Voor mij is het wel echt geluk hebben gehad. Ik had echt een vreselijk liefdesleven tot ik in mijn huidige relatie terecht kwam. Ik was echt een klein kind en hij was er zo volwassen in, ook al is hij jonger. Ik werd normaal gesproken bij daten zo onzeker over mezelf en ook al vond ik iemand niet leuk, als hij me afstootte was hij des te aantrekkelijker. Ik heb nog jarenlang gedacht dat ik echt verliefd was op bepaalde personen, maar nu weet ik dat het zo weinig voorstelde. Bij hem heb ik me nooit onzeker gevoeld, het ging allemaal ook zo vanzelf. Dus ik wens iedereen dat geluk toe, maar ik zou niet weten hoe je zo iemand vindt.
Mocht deze relatie ooit op de klippen lopen weet ik ook beter wat ik waard ben, wat ik zoek in iemand en hoe ik wil dat een relatie is.
wat is de laatste dag van de week?
- zaterdag
- zondag
- anders, namelijkā¦
0 stemmers
Wat
Wel als volwassene, op vakantie in Griekenland
i know, is gewoon zondag toch! mijn man vindt zaterdag, want zondag is een rustdag. Precies! om te rusten van de hele week, je begint de week toch niet met een rustdagā¦
Was het vroeger niet zo dat de week begon bij zondag? En dat ook zo officieel werd gezien.
Als eerste dag van de week geldt in de joodse en christelijke kalender oorspronkelijk de zondag , in Belgiƫ en Nederland geldt tegenwoordig volgens ISO 8601 en NEN 2772 officieel de maandag als de eerste dag.
Aldus Wikipedia.
En bijna mijn hele familie is christelijk dus ik heb het vroeger wel vaak gehoord dat zondag de eerste dag van de week zou zijn.
Zaterdag en zondag zijn toch weekend, weekeinde, het einde van de week. Dus zondag is de laatste dag van de week, want de laatste dag van het weekeinde
Hm ja ik wil niet zeggen dat het allemaal 100% afhangt van de ander, maar ik heb mezelf in deze relatie heel erg leren kennen waardoor ik nu er op een gezondere manier insta. Tuurlijk zijn er nog dingen die lastiger zijn of de kop opsteken (hoi onzekerheid en jaloezie), maar ik mag hopen dat ik in de toekomst eerder door heb wat āverliefdheid van onzekerheidā is.
En ja ik denk ook dat je van zowel ongezonde als gezonde relaties kan leren, maar je moet wel er echt goed op kunnen reflecteren. En dat is toch best lastig. En in die zin moet je geluk hebben om de juiste tegen te komen. Dat ik nu in een goede relatie zit betekent ook niet dat ik nu de relatie-expert ben, meer dat ik wat zelfverzekerder in de liefde ben.
@BathildaBagshot deze discussie heb ik hier thuis ook altijd, maar het is een cultuurdingetje.
Ik ben christelijk opgevoed en christenen zien de zondag als de eerste dag van de week. Zit er goed ingebakken haha, kan nog steeds niet de maandag als eerste weekdag zien.
Oh grappig ik ben ook christelijk opgevoed maar een zondag als eerste dag van de week is er bij mij echt nooit ingegaan. Ik vind het ook heel onlogisch moet ik zeggen.
Ga je vandaag op een strand liggen?
- Ja!
- Misschien
- Nee dankje
- Nee, echt jammer
0 stemmers
Pfffffff
Ik zou bij niemand iets over het mondkapje zeggen
Ben ik de enige die stiekem wel weer een beetje zin heeft in kerst en oud & nieuw enz?
- Nee heb ik ook!
- Ja flikker op het is zomer
- Mwah beetje
0 stemmers
Oh nee bah
Ik vind dit weer heerlijk, maar kerst blijft mijn favoriete tijd van het jaar
Wordt dit dan het eerste jaar zonder mensen die janken dat zwarte piet moet blijven?
Heb je wel eens op de noodknop in de lift gedrukt?
- Ja, want ik zat vast
- Ja, voor de grap
- Nee
0 stemmers
Ik was in de dierentuin, en daar is dan een aquarium gedeelte en daar was het zoooo druk. Vond ik wel vervelend maar ook mijn eigen schuld natuurlijk