Ja ik begin altijd gewoon met praten en probeer mijn klacht/vraag in eerste instantie één zin te vertellen. Alsnog het idee dat ik het niet goed doet omdat er dan zo’n afwachtende stilte volgt. Ik probeer vooral te voorkomen een half levensverhaal te vertellen zoals ik van de andere kant van de telefoon nogal eens meemaak. Zo van, heel vervelend dat u door de verhuizing van uw dochter uw kleinkinderen minder vaak kan zien en dat u een nierprobleem heeft, we zijn vanaf 8:00 geopend, oke daag!
Ik vond het toen ik ergens aan de telefoon werkte juist altijd vreemd als mensen bleven wachten haha. Dan krijg je zo’n gesprek:
‘Goedemiddag, naam van instantie, waarmee kan ik u helpen?’
‘Hallo, u spreekt met blabla’
‘…’
Soms stelden mensen niet gelijk hun vraag en moest ik zo ongemakkelijk nog een keer hoi zeggen. Want de instantie/bedrijf dat je belt neemt toch als eerste op en zegt hallo? Als je dan hoi terug zegt, hoef je toch niet te wachten op nog een hallo.
Ik las weer minst populaire
Ik dag heel even dat dit bryanboy was die influencer die ook even rondhing op egf.
@Jumpsuit “Nog een fijne dag.”
Hier staan geen lichtroze slapende schapen op
K: Hallo met Kelly van Nuon, wat kan ik voor u doen
Y: Hallo met yzile
K: Hoi
Y: hi, ja ik had dus een vraag over ons stroomverbruik
K: oke heeft u uw klantnummer bij de hand
Y: 8182919373
K: postcode en huisnummer …xx op …?
Y: ja klopt
K: oke eens even kijken
Etc etc
Een goede vriendin van je gaat trouwen. Je bent uitgenodigd voor de hele dag en je partner is ook welkom. Rond de hoeveel euro geef je hen cadeau?
Anoniem:
Jouw partner en jij geven rond de …
-
- 120-150 euro
-
- 110 euro
-
- 100 euro
-
- 90 euro
-
- 80 euro
-
- 70 euro
-
- 60 euro
-
- 50 euro
-
- 40 euro
-
- 30 euro
-
- 20 euro
0 stemmers
Nu met extra Informatie erbij:
Alleen jij en jouw vriendin zijn goed bevriend met elkaar. Jouw partner en haar verloofde vinden elkaar wel aardig, maar zijn verder niet bevriend met elkaar. Jullie spreken ook vrijwel nooit af met de partners erbij.
Anoniem:
Jouw partner en jij geven rond de …
-
- 120-150 euro
-
- 110 euro
-
- 100 euro
-
- 90 euro
-
- 80 euro
-
- 70 euro
-
- 60 euro
-
- 50 euro
-
- 40 euro
-
- 30 euro
-
- 20 euro
0 stemmers
Het meest ongemakkelijke vind ik als de klantenservice medewerker me even in de wacht moet zetten om iets na te vragen en dan terug komt. Wat moet je dan zeggen? Graag gedaan? Geen probleem? Hello again? Het gaat nu meestal zo
“Bedankt voor het wachten”
…
…
…
…
Ik: “ja”
Ik zeg dan meestal ‘geen probleem’ al vind ik het soms wel een probleem
Ah ja, bij vriendin van me staat ook geen cadeautip op de uitnodiging zie ik nu. Dus ik ga ervan uit dat ze niet per se een cadeau verwachten.
Ze is overigens de eerste van mijn vrienden die gaat trouwen! Ik ben al wel bij bruiloften van familie geweest en daar werd vrijwel altijd geld als cadeau gegeven.
Goed om te weten dat het niet altijd verwacht wordt of in een andere vorm gegeven wordt.
Oh ja als je iemand alleen een tijdje hoort typen en ademen is dat ook ongemakkelijk haha. Maar meer van die instanties of bedrijven die je van het kastje naar het muurtje sturen en dat je dan ook nog 10 min in de wacht wordt gezet a 50ct per minuut. Dan zeg ik daarna toch altijd geen probleem omdat ik ook niet weet wat ik anders moet zeggen.
Ik zeg altijd “ja hoor ” maar misschien komt dat wel heel raar over.
Ik kom uit NL en kom er nu pas achter, haha. Ik ging er vanuit dat het een ongeschreven regel is dat een cadeau gegeven wordt, omdat een bruiloft veel geld kan kosten.
Edit: ik kom echt niet uit mijn woorden vandaag pff
Wachten ze dan ook echt totdat jij wat terug zegt? Ik ging na ‘bedankt voor het wachten’ altijd gewoon gelijk door met waar we gebleven waren. Meestal mompelden mensen dan iets van ja of geen probleem, maar als mensen niks zeiden vond ik dat ook niet raar.
Ja vaak komt er na “bedankt voor het wachten” zo’n afwachtende stilte dus dan zeg ik maar wat idd veel beter om gewoon meteen door te praten
Ah ja, idd
De nieuwe whatsap die niet meer laat zien of iemand online is of aan het typen
- Irri
- Niet irri
- Boeit me niet
- Verbetering
0 stemmers
Oh is dit blijvend?? Ik dacht dat het een storing was
Ik heb al 15 jaar slechte ogen (-2,5) maar draag alleen een bril met autorijden, tv kijken en soms op werk
Als ik hem altijd op heb word ik gek van alle prikkels + haat dat je steeds die pootjes ziet
Wow grappig dit, had er nooit bij stilgestaan dat mensen echt een stem horen.
Ik weet niet eens hoe mijn eigen stem klinkt eigenlijk.