Stel je persoonlijke vraag #18

Als ik over mijn ouders praat zeg ik meestal wel hun voornaam. Ook als ik tegen mn moeder het over mn vader heb dan zeg ik: “ja, Fred zei dat” als ik mijn vader bedoel (hij heet niet echt Fred ;)) Mijn ouders zeggen ook altijd de naam en nooit ‘je vader’ ofzo.

2 likes

Ik had dit in het buitenland zonder internet en met een lege bundel best wel vaak :’) Ik wachtte geloof ik een half uurtje. Wel steeds ongeduldiger en geïrriteerder.
Snap nu niet zo goed hoe ik dat toen deed zonder werkende telefoon trouwens. Zonder internet erop. Helemaal op de gok ergens heen fietsen zonder kaart ofzo bij me te hebben en dan 100 rondjes rijden omdat ik het niet kon vinden. En hopen dat die ander me dan belde zodat die me naar zijn/haar huis kon loodsen.

3 likes

Als je iets online verkoopt en het moet opgestuurd worden, vraag je dan extra geld (bovenop de verzendkosten) voor verpakkingsmateriaal?

• Ja
  • Nee

0 stemmers

Ik wilde net iets via marktplaats kopen, vraagt ze 12 euro extra voor de verzendkosten. Dus ik zeg dat ze verzendkosten toch 7 euro zijn. Zegt ze ja ook voor de doos. Toen had ik er meteen geen zin meer in en heb ik het afgezegd. 5 euro voor een doos… Als je niks in huis hebt kan je het meeste nog wel in een vuilniszak versturen. Ik heb al veel online gekocht en werkelijk nog nooit extra betaald voor de verpakking. Vind het ook wel grappig om een pakketje binnen te krijgen en dan te zien waarin mensen het hebben verpakt. Oude dozen, plastic zakken, inpakpapier.

7 likes

5 euro voor een doos is echt belachelijk. Als ze het perse in een doos wil versturen kan ze er toch 1 halen bij de supermarkt.

1 like

Ik mis de optie: nee maar ik zou het wel heel leuk vinden :slight_smile:

@traveljunkie haha ik zie nu dat ik de enige ben die dat wel zou doen… maar komt misschien omdat waar ik woon je het altijd in zo’n luxe postdoosje van een paar euro moet verzenden. Andere dingen worden niet aangenomen.

1 like

Ja, dit is idd de argumentatie van mijn vriendin ook. Alleen in haar geval is het dan zo dat zij ook nog best traditioneel is en liever heeft dat de man betaald hoe dan ook.

Ik stond er eerlijk gezegd beetje van te kijken. Ik zou ook wel even denken: oké huh, zeg dan op het moment zelf dat je een tikkie zal sturen. Beetje onhandig om dat zonder overleg zo nadien te sturen. Maar zou voor mij geen reden zijn om iemand die ik verder wel zie/zag zitten niet meer te willen zien.

4 likes

Maar hoezo is het achterbaks om een tikkie te sturen??? Had hij dat dan eerst moeten aankondigen? Ik vind je reactie heel heftig

9 likes

Je weet toch van tevoren dat je ergens wat gaat drinken wat geld kost. En omdat jouw date op het moment van betalen niets zegt, maar wel betaalt, ben je ineens niet meer bereid om voor je drankje te betalen?

1 like

Ja dat is natuurlijk ook een beetje het euvel, we hebben verder geen idee of er iets is gezegd. Als iemand zou zeggen ‘‘zal ik hem betalen?’’ en hij/zij stuurt achteraf een tikkie zou ik het ook niet netjes vinden. Ik ga meer uit van een situatie waarbij de rekening komt en er gewoon wordt betaald zonder er wat over te zeggen, dan zou ik er niet van opkijken als ik achteraf nog een tikkie krijg. Maar als je de indruk hebt dat er wordt getrakteerd vind ik dat ook anders.

1 like

Eigenlijk had die vriendin ook, na het betalen van de rekening, tegen die jongen nog kunnen zeggen hey stuur me een tikkie. Als hij echt had willen trakteren dan zou zeggen nee joh ik trakteer.

12 likes

OEK EN POEK :grimacing::heart:

Dichtbij de deur hang ik de dingen die ik echt nodig heb/wil en daarna de dingen leuk voor erbij en dan ook nog alles op maat van klein naar groot (ik pak vaak meerdere maten omdat de maatvoering vaak zo raar is). :upside_down_face:

1 like

Stel je hebt een kantoorbaan en je bent elke dag veel sneller klaar dan het aantal uren waarvoor je betaald krijgt. Je werkt voorlopig nog thuis. Wat doe je?

• Om meer werk vragen
  • Genieten van de extra uren in je dag, maar wel in de buurt van je laptop blijven als je nog een business chat of mail ontvangt
  • Genieten van de extra uren in je dag, en niet in de buurt van je laptop blijven
  • Weet ik veel, hangt af van de situatie etc.

0 stemmers

Ik denk echt dat veel mensen doen wat de reacties hierboven ook zeggen, wel je werk af, maar ook kleine dingetjes thuis. Wat ik hoor van mijn collega’s doen zij het ook, dus ik ook.

1 like

Ik heb eerst om meer werk gevraagd (werk er ook pas sinds december dus toen thuiswerken begon werd ik nog ingewerkt) maar dat kwam of niet van de grond of ik hield alsnog tijd over dus daar neem ik het nu van

1 like

Gebruik jij

• :joy:
  • :rofl:

0 stemmers

Haha ik ben het echt helemaal met jou eens!

Heb jij een biecht waarvan je niet zeker weet of je hem moet/wil plaatsen in het biecht topic?

• Ja
  • Nee

0 stemmers

Omdat ie te erg is

1 like

Ik weet zeker dat ik hem niet wil plaatsen, dus nee haha

5 likes