje dat ik straks terugbel.
Maar ook daar haat ik het als mensen me zomaar gaan lopen bellen. Vraag eerst ff of het uitkomt aub.

maar een berichtje is dan toch net zo afleidend als een telefoontje? Ik ga er altijd vanuit dat wanneer iemand opneemt en het gesprek aangaat, tijd heeft. Anders drukt diegene me wel weg.

2 likes

Een ander hoeft niet te weten dat ik gebeld word of een appje krijg.

Mijn zus heeft haar geluid altijd aan, maar ze krijgt ook bij ELK appje een geluid. Zelfs als ze in het gesprek zit. En ze zet het liefst ook nog haar toetsenbord geluid aan. Krijg daar echt moordneigingen van :triumph::triumph::triumph::triumph:

9 likes

24/7 op stil, zou niet eens weten wat voor geluiden mijn telefoon zou maken. (Op die verdomde NL alert meldingen na, die klinken alsof er een bom afgaat)

4 likes

Haha ik ook niet, als er al vrienden bellen dan is het altijd ‘op afspraak’ en vaak 's avonds thuis.

Bel jij of word jij soms spontaan overdag opgebeld of gevideobeld door vrienden om gezellig te kletsen?

• Ja
  • Nee
  • Heel soms
  • Anders

0 stemmers

Vaak wel aan het eind van de middag of in de avond!

1 like

Ik word vaak gefacetimed, meerdere keren per dag, maar bellen niet

1 like

Nee want een berichtje zou dan zijn “heb je zo tijd om xy te bespreken” En dan kan ik zeggen “nee nu niet maar ik bel je over kwartier terug” En als mensen bellen gaan ze vaak het hele verhaal al bij me dumpen terwijl ik dan met iets anders bezig ben. Ik negeer die belletjes dus trouwens eigenlijk ook altijd hoor, van collega’s.

M’n telefoon staat op stil, maar krijg de meldingen ook via m’n horloge dus die gaat wel trillen als ik gebeld word of een bericht krijg.

Ik ben ook een heel gereserveerd persoon. Ik moet er echt niet aan denken. Maar als beiden het leuk vinden, ja doe je ding.

1 like

Mijn fitbit gaat trillen als ik gebeld wordt of appjes krijg. Bellen kan ik ook via de fitbit ophangen, heel fijn hahah

Mijn zus doet dat soms. Ik ben alleen als het nodig is dus als zij mij belt zeg ik ook “waarom bel je?” En dan zegt zij “oh gewoon om te kletsen” en mijn reactie is 9/10 keer “oh ok.” Uiteindelijk is het dan heel gezellig en zitten we zo een uur te kletsen, maar andersom zou ik dat niet zo snel doen als ik niet iets heel boeiends te melden heb.

2 likes

Ik heb al mijn geluid uit staan (van apps, sms, etc) behalve voor bellen. Vroegah had ik wel echt alles op stil, tot ik eens 's ochtends wakker werd met 14 gemiste oproepen van mijn zusje die compleet in paniek was omdat mn oma met de ambulance naar het ziekenhuis was gebracht en zij als enige in de buurt was. Toen voelde ik me zo schuldig dat ik m nooit meer op stil heb gezet.

1 like

Ik ben erachter gekomen dat ik echt alleen fysieke aanraking wil/fijn vind van degene waar ik een relatie mee heb en ook in het verleden was dat zo. Ik vind het totaal niet fijn om m’n ouders/familie/vrienden te knuffelen. Eerder een ramp. Geen flauw idee waar die blokkade vandaan komt maar so be it. Ik vind het wel jammer voor m’n moeder.

12 likes

@En_17_Anderen :sob:

Heb jij wel eens

• Een grassprietje gegeten
  • Eerste hulp verleend
  • Op een paard gezeten
  • Een bloedneus gehad
  • Een Big Mac gegeten
  • In het ov gehuild
  • In de open lucht geslapen
  • Vastgezeten in een lift
  • In een karaokebar gezongen