Ik vind dat ik te snel op hem rage. Ineens flip en dan later denk, ja eh dat mocht ook wel een tandje lager. Maar ‘daar werk ik aan’. :’) hij blijft ook altijd zo kalm en beheerst. En in vorige relaties vond ik ook dat ik te snel flipte. Heel stom. Verder eigenlijk geen problemen. En in vriendschappen heb ik dit juist andersom en accepteer ik veel en vind het allemaal prima.
@Eddie ken jij mensen die echt expres de partner/date jaloers maken? Ik kan me daar dus niks bij voorstellen. Tenzij het misschien om 15 jarige pubers gaat. Vind dat echt heel apart.
Voor mij persoonlijk omdat ik vroeger om eerlijk te zijn echt kut relaties heb gehad, niet alleen met partners maar ook vriendschappen en familie etc, ik begon me op een gegeven moment te realiseren dat ik daar zelf ook super toxic van werd en ik weet niet ik had gewoon zoiets van “Ok, zo’n persoon wil ik niet zijn en zulke mensen wil ik niet meer in mijn leven.”
Dus een combinatie van inzien hoe ik niet behandeld wil worden en ervoor zorgen dat ik met anderen omga zoals ik dat zelf graag zou willen als ik in die situatie zou zitten, dat werkt ook goed in romantische relaties.
Dat ik oprecht niet zonder die vent kan.
Edit: wel een paar uur of paar dagen, maar langer dan dat vind ik echt heel moeilijk. Laat staan helemaal zonder hem
Ah zo! Ja dat is ook lastig inderdaad, ik kon zelf ook heel snel verliefd worden en dat kan af en toe zo vervelend zijn. Ik merkte zelf heel erg dat het werkte om niet te veel te willen whatsappen. Dan begrijp je elkaar af en toe niet goed, of ben je bezig met of je wel/niet snel genoeg reageert en hoe hij dan reageert. Dan ga ik zelf veel te veel nadenken over zulke onzinnige dingen. Dus gewoon af en toe tussendoor appen en juist tijdens dates hele uitgebreide gesprekken hebben. Maar goed, ik ben inmiddels al ruim 5 jaar samen met mijn vriend, dus ik heb het makkelijk praten. Maar dat minder whatsappen scheelde voor mij heel veel.
Ja precies dit. Ook verlatingsangst en bindingsangst, speel altijd spelletjes en ben niet mezelf. Voor mij zijn relaties/dating enkel en alleen anxiety inducing en ik vind het zo lastig me voor te stellen dat het me ooit gaat lukken een gezonde relatie aan te gaan.
Voor mij is het wel echt geluk hebben gehad. Ik had echt een vreselijk liefdesleven tot ik in mijn huidige relatie terecht kwam. Ik was echt een klein kind en hij was er zo volwassen in, ook al is hij jonger. Ik werd normaal gesproken bij daten zo onzeker over mezelf en ook al vond ik iemand niet leuk, als hij me afstootte was hij des te aantrekkelijker. Ik heb nog jarenlang gedacht dat ik echt verliefd was op bepaalde personen, maar nu weet ik dat het zo weinig voorstelde. Bij hem heb ik me nooit onzeker gevoeld, het ging allemaal ook zo vanzelf. Dus ik wens iedereen dat geluk toe, maar ik zou niet weten hoe je zo iemand vindt.
Mocht deze relatie ooit op de klippen lopen weet ik ook beter wat ik waard ben, wat ik zoek in iemand en hoe ik wil dat een relatie is.
wat is de laatste dag van de week?
- zaterdag
- zondag
- anders, namelijk…
0 stemmers
Wat
Wel als volwassene, op vakantie in Griekenland
i know, is gewoon zondag toch! mijn man vindt zaterdag, want zondag is een rustdag. Precies! om te rusten van de hele week, je begint de week toch niet met een rustdag…
Was het vroeger niet zo dat de week begon bij zondag? En dat ook zo officieel werd gezien.
Als eerste dag van de week geldt in de joodse en christelijke kalender oorspronkelijk de zondag , in België en Nederland geldt tegenwoordig volgens ISO 8601 en NEN 2772 officieel de maandag als de eerste dag.
Aldus Wikipedia.
En bijna mijn hele familie is christelijk dus ik heb het vroeger wel vaak gehoord dat zondag de eerste dag van de week zou zijn.
Zaterdag en zondag zijn toch weekend, weekeinde, het einde van de week. Dus zondag is de laatste dag van de week, want de laatste dag van het weekeinde
Hm ja ik wil niet zeggen dat het allemaal 100% afhangt van de ander, maar ik heb mezelf in deze relatie heel erg leren kennen waardoor ik nu er op een gezondere manier insta. Tuurlijk zijn er nog dingen die lastiger zijn of de kop opsteken (hoi onzekerheid en jaloezie), maar ik mag hopen dat ik in de toekomst eerder door heb wat ‘verliefdheid van onzekerheid’ is.
En ja ik denk ook dat je van zowel ongezonde als gezonde relaties kan leren, maar je moet wel er echt goed op kunnen reflecteren. En dat is toch best lastig. En in die zin moet je geluk hebben om de juiste tegen te komen. Dat ik nu in een goede relatie zit betekent ook niet dat ik nu de relatie-expert ben, meer dat ik wat zelfverzekerder in de liefde ben.
@BathildaBagshot deze discussie heb ik hier thuis ook altijd, maar het is een cultuurdingetje.
Ik ben christelijk opgevoed en christenen zien de zondag als de eerste dag van de week. Zit er goed ingebakken haha, kan nog steeds niet de maandag als eerste weekdag zien.
Oh grappig ik ben ook christelijk opgevoed maar een zondag als eerste dag van de week is er bij mij echt nooit ingegaan. Ik vind het ook heel onlogisch moet ik zeggen.
Ga je vandaag op een strand liggen?
- Ja!
- Misschien
- Nee dankje
- Nee, echt jammer
0 stemmers
Pfffffff
Ik zou bij niemand iets over het mondkapje zeggen