Stel je persoonlijke vraag #18

Mijn ouders hebben een boekenkast van 4 bij 3 meter met 0 systeem en toch weten ze altijd een boek meteen te vinden als ik er om vraag, ik vind dat zo fascinerend altijd haha.

Ik heb een boekenkast met vakken en heb alles grofweg per soort opgedeeld. Een vak met studieboeken, een vak met kookboeken, een vak met leesboeken, een vak met random non-fictie boeken, etc. De gehele Harry Potter serie heeft ook een eigen vak!

1 like

Ik heb drie boekenkasten en in eentje staan de ā€œbeste/mooisteā€ boeken. In een andere heb ik het op kleur neergezet en in de laatste staan alle boeken die daar niet bijpassen. En dan is het in de eerste boekenkast ook nog gesorteerd op boeken die van mij zijn en boeken die van m’n vriend zijn (zit niet zoveel overlap tussen)

Nee meer per eeuw, boeken uit de 19e eeuw, boeken uit de vroege 20e eeuw, uit de late 20e eeuw en boeken van ā€˜nu’.

2 likes

De studieboeken bij elkaar.
De Harry Potter serie bij elkaar.
De rest… random :joy:

Kortom, 3 serie / genres:
Pedagogisch - Harry Potter - de Rest :crazy_face:

4 likes

Mijn droom is een enorme boekenkast te hebben onderverdeeld op thema en dan op alfabetische volgorde. Ben benieuwd hoe lang ik dat vol zou houden.

1 like

Ik was altijd heel behoedzaam, maar de laatste twee jaar is dit echt compleet omgeslagen.

Niemand vraagt erom, maar hier een impulsieve actie:
Ik liep door Amsterdam, want mijn trein was uitgevallen dus ik moest de tijd doden. Ik zag een piercingshop en na een paar minuten besloot ik naar binnen te gaan. Een half uur later liep ik naar buiten met een neuspiercing. Toen ik later thuiskwam, heb ik de piercing er weer uitgehaald, want ik vond het niet mooi staan.

62 likes

Ik weet niet zeker hoe groen de Rabobank is. Ik denk eerder niet dan wel?

Nee, zeker niet. Asn en triodos zijn groen. Rest rood, haha

1 like

Oei… Ik zal me er eens in gaan verdiepen!

Ik dacht dat SNS ook redelijk groen was? Tenminste dat dacht ik toen ik hem uitkoos haha, ga mij er eens in verdiepen.

asn en sns zijn hetzelfde toch? Van de volksbank?

Hier kan je kijken @FrauHelga

3 likes

Ik stem ja, maar hij is wel binnen maar nog niet opgehangen. Er staat overigens Familie AchternaamvanMan&Kind-MijnAchternaam.

1 like

Ja idd ik heb het gevonden. Hoef ik niet te switchen.

Wat ik zelf bij banken zo lastig vind is dat onze grootste uitgave qua geld, de hypotheek dus, gewoon echt geen vrije keuze was. We hadden dat wel als voorkeur opgegeven, maar er was maar 1 bank die met ons in zee wilde door ietwat ingewikkelde constructies in onze lonen/ondernemingen etc. En dat is een dochter van de Rabo…
Maar goed, na 9mnd tig aanvragen er uit doen, hebben we ons er wel bij neergelegd :’)

Ik wil niet meer aan boeken denken. In een vlaag van verstandsverbijstering heb ik pas tijdens het opruimen van m’n moeders zolder al m’n jeugdboeken weggebracht, omdat ik nooit afscheid kan nemen van dingen. Nou ik heb het geweten, nog nooit zo’n spijt gehad. Ik droomde altijd van een enorme boekenkast in m’n eigen huis, ben gek op lezen.

En dat is dus waarom ik geen afstand kan doen van spullen. Stel je voor dat je spijt krijgt. Je weet maar nooit wanneer het van pas komt. RIP Floortje, Hotel Rozebottel, Tina Toppers en HP.

2 likes

Kende wel iemand die maar ƩƩn letter verschilde, was heel irritant want de sportclub waar wij beiden bij zaten haalde ons constant door elkaar. Kreeg een keer op mijn kop omdat ik niet betaald zou hebben, terwijl het die andere was.

1 like

Ik krijg heeel soms een mailtje oid die voor mijn naamgenoot is bestemd. Ze heeft me ook wel eens een berichtje gestuurd, wel grappig haha

1 like

Telt bruiloft :crazy_face::see_no_evil:

Haha ja daar hadden mijn broertje en zwager (beide heel muzikaal) zelf een liedje gemaakt!
Was echt super lief en mooi. Zelf melodie gecomponeerd en tekst gemaakt. :yellow_heart:

Broertje op gitaar EN mondharmonica en zwager op piano!

8 likes

Bestaat er een liedje met jouw naam erin

• Ja
  • Ja, maar alleen in de titel maar de naam wordt niet gezongen
  • Ja, een instrumentaal nummer
  • Ja, in meerdere nummers
  • Nee
  • Nee maar dat wil ik wel

0 stemmers