Kocht jij vroeger ook altijd bijna alle Hitzone cd’s. Als je ze liet branden mag je ook ja stemmen haha.
- Ja
- Nee
0 stemmers
Mijn toetsenbord is beetje dood aan het gaan dus kan geen vraagteken doen en bijna niet tussen haakjes haha.
Kocht jij vroeger ook altijd bijna alle Hitzone cd’s. Als je ze liet branden mag je ook ja stemmen haha.
0 stemmers
Mijn toetsenbord is beetje dood aan het gaan dus kan geen vraagteken doen en bijna niet tussen haakjes haha.
Oh yes. Ik had volgens mij nr 6 tot en met 23
Er is trouwens een Hitzone playlist op Spotify, genieten is dat.
Mijn vader brandde die altijd voor mij en mijn zus! En dan printte hij ook het plaatje van de voorkant uit en deed die in het cd hoesje
Haha ja mijn vader ook.
Heel zwart wit: gereformeerden baseren zich vooral op de bijbel. De verering van heiligen, Maria, biechten etc worden in de bijbel niet (expliciet) genoemd, dus wordt het ook niet gepraktiseerd.
Het katholicisme gaat iets flexibeler om met de bijbel, en is meer een geloof van tradities, mystiek en persoonlijke beleving. Dat trok mij enorm aan.
Verder geloven katholieken dat Jezus lichamelijk aanwezig is in de eucharistie (brood / hostie), terwijl gereformeerden het brood van het avondmaal echt als teken of symbool zien van Jezus.
Omdat er tig verschillende stromingen zijn binnen het protestantisme zijn er ook veel verschillen tussen gereformeerden. Het protestantisme kent gradaties van zwarte kousen tot geloven dat er ‘iets’ is.
Maar ik kom oorspronkelijk uit een zeer conservatieve gemeente waar de Bijbel centraal staat, en waar elke zondag 2 preken waren van drie kwartier over hoe zondig ik wel niet was.
Daar ben ik op afgeknapt en ik ben toen na een zoektocht terecht gekomen in de katholieke kerk.
Maar ik heb er dus moeite mee als een oude man in Rome zegt dat we vanaf nu een Frans meisje uit 1800 moeten gaan vereren als heilige omdat er ‘in haar naam wonderen zijn gebeurd’. Dat gedeelte van het katholieke geloof sla ik dus over.
En het fijne is dat het katholieke geloof een beetje is als een buffet. Heb jij niks met heiligenverering, dan doe je er niet aan. Je wordt er in ieder geval niet om uit de kerk gezet of zo. In mijn vorige kerk werd tucht gepraktiseerd door de kerkenraad, en als jij iets deed dat in hun ogen verkeerd was, dan kon je uit de gemeente gezet worden. Dat heb je in de katholieke kerk niet.
Ik vind dit eigenlijk een hele gezonde opvatting m.b.t. geloof. Waar ik mij vooral aan erger en soms ook best gevaarlijk vind, is als mensen echt alles willen doen zoals vele generaties geleden. Dat zij enerzijds wel erbij stil staan dat iets (bijvoorbeeld een schilderij van Rembrandt of een boek van Gerard Reve) een bepaalde tijdsgeest belichaamt. Maar anderzijds dan met een religieus boek doen alsof je alles nog helemaal perfect anno 2020 kan toepassen. Terwijl we vanuit wetenschappelijk perspectief dondersgoed weten dat naarmate de tijd vordert je steeds slechter tot de essentie van het werk kan komen. Dat er voorbij wordt gegaan aan de wisselwerking tussen subject (de mens) en object (het boek) etc.
Ik denk dat waar je ‘gereformeerd’ zegt je ‘protestants’ bedoelt.
Dit is wat kort door de bocht. Dit heb je in heel veel protestantse gemeentes ook niet, ik zou zeggen dat er een sterke minderheid is waar dit wel gebeurd. Je hebt ook enorm vrije protestante stromingen. Edit: ah ik zie dat je dat laatste ook noemt, maar in dat stukje wat ik quote kwam dat niet (genoeg) naar voren imo.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet zoveel verstand heb van geloven en Google vertelde vaak deze indeling, bijvoorbeeld hier:
Vandaar! Maar goed dat je het zegt, weer wat geleerd.
Klopt hoor, mijn vorige kerk zat echt aan de rand van het spectrum. In de meeste kerken is die tucht er gelukkig niet.
Maar ik ken mensen die puur omdat ze uit de kast kwamen, al onder tucht gesteld werden. Nog voor ze daadwerkelijk een relatie aangingen met hetzelfde geslacht. Dat heeft mij enorm geraakt, zoiets moet niet kunnen vind ik. Maar ook anno nu zijn er helaas nog kerken waar dit gebeurt.
Er is eigenlijk heel weinig bewijs voor zijn betrokkenheid, ja hij is een hele nare man maar meer dan hij was in de buurt en hij heeft tegen een vriend drie jaar geleden iets gezegd, is er niet.
Ik vind de ouders nog steeds heel verdacht, er zijn mijn inziens teveel inconsequenties in hun verhaal. Natuurlijk reageert iedere ouder anders op de vermissing van zijn of haar kind maar in dit geval zijn er veel vreemde dingen.
nee dat klopt, deze gedachte van mij is dus gebaseerd op wat er tot nu toe naar buiten is gekomen vanuit de pers. Op basis van deze berichten ben ik nog niet overtuigd van zijn schuld.
Zoiets wordt niet zo breed uitgemeten in de media als ze niet heel heel zeker zijn van hun zaak. Kun je je voorstellen hoe het je reputatie beïnvloedt en het vertrouwen van de bevolking schaadt als je fout zit. Het wordt echt niet zomaar gedeeld in de media.
Nee, wel de explosive cartuning cd’s.
Maar waarop trek jij je eigen oordeel op basis van die kleine beetjes die via de pers naar buiten zijn gekomen en geloof je niet de onderzoekers die elk detail kennen? Ze brengen hun conclusies tot dusver (dat Maddie dood is en dat hij er iets mee te maken heeft) echt niet naar buiten omdat ze een beetje gegokt hebben dat het wel waar zou kunnen zijn. Al die details brengen ze nu sowieso niet naar buiten omdat dat dat onderzoek zou kunnen schaden.
Welke roklengte draag jij het meeste?
0 stemmers
ja dat klopt natuurlijk. De Duitse politie zal natuurlijk geen reputatieschade willen oplopen. Hopelijk weten ze de waarheid te achterhalen.
Ik vind het in deze zaak het nog steeds zo onwaarschijnlijk dat je je kinderen alleen achter laat in een appartement met de deur open.
Even puur op deze zin; ik heb de laatste paar jaren zoveel documentaires gezien over onterecht veroorldelden dat zoiets eigenlijk ook niet veel zegt.
Maar in dit geval denk ik wel dat hij er iets mee te maken heeft.
Ben jij wel een in Tsjernobyl geweest? (een begeleide tour)
0 stemmers
Ik denk dat de ouders schuldig zijn