Stel je persoonlijke vraag #18

Mijn beste vriendin heeft deze week haar relatie beëindigd. Ze is heel verdrietig en nu wil ik morgen als verrassing naar haar toe om haar een knuffel te geven en om iets lekkers te brengen. Ik kan alleen niet zo goed inschatten of het dan fijn is als iemand (ok wel je beste vriendin dus) opeens voor de deur staat, ook al is het maar kort. Wat vinden jullie?

• Ik zou dat fijn vinden als verrassing
  • Ik zou het alleen fijn vinden als ik het van tevoren weet
  • Ik zou sowieso die week geen bezoek willen ontvangen, al is het heel kort
  • Ik weet het niet
  • Anders, namelijk…

0 stemmers

Ik kan me voorstellen dat ik zelf nee zou zeggen als ze zou vragen of ze langs moet komen maar dat ik het wel echt op prijs zou stellen als ze onverwachts kort langskomt. Lastig.

Als je denkt dat ze dit doet, dus nee zeggen terwijl je inschat dat ze het stiekem wel fijn vindt als je komt (maar zich te bezwaard voelt om dat aan te geven), kan je het ook als een mededeling brengen: “Ik kom over een uurtje langs als dat goed is, heb je nog iets nodig? :heavy_heart_exclamation:

Als ze het dan echt echt niet wil kan ze alsnog nee zeggen (met een smoesje evt), maar zo hoeft ze zich ook niet bezwaard te voelen omdat ze er niet om durft te vragen

(NB het is natuurlijk wel belangrijk om haar grenzen te respecteren, consent etc, maar als je haar goed genoeg kent is dit een goede middenweg, maar dat kan jij het beste inschatten)

10 likes

Misschien dat je kan zeggen dat je langskomt met iets lekkers, ipv vragen of je langs zal komen omdat ze dan eerder nee zegt. Dan weet ze dat ze iemand kan verwachten, en als ze het écht niet ziet zitten zegt ze vast dan wel nee, maar niet omdat ze geen last wil zijn enz. (Maar dit ligt eraan hoe je dit normaal zou brengen natuurlijk, misschien is de mededeling dat je langskomt dan juist aso?).

Ik zou zelf idd ook eerder nee zeggen, maar ik zou het wel waarderen als m’n beste vriendin langs zou komen ook als ik er niet echt zin in zou hebben als ze het vraagt. Ook om het idee dat je dr voor haar bent.

1 like

En @Floepsie Oh dat vind ik echt een goed idee ja! Ik denk inderdaad dat ik haar zoiets ga sturen. Ik ben dan alleen bang dat ze dan nee zegt omdat het voor mij best een gedoe is om naar haar toe te gaan, ook al maakt dat me echt niet uit en doe ik het met alle liefde natuurlijk. Maar inderdaad, het belangrijkste is om niet over haar grenzen heen te gaan, en aangezien ik niet 100% zeker weet of ze onverwacht bezoek op prijs stelt, kan ik dat maar beter niet doen.

Maar alleen omdat ik er een paar weken terug een filmpje over op had gezocht. Dus niet zo #succesfuladult

1 like

Ik weet het niet precies, misschien wel meer dan vier liter. Drink altijd veel en geef nu borstvoeding waardoor ik nog meer dorst heb.

Ik drink ook veel, maar ik sport en beweeg ook wel veel. Na een rondje hardlopen kan je soms al een (halve) liter vocht kwijt zijn haha

Ik ken een hele aardige en nette meneer Tokkie, dus ik denk altijd aan hem en hoe vervelend het moet zijn om je naam op zo’n manier te horen.

2 likes

Ik heb altijd meer honger tijdens dit weer, hoe zit dit bij jullie?

• Ongeveer evenveel als normaal
  • Minder dan normaal
  • Meer dan normaal
  • Keine Ahnung

0 stemmers

@Papegaaiduiker om deze reden vind ik Japanse mythologie heel interessant! Hangt ook sterk samen met het shintoïsme en daar kan ik me qua filosofie erg in vinden

3 likes

Minder trek in normaal eten, niet per se honger überhaupt, maar wel meer zin in vreetwerk.

2 likes

In mijn omgeving staat tokkie niet voor volks, maar echt voor aso gedrag. Iemand die je afsnijdt met de auto is tokkie, iemand die z’n muziek keihard staat de draaien op de vroege ochtend is tokkie, iemand die z’n vuilnis op straat gooit is tokkie. Ik dacht ook dat dit de gangbare vertaling was? Het is voor mij echt nieuws dat mensen tokkie gebruiken voor mensen uit lagere socio economische omstandigheden

66 likes

Gebruik jij de weer app op je iPhone (en misschien ook andere telefoon?)
afbeelding

• Ik heb deze app niet
  • Ja en ik vind dit een fijne betrouwbare app
  • Ja maar ik weet dat dit een onbetrouwbare kut app is
  • Nee ik gebruik een andere weer app
  • Gewoon nee

0 stemmers

Waar woon jij? Den Haag toch? Misschien is het iets lokaals? (Ik kom uit Rotterdam)

Haha ja precies. Echt pizza weer dit

Ja idd, als het over het woord tokkie gaat denk ik ook eerder aan volksmensen die voornamelijk in achterstandswijken/probleemwijken wonen. En dan zo’n typische beschrijving dat ze op hun plastic stoel voor het huis een blikje bier drinken. Omg echt erg eigenlijk maar zo kreeg ik dat woord altijd mee. Een soort synoniem voor het woord pauper. En wat in Amerika als rednecks wordt beschreven. Dat wat @lapzwans beschrijft zie ik gewoon als een aso/aso gedrag.

Hoeveel heb jij er goed? Het begint makkelijk maar ik vond er toch wat lastige tussen zitten.
  • 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10

0 stemmers

Als je rode bietenplakken zegt dan heb je het over plakken biet die rood zijn. Bij rodebietenplakken gaat het over plakken van rode biet en dat is wat je wil zeggen. Maar weet niet of dat de beste uitleg is haha.

5 likes

Haha ja die had ik ook fout, bij azijn zou je ook rode wijnazijn schrijven. Ah @Keaton zo is hij wel logisch inderdaad, anders leg je de nadruk op het feit dat de plakken rood zijn en niet dat de plakken afkomstig zijn van een rode biet.

Ik snap de uitleg maar vind het toch onlogisch, want het is ook rode bieten en niet rodebieten :thinking:

1 like