Weet jij wat de tamponziekte is?
- Ja, ik weet precies wat de symptomen zijn
- Ja, vaag
- Huh wat?
0 stemmers
En wat TSS(Toxic shock syndroom) is?
- Ja, precies
- Ja, maar vaag
- Nee huh?
0 stemmers
Weet jij wat de tamponziekte is?
0 stemmers
En wat TSS(Toxic shock syndroom) is?
0 stemmers
Zoeken jullie, na het kijken van een film, info over die film op?
0 stemmers
Ik had eerst nee gestemd op de onderste poll, maar ik vond net een bijsluiter van tampons dus die heb ik gelezen en nu kan ik mn stem aanpassen haha
Als ik thuis een film kijk ben ik meestal al tijdens de film informatie aan het opzoeken
Voor de meiden die op beide nee hebben gestemd zou ik zeker aanraden om dit wel te Google of de bijsluiter van je tampons te lezen!
Was nu wel even in de war maar is hetzelfde toch?
Tss wakkert m’n laatste restjes hypochondrie aan, ik heb vaak hoofdpijn als ik menstrueer maar toch iedere keer die tampon weer uit want je weet maar nooit…
IMDB staat bijna altijd open tijdens series en films haha!
Ja is hetzelfde! Ooit aan een cup gedacht?
Je moest toch wat te lezen hebben tijdens het poepen in het pre-smartphonetijdperk, en de achterkant van de handzeep is snel gedaan, dus dan maar een tamponbijsluiter voor de 100e keer.
TSS wordt niet alleen veroorzaakt door met bacteriën bevuilde tampons, het kan ook voorkomen bij bacteriële infecties ergens anders in het lichaam, maar zo’n ernstige beloop is redelijk zeldzaam.
Eens in de zoveel tijd komt de tamponziekte weer eens voorbij op het nieuws en dan zijn we ineens collectief bang voor tampons
Ook niet continue, maar ik zie het vaak wel terugkomen na het online komen van die sensatiebeluste nieuwsartikelen
Ik heb altijd zo veel blauwe plekken overal. Bij de minste of geringste aanraking heb ik al een blauwe plek. Vooral mijn benen zijn de pineut.
Ja maar volgens mij kan je ook Tss krijgen van een cup, of is dat achterhaald?
Ik vind zelf via Google dat de kans een stuk kleiner is, maar heb nu ook ergens gelezen dat je er ook een grotere kans op hebt met een spiraaltje. Nou, heb er nu al weer te lang naar gegoogeld en ga het sowieso krijgen van een insectenbeet
Kan wel, kans is alleen wel een stuk kleiner volgens mij. Mits je alles natuurlijk goed schoonhoudt etc.
Dagje dierentuin:
0 stemmers
Ben jij weleens te water in gevaar geraakt?
0 stemmers
Doordat iemand het nodig vond een bommetje op mij te doen in het zwembad onderwater zat hij nog lang ‘op me’, kon daardoor niet boven komen. Klinkt misschien dom maar dacht echt dat ik er geweest was.
Een keer in de zee met mijn vader, we waren aan het zwemmen en veel te ver van wal geraakt. Ik was te jong om me te beseffen dat het verkeerd af had kunnen lopen tot mijn vader me later vertelde dat hij wel echt heel bezorgt was.
Ff ter illustratie: mijn vader is dezelfde vent die het een goed idee vond om een tak ter omvang van een boomstam af te zagen, een tak die recht boven het dak hing. Een tak die zo hard op het dak viel dat er twee jaar een enorm gat in gezeten heeft. Wij zaten binnen toen dat ding op het dak viel en hij maakte zich niet druk dat het misschien wel fout kon gaan. Mijn vader’s normale reactie als er iets mis gaat is schaapachtig grinniken en zijn schouders ophalen, dus ons “avontuur” in de zee moet wel indruk hebben gemaakt op hem.
Ik ben ook een keer door het ijs gevallen maar dat was gelukkig niet heel gevaarlijk, ben er zelf weer uit geklommen en naar huis geklotst.
Toen ik klein was samen met een vriendinnetje veel te ver de zee in gezwommen en mee terug genomen door een andere toerist die dat zag (het was op vakantie).
Op Bali dacht ik even hip te gaan bodyboarden - zonder ervaring. Totdat ik steeds verder de zee in werd gezogen, van de achterkant allerlei surfers mijn kant op zag komen surfen op de hoge golven en geen idee had hoe ik weer naar de kust moest komen. Top idee.