Met lekker veel agressie
Dus dan zeg je Doeklas toch? Maar het ziet eruit als een Engels woord.
Ik denk dat als je in een stad vraagt waar de Dugglus is, dat de meeste mensen dan niet weten wat je bedoelt
Nou echt! Toen hij dat voor het eerst zei dat ik haha wat lul jij nou. Maar ik heb dus lekker gelijk en hij niet.
Heb je deze week forummers een DM gestuurd?
- Ja
- Nee
- Ben ik nog wel van plan
0 stemmers
Zo ja, hoeveel forummers heb je een bericht gestuurd?
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
- 6
- 7
- 8
- 9
- 10
- Meer dan 10
- Ik zei toch nee!
0 stemmers
Waren deze berichten/gesprekken positief of negatief?
- Positief
- Overwegend positief
- Net zoveel positieve als negatieve berichten
- Overwegend negatief
- Negatief
- Ik had niks verstuurd!
0 stemmers
Verbeteren jullie mensen als ze iets verkeerd uitspreken?
- Ja
- Alleen vrienden/familie
- Nee
0 stemmers
Ik vind de uitspraak van sweater en steak vanzelfsprekendomdat ik het gewoon weet, net zoals dat het “het boek” is en niet “de boek” maar niets zo onregelmatig als de Engelse uitspraak
Let maar op
Sweater = een soort Nederlandse e
Steak = een soort Nederlandse ee
Teach = een soort Nederlandse ie
Creation = een soort Nederlandse ie gevolgd door een ee
(En je hebt nog meer klanken voor ea zoals in ‘t woord heard)
Dus voor mensen die gewoon niet vaak in aanraking komen met Engels / weinig gevoel hebben voor taal / zichzelf hebben overtuigd van een verkeerde uitspraak, is het ook heel moeilijk om er logica in te zien (want die ontbreekt grotendeels)
Voor de mensen die het leuk vinden, hier een gedichtje erover (genaamd The Chaos): http://www.i18nguy.com/chaos.html
Ik denk dat ik het hetzelfde uitspreek als jij maar heb op doeglas in de poll gestemd (ging er vanuit dat deze optie met een zachte g was). Nu ben ik in de war
In principe niet, maar van bijvoorbeeld m’n vriend weet ik dat hij alles graag goed wil zeggen dus bij hem doe ik het wel. (Ik vind het trouwens schijtirritant dat hij zo denkt in ‘goed’ en ‘fout’ haha, doet hij ook bij dingen die bijvoorbeeld dialect zijn en de taalkundige in me kan het echt niet hebben)
Ja ik bedoelde die optie van Doeglas ook met de zachte g. Maarja eigenlijk spreek ik het dan uit als doeclass. En ik dacht er zitten heel veel mensen uit het zuiden dus die zullen het wel met de zachte g uitspreken.
Ik vind het heel leuk hoe je dit casual als voorbeeld gebruikt haha, gok dat het over die kaarsen gaat maar als je dit zonder context leest komt ie nogal uit de lucht vallen :’)
Maar hoezo zou je sweater zeggen? Tenzij je tegen een Engels pratend persoon praat kun je toch gewoon trui zeggen? Ik zeg tegen Nederlands pratende personen alleen trui hoor, ik gebruik wel hoodie als het om een capuchon trui gaat.
Misschien beetje een lugubere vraag maar ja. Denk jij dat ze ooit nog iets terugvinden van Maddie McCann?
- Ja
- Nee
0 stemmers
Natuurlijk hoop je voor die ouders dat deze zaak gesloten wordt, maar ik denk niet dat ze iets van haar gaan terugvinden.
Ben ik de enige die als ik autorijd en een stoplicht nader op een bepaald punt denk “nu kan ik eeeechhtt niet meer stoppen als ie op oranje springt”.
- Nee, want dit doe ik ook altijd
- Ja, je bent de enige
- Wtf waar heb je het over
0 stemmers
Edit: oh shit dit moest ik het ‘Ben ik de enige’-topic scusi
Edit 2: en mijn opties kloppen ook niet oke wacht sorry stemmers
Prima te drinken (drink het vrijwel nooit overigens), maar áls ik het drink roer ik er wel wat peper doorheen haha
Toen meme’s nog nieuw waren (dus 100 jaar geleden) was ik met een vriendin en ik zei “ik heb echt een leuke memme gevonden!” en zij snapte natuurlijk niet wat ik bedoelde “ooooooh een meeeeeme!” Word er nog steeds mee gepest
Zo heb ik het ook geleerd met rijles haha, er is een bepaald punt waarop je gewoon moet doorrijden bij oranje omdat remmen te gevaarlijk zou zijn als je mensen achter je hebt.
Als ik oranje zie geef ik gas
Doet me denken aan toen dr Oetker opeens dr Utker werd in de reclames