Stel je persoonlijke vraag #18

Ik heb altijd die rijstbuideltjes, of moet ik nu naar het opbiecht-topic :joy:

m1ny8x6wm26r

Waarom ze hier aan de waslijn hangen mag Joost weten.

31 likes

Voor uit te lekken :joy::muscle:

1 like

Ik kook couscous niet, ik laat het wellen in gekookt water (ik giet dus kokend water bij de couscous en wacht tot dat opgenomen is)

37 likes

Je favo rijst (lijst gepikt van internet)

• Witte rijst
  • Zilvervliesrijst
  • Pandanrijst
  • Jasmijnrijst
  • Basmatirijst
  • ‘Sushirijst’
  • Risottorijst
  • Paellarijst
  • Dessertrijst/Puddingrijst
  • Rode rijst
  • Zwarte rijst
  • Gele rijst
  • Wilde rijst
  • Meergranenrijst
  • Snelkookrijst aka voorgekookte
  • Notenrijst
  • Geen rijst

0 stemmers

Waar knap je meer op af?

• Iemand die rijst afgiet (zoals Helvegen :stuck_out_tongue: )
  • Iemand die een inrichting heeft die bestaat uit zo’n hele matchy matchy set meubels

0 stemmers

Ooit een gerstekorrel gehad (zo’n ding dat op een rijstkorrel lijkt bij je oog)?

• Ja
  • Nee
  • Umm wat?

0 stemmers

Ooit een ketting gehad met je naam op een rijstkorrel?

• Nee
  • Ja
  • Ummm wat?

0 stemmers

Ik houd echt van bijna alle rijst. Zou het zo iedere dag eten :heart_eyes: en miste lontong inderdaad!

3 likes

Voordat ik m’n vriend kende waste ik m’n rijst nooit. Vorige week waste ik het één keer ipv tot het goed schoon was, en hij had het direct door :flushed:

3 likes

Heb jij zoiets naast je bed staan? Dus een mandje met random dingen die je gebruikt in bed

• Nee
  • Ja

0 stemmers

Dat ligt gewoon los op mijn nachtkastje.

13 likes

Wat is je favoriete sterke drank?

• Gin
  • Rum
  • Wodka
  • Whisky
  • Tequila
  • Cognac
  • Pastis
  • Vermout
  • Likeur
  • Andere (welke?)
  • Ik drink geen alcohol

0 stemmers

Gin met tonic oid maar om te shotten tequila

2 likes

Precies dit

1 like

Hoevaak mijn moeder wel niet heeft geschreeuwd “de hele wereld eet rijst en jullie lusten het niet!” Tegen mn zus en mij. Maar ehm, ja sorry, ik vind risotto wel lekker, en zo’n fried rice iets wat volgens mij uit Nigiria komt maar dat moet dan weer echt zo en zo bereid zijn. Ik heb het echt zovaak geprobeerd maar nee, rijst maakt mij niet blij. Ik eet het uiteraard wel als het wordt voorgeschoteld maar het zou never ever ooit m’n eerste keuze zijn. En in de meeste gerechten vind ik het gewoon kut😶.

4 likes

Ik ben als kind overvaren door catamarans. Er stond een enorme hond op het strand waardoor ik het water niet uit durfde. Ik keek alleen maar naar die hond en had de groep boten dus totaal niet aan zien komen. Zij hadden mij ook niet gezien. Gelukkig zag mijn vader het gebeuren en die kwam als een speer het water in gerend en heeft me op de bodem van de zee gedrukt. Hierna leerde ik mijn eerste woordjes Frans; de zeilers kwamen allemaal ‘ça va?’ vragen.

Een keer in Midden-Amerika was ik in de zee en bleek er een krokodil in de zee terecht te zijn gekomen vanuit een reservaat. Die zwom een paar meter van ons vandaan. Nog voor ik de schreeuw ‘cocodrilo!’ helemaal had gehoord, stond ik al op het strand. :sweat_smile: Echt bizar hoe snel een mens dan kan reageren.

En verder ben ik eens per ongeluk in mijn gezicht gestampt onder water. Ik zag niets meer en er was overal bloed. De badmeester heeft me toen gered. Gelukkig had ik alleen een bloedneus en zag het er heftiger uit dan het was.

3 likes

Ik mis de optie ik drink wel alcohol maar geen sterkte drank

9 likes

Ik wil meerkeuze :joy:

14 likes

Ze zeggen dat vanaf 15% het sterke drank is toch? Al zie ik dat niet als sterke drank. Maar i looove witte martini. Die natuurlijk ijs en ijskoud is.

Drinkt iedereen in jouw vriendenkring + familie alcohol?

• Ja
  • Weet ik niet
  • 50/50
  • Nee niemand
  • De meesten niet
  • De meesten wel

0 stemmers

Ik ken gewoon niemand die geen alcohol drinkt bedacht ik me net. :no_mouth: Maar het valt me op dat een groot percentage op het forum niet drinkt.

Zou je het jammer vinden als niemand in jouw vriendenkring + familie alcohol drinkt?

• Nee dat zou me niks uitmaken
  • Ja dat zou ik wel jammer vinden

0 stemmers

Ik vind het lekker om met dit weer op het terras een lekker wijntje te drinken, maar ik vind het niet gezellig om dit alleen te moeten doen, dus daarom zou ik het jammer vinden

1 like

Ja idd ik zou het daarom ook wel jammer vinden
Je besteld toch minder snel een drankje als de ander dat sowieso niet doet. Hetzelfde met uiteten.

Vroeger had ik dat echt heel kut gevonden omdat we onszelf altijd echt vol zopen. :roll_eyes:

1 like