Stel je persoonlijke vraag #18

Ik doe dit soms met huishoudelijke taken, als mijn huis een ontplofte bom is en ik geen zin heb om het op te ruimen kijk ik een clean with me filmpje van zo’n perfecte huisvrouw op youtube, en dan denk ik vaak ‘ja ok een schoon en opgeruimd huis is toch wel fijn ook’

Maar dat is natuurlijk niet echt een motiviatiefilmpje, meer een filmpje dat mij motiveert (lead by example haha?)

2 likes

Ik had eerst ja ingevuld maar later veranderd naar twijfel. Omdat ik er eigenlijk niet eens echt naar vraag… ik ben echt te laks met de regels merk ik, ik moet mezelf weer even heractiveren. Als iemand expliciet zegt: ik ben verkouden, dan zou ik niet gaan.
Maar ik merk dat ook op werk (met name internationals) hoesten en niesend rondlopen.

Ik vind de discussie over oudere ouders wel interessant en ook best complex. Het heeft voor mijn gevoel namelijk ook iets misogyns, gezien (rijke) mannen van 60+ aan de lopende band vader worden. En een vrouw van 60+ zal vrijwel altijd een kind krijgen met behulp van eiceldonatie, dus het argument t.a.v. verhoogd risico op foetale afwijkingen is dan ook niet waterdicht.

Wat vind jij er van als een man van 60+ vader wordt?

  • Vind ik niet oké
  • Vind ik oké
  • Geen mening
  • Overig

0 stemmers

Vind je dat er verschil is tussen een oudere man die vader wordt en een oudere vrouw die moeder wordt?

  • Ja
  • Nee
  • Geen mening
  • Overig

0 stemmers

Ik luister niet per se motiverende muziek, maar ik heb iets van 5 albums die ik al jaren opzet tijdens het schrijven en die helpen wel echt om in de flow te komen omdat ik dat nu zo geconditioneerd heb :joy: allemaal vrij rustige muziek die ik helemaal uit mijn hoofd ken zodat ik niet op de tekst of muziek ga letten. Ze mogen ook absoluut niet op shuffle want dan raak ik afgeleid.

2 likes

Daar dacht ik dus ook over na. Vrouwen kunnen al commentaar verwachten na hun 40e, en mannen kunnen lekker hun gang gaan (vaak met een veel jongere vrouw aan hun zijde).

4 likes

Dat motivatie halen uit andere mensen/zo wil je toch niet eindigen heb ik nu aangeklikt, maar dat gaat eigenlijk niet om andere mensen.
Ik bedenk me wel wat de gevolgen zijn als ik het niet doe, die zijn meestal niet zo leuk en dat werkt meestal als beste motivatie.
Maar ik kan me niet echt een geval herinneren waar ik letterlijk aan andere mensen en hun slechte keuzes dacht, en dacht “zo wil ik niet eindigen dus ik ga maar aan de slag”.

1 like

ik hoef alleen muziek op te zetten om mijzelf te motiveren. is het laat in de avond en moet ik nog lang opblijven dan zet ik een djset of o.i.d. op. Is het echt een kutklus dan zet ik keiharde metal op.


Om nog even door te zetten, lekkere hoopvolle muziek.

Lekker boos maar wel productief zijn. :sunglasses:

1 like

De gewone politie of de biechtpolitie?

24 likes

@Lemongrab kun jij hier je licht op schijnen aub.

2 likes

Geen OMG is geen OMG

Dit is een safespace, ook voor moordenaars :pray:t3:

18 likes

image

9 likes

Planken wambuis

2 likes

Aangezien ik net in een stofzuigdiscussie belandde en mensen vonden dat ik wel heel snel stofzuig:

Hoe lang stofzuigen jullie gemiddeld? Dus als je echt alles goed schoonmaakt, niet even vlug tussendoor voordat visite komt? En dan bedoel ik dus per verdieping, niet je complete huis in één keer als je meerdere verdiepingen hebt

  • 10-15 minuten
  • 15-20 minuten
  • 20-30 minuten
  • 30+ minuten
  • Stofzuigen? Ain’t nobody got time for that

0 stemmers

Hoe bewaar jij je groenten en fruit (buiten de koelkast)? Ik ga voor het gemak uit van drie soorten: fruit, groenten, en langer houdbaar spul zoals knoflook/ui/aardappelen

  • Alles in dezelfde schaal
  • Alles in aparte schalen
  • Groenten en fruit samen, knoflook/ui apart
  • Groenten en knoflook/ui samen, fruit apart
  • Fruit en knoflook/ui samen, groenten apart
  • Anders…

0 stemmers

5 minuten maar ik woon in een studio van 27 m2, dan ben je snel klaar

3 likes

Holy shit, dit is echt exact wat ik wilde reageren hahaha. Zelfde formaat huis :ok_hand:t2:

1 like

ZaAd iS sTeRk

5 likes

Ben ik zo’n smeerkees dat ik in een huis van 130m2 echt niet 10 minuten over 1 verdieping doe? Ben er echt zo doorheen en mi is het schoon :woman_shrugging: Daarna dweilen kom ik ook niks van stofresten op de dweil tegen

3 likes

Hoeveel m2 zijn de verdiepingen?

Bij ons staat er vooral veel in de weg, is het een stofnest onder het bed en de bank, dus ik ben veel aan het bukken en schuiven. Maar dat is dan ook 80m2 en daar doe ik max 15 minuten over tijdens een normale stofzuigbeurt.