Hm ja, maar het belang van de spatie ontstaat pas bij de samenstelling rodebietenplakken of rodebietensoep. Dan wordt duidelijk dat het geen bietensoep is die rood is (en dus niet per se van rode biet gemaakt hoeft te zijn) of plakken van een of andere biet die rood zijn, maar dat het echt gaat om soep van rode biet of plakken van rode biet. Zonder die samenstelling is die spatie niet nodig en schrijf je rode biet, net zoals dat je groene fiets schrijft. Je schrijft ook groenefietsenstalling ipv groene fietsenstalling als je het hebt over een stalling voor groene fietsen. Groene fietsenstalling zegt namelijk dat de fietsenstalling zelf groen is. Maar je schrijft geen groenefiets als je het gewoon zo zonder ‘fietsenstalling’ erachter schrijft if that makes sense. Nogmaals, ik ben geen deskundige haha maar ik vind dit zelf wel logisch maar dat is moeilijk uit te leggen.
Ah ja! Ik snap de uitleg, maar het is toch ook wel weer anders omdat die plakken daadwerkelijk rood zijn, en een fietsenstalling niet per se groen, dus je zou zeggen dat het gewoon ook los kan kloppen (want het zijn bietenplakken die rood zijn). Maar ik begrijp het principe! In het Nederlands houd ik sowieso altijd aan “bij twijfel, schrijf het aan elkaar” haha
Je hebt alleen ook andere kleuren bieten zoals de gele biet en de chioggia biet, dus het heeft wel meerwaarde om aan te geven dat deze plakken van de rode biet zijn.
Nee dat moet eigenlijk ook ‘rodewijnazijn’ zijn. Want het is azijn van rode wijn, niet rode azijn van wijn.
Ja snap ik, ik bedoelde meer dat gevoelsmatig “rode bietenplakken” in dit geval ook klopt want het zijn bietenplakken, en ze zijn rood. Dus dat klopt in feite gewoon. Maar ik begrijp waarom het aan elkaar moet hoor
Nou wat suf van me, ik twijfel dus ook altijd over dat woord en als ik het google zie ik overal rode wijnazijn staan
Als je Googlet zie je ook overal “rode bieten plakken” en niet “rodebietenplakken” dus ik snap de pijn, haha
Ja dat is wel opvallend! Het wordt echt overal fout geschreven. Even een minuutje stilte voor de rodewijnazijn.
Te veel spaties is echt mijn grootste taalergernis. Woorden die in het Nederlands gewoon aan elkaar moeten uit elkaar schrijven alsof het Engels is. Als het klinkt als één woord is het ook één woord.
Deze test zijn natuurlijk gewoon instinkers. Mijn ezelsbruggetje bij samenstellingen van drie woorden is hogesnelheidstrein.
Ik kan niet kiezen! Medium voor een snelle kleine boodschap of zwemspullen. Large voor de weekboodschappen en om vol te gooien met een weekendje weg…
Ik heb een large maar zou denk ik veel vaker de medium gebruiken omdat de large toch wel groot en een beetje lomp is (vooral als hij halfleeg is). Dus de M staat nog op mn wensenlijstje.
Ik vind ze ook allebei super fijn! Grote is ideaal voor grote boodschappen en vakantie en de m voor kleinere boodschappen.
Medium voor normaal. L voor boodschappen.
Ik heb per ongeluk gestemd, want heb er nog geen. Zou denk ik zelf voor medium gaan omdat ik meer ben van de snelle dagelijkse boodschappen ben.
Medium als handtas, large als logeer/boodschappentas
Medium gebruik ik t meeste, om zooi mee te slepen, voor (kleine) boodschappen, als sporttas. Hang m makkelijk aan het stuur van mn fiets.
Maar gebruik de large ook wel redelijk veel, met meer boodschappen of als ik veel mee wil slepen, die kan ik dan weer om mn schouder hangen.
Large want die kun je over je schouder dragen
Medium sowieso. Die large is voor mij veel te groot
Mijn e-reader begeeft het en ga bijna op vakantie. Heb nu een kindle (3,5 jaar mee gedaan) en hiervoor een Kobo die precies na 2 jaar stuk ging, hoorde dat ook vaker. Dus nu is de vraag wat ga ik nemen…
Heb jij een e-reader?
- Ja
- Nee
0 stemmers
Welk merk raad je aan (budget max 150 euro)?
- Kobo nia
- Kobo Clara
- Kindle
- Pocketbook
- Iets anders, zo ja wat dan?
0 stemmers
Ik wacht altijd te lang met naar de kapper gaan bijvoorbeeld. En naderhand snap ik dan niet waarom ik niet eerder ging. Maar verder ben ik redelijk low maintenance. Hoef bijvoorbeeld mijn benen niet te scheren want die zijn vrijwel haarloos. Mijn haar wordt niet snel vet etc.
Doe een toilettas in je tas met dat kleine spul. Is vet handig.