Stel je persoonlijke vraag #17

Ja die Portugese politiechef zegt dat deze verdachte als zondebok wordt gebruikt. Maar dat kan hij natuurlijk ook zeggen om zijn slechte onderzoek te verdoezelen.

1 like

na dan doe je Texel tekort, de slufter is echt een bijzonder natuurgebied en de Cocksdorp is ook heel leuk. Texel is wat groter dan de andere waddeneilanden maar daardoor heb je wel wat meer ruimte zonder andere toeristen.

4 likes

Vlieland! Klein eiland, maar genoeg te doen voor een weekendje. Leuke (wat luxere) horeca, autoluw, en gewoon een prachtig eiland. En anders zou ik Terschelling doen.

6 likes

Terschelling is in de zomer wel een zuipoord voor jongeren, maar dat zal deze zomer wel meevallen. En is ook niet het hele eiland, maar misschien wel iets om rekening mee te houden.

1 like

Mijn vriend wilde graag toen we tien jaar geleden in Kiev waren. Maar ik was net afgestudeerd, had nog geen werk en bijna geen geld en vond het te duur. Hij is overigens ook niet gegaan.

1 like

@Diamonds typt echt al tien minuten, ik zit vol spanning te wachten

9 likes

ja het is wel minder een lief klein eilandje zoals Schiermonnikoog. Dat zou trouwens mijn tip zijn voor een echt romantisch weekendje weg.

1 like
Heel verhaal over geloof

Ik geloof al m’n hele leven in God maar kon me nooit identificeren met het christendom en alles mbt Jezus zegt me ook helemaal niets. Maar was er verder ook niet mee bezig, tot ik dus 7 jaar geleden via m’n werk met het jodendom in aanraking kwam en me erin ging verdiepen en erachter kwam dat dat precies is wat ik altijd heb geloofd. Ben toen ook voor de 1e keer naar IsraĂ«l geweest en dat was heel speciaal. Daarna kreeg ik een relatie met een joodse man waardoor ik natuurlijk heel veel leerde. Wist toen niet zo goed wat ik er mee moest en was ook nog jong dus ik deed er verder niks mee, maar nu in het laatste 1,5 jaar ben ik me er veel meer in gaan verdiepen en ben ik iedere dag de Thora (het oude testament) beginnen te lezen en dit heeft zĂłveel voor me veranderd. Ik ben ook gestopt met het vieren van de Christelijke feestdagen en wil nu langzaamaan beginnen met m’n eten aan te passen om uiteindelijk 100% kosher te eten. Na al die jaren voel ik nu dat ik er klaar voor ben dus ik volg m’n gevoel en overhaast niks. Ik hoop aan het einde van dit jaar te kunnen starten met een officieel bekeringsproces, maar ik zie wel hoe alles loopt. Geduld is in ieder geval nodig want het zal enkele jaren duren maar dat heb ik ervoor over.

Vind het wel heel spannend, dit is ook de eerste keer dat ik er in het openbaar iets over vertel. Ben toch wat nerveus over wat mensen zullen denken (ik zou bijv in de toekomst graag af en toe wat willen delen over m’n bekering op Instagram maar dat durf ik niet goed) en of ze me anders gaan behandelen maar dat is dan maar zo. Durf het m’n vader ook nog niet te vertellen omdat ik bang ben dat hij het niet zal accepteren.

Zo heel verhaal haha. Voelt best wel als een opluchting om dit een keer te vertellen :relaxed:

109 likes

Wat leuk dat je dat ons nu wel vertelt! En wat fijn dat je hebt kunnen vinden wat wel echt bij je past.

Mensen zullen er ook altijd wat van vinden, zowel in positieve als negatieve zin. De negatieve mensen zul je alleen vaker horen waarschijnlijk. Maar laat dat je niet tegenhouden in je bekeringsproces, als dit is wat voor jou goed voelt moet je er gewoon voor gaan. Uiteindelijk is het jouw leven en jouw geluk!

1 like

Wat een andere keuze heb je dan gemaakt! Heb je meer in je omgeving die door hebben gedaan? En hoe reageerde je familie hierop? Heb idee hoor of je dat zo wel beantwoorden, maar ik herken je verhaal wel enigszins en vind het zo lastig soms. Dus ben wel beetje benieuwd naar het hoe en wat.

Haha ik weet dit alleen door series :joy: In orange is the new black bekeert Cindy/Tova zich tot het jodendom, en in sex and the city bekeert Charlotte zich omdat ze met een joodse man gaat trouwen toch?

@Diamonds juist alleen maar mooi dat je gevonden hebt wat jij zoekt in een geloof, toch? Lijkt me heel fijn om daar zoveel herkenning en steun in te vinden.

6 likes

Voor de kattenliefhebbers:

Mijn kat is

image

• type a
  • type b
  • allebei
  • een van mijn katten is a de ander is b (of andersom)
  • mijn kat haat mensen
  • Alleen A katten
  • Alleen B katten
  • ik heb geen kat
  • Ik heb liever een dooie cavia of veenmol.

0 stemmers

Nou eigenlijk allebei wel b, maar mevrouw moet er echt zin in hebben. Na een tijdje heeft ze er dan genoeg van en dan bijt ze je hand er ook gewoon af.

1 like

Mag mijn baby volgende week ophalen, pray voor type a anders gooi ik hem van het balkon grapje natuurlijk

1 like

Mag wel maar dan

Summary

sta ik onder het balkom on de baby op te vangen en ben ik moeder van drie katers.

Deal! Dan mag ik weer een nieuwe uitzoeken :stuck_out_tongue_winking_eye:

Dan zit ik straks met meer katten opgeschept dan er passen in de ark van Noach. :smiling_face_with_three_hearts:

2 likes

In de herfst/winter micro met panty, in de zomer zoals op het één na laatste plaatje. Andere lengtes vind ik niet mooi staan bij mijn lengte en lichaamsvorm.

Ik had een a en b kat, sinds b kat dood is is a kat opeens b :thinking: ik ben benieuwd hoelang ze dat volhoudt

Lijkt me zoo interessant, maar ook echt eng!

1 like