Stel je persoonlijke vraag #18

Hoe noem jij deze?

Hier worden ze vrijwel altijd neefjes genoemd.

• Mug
  • Neefje
  • Anders:

0 stemmers

Stel, je fietst op een gewone weg (geen gemarkeerd fietspad maar bv zo’n weg met klinkers of enkel grijs asfaltf zoals een dorpsstraat). Je wilt linksafslaan en er rijdt een auto op gepaste snelheid achter je. Al van de onderstaande opties zijn “veilig” hier, maar wat doe je?

• Ik sorteer voor (ga ruim voor de auto fietsen), steek mijn hand uit en sla links af
  • Ik minder vaart, duik de rechterberm in en wacht tot al het verkeer weg is zodat ik veilig kan oversteken

0 stemmers

Ik doe dus altijd optie A en heb vandaag geleerd dat optie B eigenlijk de enige juiste is. :no_mouth:

1 like

Volgens wie is dat de juiste optie?

Volgens Lisette :yum:

2 likes

De wet. Rechtdoorgaand verkeer heeft voorrang.

3 likes

Maar als de fietser een auto is, dan moeten de andere auto’s toch ook gewoon wachten? Dus je zou denken dat een fiets toch net zoveel recht heeft om voor te sorteren en veilig af te slaan?

3 likes

Strikt genomen wel, maar dat werkt in de praktijk gewoon niet omdat een auto zich niet smal genoeg kan maken XD. Maar als jij als automobilist afslaat en de auto achter jou is bezig met inhalen en er ontstaat een aanrijding, heb je een probleem. Ben je mogelijk je schadevrije jaren kwijt

1 like

Groninger toevallig? Ik ben daar opgegroeid en wij noemden ze ook altijd neefjes. Werd wel raar aangekeken toen ik elders in het land zei dat ik last van een neefje had :grimacing:

3 likes

Alle bevallingen en andere babyscenario’s staan echt superver van me af maar ik kan me echt niet voorstellen dat ik m’n bevalling überhaupt zou filmen?

8 likes

Ben naar Spanje geweest, maar wel net op tijd denk ik! Toen ik er was kon je gewoon op het strand liggen (in een vak voor afstand) en nu moet je je aanmelden en is er te weinig plek. En de corona gevallen daar zijn ook flink aan het stijgen nu

Klopt hahaha!! Volgens mij klinkt het voor mensen die niet uit het noorden komen ook heel raar als je zegt dat je bent gestoken door een neefje :rofl:

4 likes

Ik kom uit het Noorden en ken inderdaad ook neefjes. Nu het hier toch over gaat: mij is altijd geleerd dat een neef een (prik)vlieg is en dat een mug zo’n dikke zwarte is. Pas op m’n 25e ofzo leerde ik van mn vriend dat je ‘mug’ en ‘vlieg’ andersom hoort te gebruiken. Herkennen jullie dat ook of heeft mijn moeder het gewoon altijd verkeerd gebruikt?

• Ja, herken ik
  • Nee, ik heb het meteen goed geleerd
  • Ik ben niet opgegroeid in het Noorden, maar ben vervelend en wil toch stemmen

0 stemmers

Waar is zwart haar in deze poll?

Bedoel je hun natuurlijke haarkleur of hoe ze het nu eventueel gekleurd hebben? Want ik heb vriendinnen die echt alle kleuren van de regenboog hebben gehad van zilvergrijs/blauw tot aan zwart.

Haha nou niemand heeft van nature regenboog haar :ghost: maar dan klopt m’n stem wel is ong. 50/50 zwart/bruin/blond/rood.

In mijn omgeving zie ik vaak dat mensen met een appelfiguur weinig last hebben van menstruatiepijn en mensen met een peerfiguur veel last, dus hierbij de steekproef:

• Ik heb een appelfiguur en veel last van menstruatiepijn
  • Ik heb een appelfiguur en weinig last van menstruatiepijn
  • Ik heb een peerfiguur en veel last van menstruatiepijn
  • Ik heb een peerfiguur en weinig last van menstruatiepijn
  • Ik menstrueer niet/heb een appel- noch peerfiguur/anders, namelijk…

0 stemmers

Ik heb een aardappelfiguur en er de ene keer meer last van dan de andere keer

45 likes

Ik heb een zandloperfiguur en wel veel pijn

5 likes

Dit geldt ook voor mij.

1 like

:joy::joy::joy: fuck

2 likes