Ja ik ben het er ook nog niet helemaal mee eens
en wel een foto komen posten dan hè!
Ken jij mensen in een relatie waarvan je weet dat 1 van de 2 vreemdgaat? Ik ken dus zo’n stel en het erge is dat heel veel dat weten maar zij dus niet.
Anoniem:
- Ja meerdere stellen
- Ja 1
- Nee/geen idee
0 stemmers
Ik heb een aantal jaar terug meerdere keren afgesproken met een jongen die een relatie had (voor zoenen, seks, maar ook gewoon praten over van alles). Ik kende hem al jaren en had ook al met hem gezoend voor hij een vriendin kreeg. Het initiatief kwam vanuit hem vaak. Ik was wel een beetje verliefd op hem maar was destijds net uit een relatie zelf en er absoluut niet weer aan toe. Vond het prima zo.
Zoals de anderen dus al zeggen zou je het best kunnen doen. Maar als je heftige gevoelens hebt voor hem/zou kunnen krijgen dan misschien niet. Je weet nooit of hij uiteindelijk voor jou kiest.
Vind jij flirten via Whatsapp/Instagram/Snapchat oid vreemdgaan? (Anoniem)
- Ja en ik heb dat wel eens gedaan
- Ja en ik heb dat nooit gedaan
- Nee en ik heb dat wel eens gedaan
- Nee en ik heb dat nooit gedaan
- Ik heb nooit een relatie gehad/wil graag stemmen
0 stemmers
En (ietwat) pikante foto’s sturen? Bijvoorbeeld in bikini? Anoniem
- Ja en ik heb dat wel eens gedaan
- Ja en ik heb dat nooit gedaan
- Nee en ik heb dat wel eens gedaan
- Nee en ik heb dat nooit gedaan
- Ik heb nooit een relatie gehad/wil graag stemmen
0 stemmers
Ja dat zou kunnen hoor! Ik lees laaaaang niet alles.
Maar dit is zoiets waar je meestal geen expliciete afspraken over maakt. Tenminste, als we het hebben over flirten als “je zag er goed uit vandaag in je nieuwe blouse” oid.
Edit: @Riley ik heb een paar keer seks gehad met dezelfde persoon terwijl hij in een relatie zat. Ik werd een beetje verliefd, maar meer omdat het gewoon zo leuk en spannend was. Dat is vanzelf opgehouden en vond ik echt een hele leuke periode.
Ik heb ook een affaire gehad met iemand die in een relatie zat. Hij heeft uiteindelijk zijn relatie verbroken om met mij verder te gaan. Ik zou het niet aanraden zoals @Zemraluani zegt. Zooooveel drama. Echt heel zwaar. Hoewel ik nog steeds superblij met m’n vriend ben, zou ik het niet opnieuw doen. Dus het ligt er maar net aan hoe het gaat lopen of ik het zou aanraden
sowieso ben ik wel van het risico nemen. Gewoon doen, niet iets niet doen omdat er een kans is dat het zwaar wordt. Het zijn maar emoties, daar groei je weer van. Dus eigenlijk weer het tegenovergestelde als wat @Teigetje zegt in de laatste alinea haha
Dan heb je het wel over structureel, wat weer wat anders is vind ik. Maar waarom vond je dat erger?
Maar flirten is op zo’n ander niveau dan een romantische relatie. Het is eigenlijk gewoon niet te vergelijken met elkaar vind ik. Ik ben hierin het afgelopen jaar heel erg veranderd, dus ik snap wel waar je vandaan komt. Ik vind inmiddels dat flirten met iemand je relatie niks “kost”. Het gaat niet van je liefde voor je partner af.
Haha ja maar dat vind ik ook.
Maar wat dan als er bijvoorbeeld verder niets bij komt kijken? Of kan dat niet voor jou? Bedoel dit niet veroordelend. Maar ik weet van mijzelf bijvoorbeeld dat ik vroeger al toen ik nog geen relatie had vooral verliefd was op de aandacht die ik kreeg van jongens en niet altijd per se op de jongen zelf. Is ook niet heel gezond, dat weet ik. En nu heb ik (heel sporadisch!) wel eens contact met een jongen wat licht flirterig kan zijn soms, vooral vanuit zijn kant. Hij heeft overigens ook een relatie. Ik heb verder 0 gevoelens voor hem en ben nog steeds heel blij met mijn vriend en relatie.
Ah ja dat snap ik en daar denk ik hetzelfde over.
Maar je zegt dan eigenlijk: ik houd van jou, dus ik verbied je dit allemaal. Ik weet dat dit de culturele consensus is hoor, maar het concept vind ik eigenlijk zo gek als je erover nadenkt. Zeker omdat je noemt dat vriendschappen anders zijn (wat ook maatschappelijk geaccepteerd wordt over het algemeen). Waarom is dat dan wel oké? Dat is ook immers ook tijd/aandacht van iemand anders.
Ik snap trouwens wel wat je bedoelt met iemand die continu bevestiging nodig heeft in de vorm van aandacht. Maar dat is volgens mij eerder een ding dat iemand moet werken aan zijn/haar onzekerheid.
Ik heb er drie, eentje (2/3 vol, verder plantjes en foto’s en camera’s) met kunstboeken, reisgidsen, taal-gerelateerde boeken (woordenboeken, grammaticaboeken en boeken over taal, deels interesse, deels ooit gevolgde studie), daar staat het min of meer op thema (schilders, mode, design, etc). De andere twee zijn vol, daar staan ze op taal (EN, NL, DE), en dan per taal gesplitst op kinderboeken en niet-kinderboeken, en die dan op alfabetische volgorde.
Doen jullie dingen (internetten, youtube kijken etc.) meer op je telefoon of op je computer?
- Telefoon
- Computer
0 stemmers
Niet op werk, wel op school
ik had donker grijze sokken aan ipv zwarte
Ik snap ook nooit hoe sommige bijna nooit een laptop/computer gebruiken in hun vrije tijd.
Ik vind het wel jammer dat je dit zo brengt. Ik wil helemaal niemand iets opleggen, maar ik denk dat het heel interessant is om erover na te denken waarom je iets wilt en waarom je iets nodig hebt. Puur op persoonlijk vlak. Daar hoort bij erover nadenken welke tradities je als cultuur of maatschappij hebt en wat je “met de paplepel” is ingegoten. Vandaar dat ik je die vragen stelde. Ik vind dat je daar vrij rigide op reageert door te zeggen “ik wil dit en niks anders, live and let live”.
Ik wil geen ander sociaal construct opdwingen, want ik vind dat gegeven juist niet prettig. Daarover zijn we het met elkaar eens.
Gaan we nu nog relpolls krijgen of wat
Oké oké doe je ding

Zin in gek!