Stel je persoonlijke vraag #17

Heb jij weleens door een telescoop naar sterren en planeten gekeken?

• Ja
  • Nee
  • Anders… (heel lang geleden o.i.d.)

0 stemmers

Zo ja: vond je dat leuk?

• Ja, fantastisch!
  • Ja, wel leuk
  • Mwah, neutraal
  • Nee, niet zo leuk
  • Nee, dat viel zwaar tegen

0 stemmers

In een woestijn in Chili (was echt super interessant, kregen ook uitleg hoe je kaarten moet lezen, sterrenbeelden kunt herkennen enzo) en mijn faculteitsgebouw had ook een sterrenkoepel. Die organiseerden eens in de zoveel tijd sterrenkijkavonden waar iedereen zich voor kon aanmelden, super leuk.

8 likes

Waaauww dit lijkt me zo vet. Ik heb een keer met het blote oog de Melkweg gezien en dat vond ik al betoverend mooi.

2 likes

Ken jij de vlag van jouw provincie?

• Ja
  • Ja en ik heb er ook een om op te hangen
  • Ik weet het niet zeker
  • Nee

0 stemmers

Provincievlaggen:

provincievlaggen

image

Nederland

image

Hierboven staan (ik hoop correcte) plaatjes van de provincievlaggen

• Ik dacht dat ik de vlag van mijn provincie kende en dat is ook zo
  • Ik dacht dat ik de vlag van mijn provincie kende maar het plaatje is anders dan ik dacht
  • Ik dacht dat ik de vlag van mijn provincie niet kende, maar ik herkende hem op het plaatje wel/hij kwam me bekend voor
  • Ik dacht dat ik de vlag van mijn provincie niet kende en herkende het plaatje inderdaad niet

0 stemmers

Ik heb het idee dat in Nederland de vlag van Friesland en Brabant (of misschien alleen Friesland) veel bekender zijn dan de rest? Denk jij dat ook?

• Ja maar alleen Friesland
  • Ja Friesland en Brabant zijn bekender dan de rest
  • Nee ik ken alle vlaggen even goed/slecht en Brabant en/of Friesland zijn geen uitzondering

0 stemmers

Sorry voor dit soort oninteressante polls maar ik vroeg het me ineens af :see_no_evil:

1 like

Mocht je in de omgeving van Groningen wonen: https://www.rug.nl/research/kapteyn/sterrenwacht/publieks-avonden

@Nefertiti Ja dat is ook bijzonder he? Op de waddeneilanden kun je vaak goed de melkweg zien. En in augustus is het al helemaal bijzonder, omdat je dan vaak een perseĆÆdenstorm hebt, die voor vallende sterren zorgt.

3 likes

Mooi juist!

Geen auto mooier dan een (klassieke) Alfa Romeo

3 likes

Je kunt toch in elk niet stedelijk gebied de melkweg zien. Hoeft het iet eens mega helder voor te zijn.

Waar in Nederland zie je dit? Dat bedoel ik in ieder geval met de Melkweg, niet puur de sterren maar echt die kleuren en miljoenen sterren.

Dit is trouwens ook niet echt hoe je het ziet natuurlijk, is vaak long exposure, maar je ziet wel de kleuren anders dan een gitzwarte nacht.

4 likes

Oja ik ook! Was ergens in de Ardennen dus niet eens een heel niet-stedeljjk gebied dus zal wel af gehangen hebben van stand van de maan en bewolking ed maar het was zo mooi!

1 like

Vind jij die plastic bakken ijs lekker uit de winkel? Het gaat even niet om de smaak, maar gewoon überhaupt schepijs uit die bakken (geen ben and jerry’s)
image

• Ja heerlijk
  • Mwah
  • Nee

0 stemmers

Eigenlijk mis ik dit nu wel. Maar meer uit nostalgie denk ik. Mijn moeder die dan straciatella op mijn verzoek kocht. Ik heb dit zelf nooit gekocht.

1 like

Herkenbaar!! Ik heb precies hetzelfde, maar dan met de helft vanillesmaak en de andere helft chocoladesmaak.

Toen ik 6 was ging mijn moeder samenwonen met haar vriend, samen met mij en mn zus dus. Vooral ik had daar de eerste maanden best moeite mee, had echt ā€˜heimwee’ naar ons gezellige huisje waar we lekker met zn drieĆ«n woonden. Anyway, mijn stiefvader snapte dat natuurlijk en hij ging daarom elke dinsdagavond squashen en daarna borrelen.

Die dinsdagavond gingen mijn moeder, zus en ik dan samen film kijken met zo’n bak ijs. Echt goede herinneringen aan, ook al is het eigenlijk dus inderdaad helemaal niet zo lekker haha.

26 likes

Mwah, maar we combineren hier een schep ijs met banaan, gesmolten chocolade en slagroom en dan is ie wel heel lekker! Of met een scheutje amaretto en slagroom.

1 like

Oeh dat klinkt al wel echt een stuk beter. In de koffie zou ik het ook nog kunnen hebben

Echt wel een aanrader. Had dit soort ijs ook nooit in huis, maar nu standaard voor dit soort toetjes.

Ik deed dit vroeger wel eens met melk en een banaan in de blender en dan als milkshake. Zo vies lekker

1 like

de horror onder die bakken

4 likes

Ja overal in Nederland waar het niet stedelijk is. Heb het zo vaak gezien in de achtertuin in de Achterhoek. Nog steeds bijzonder maar ja wel vaak gezien.

Mijn ex vond mijn Kamer hier op lijken. Ik had verf in bruin, creme en roze uitgekozen en had nooit over ijs nagedacht tot hij dus met die ijsbakassociatie kwam. Nooit meer vanaf gekomen :sweat_smile:

4 likes

Ik heb het nooit gezien en ik heb toch een half leven in een niet-stedelijk gebied gewoond. Ik weet niet of dat nou voor heel Nederland geldt.