Stel je persoonlijke vraag #18

Omg ik doe dit ooooooook! (En word altijd voor gek verklaard) Eindelijk een medestander gevonden :joy: :heart:

3 likes

Wel lief dat je het na jaren nog in de spoiler zet :joy:

18 likes

Haha ik had dit met GoT. Ik liep zelf een paar seizoenen achter, maar leuk dat mijn hele FB-tijdlijn direct na de slotaflevering ‘het grote nieuws’ verklapte
 (ben maar gestopt met kijken want ik kan dus echt niet tegen spoilers :joy:)

2 likes

Heb jij je administratie op orde?

• Helemaal
  • Ongeveer
  • Nee

0 stemmers

Voor de zzpers onder ons:

• Helemaal
  • Ongeveer
  • Nee

0 stemmers

ik ga van de week voor het eerst mijn administratie afleveren aan een boekhouder, en het voelt alsof ik naar de tandarts ga

1 like

Huh Amerikanen maken Canadezen vaak al jaren belachelijk en ook in allerlei series etc. Ik heb dit nog nooit gehoord dat Amerikanen dit deden?! Ze zeiken altijd over hun accent, hun taal, dat niemand een fuck om Canada geeft bladibla. Bijv. In Southpark en How i met your mother (:nauseated_face:) komt dit al heel duidelijk naar voren. Maar weet er verder ook het fijne niet van. Mijn vriend vindt Canada wel vrij cool, vooral Toronto.

1 like

Ik krijg de laatste tijd regelmatig neppe Paypal mails die er heel echt uit zien, het enige waar je het aan ziet is dat het van een gaar emailadres komt.

Wat overigens wel opmerkelijk is, is dat onderaan die mails een hele waarschuwing staat over ‘how to recognize a fake mail’ met als eerste zin ‘An email really coming from PayPal will address you by your first and last names’, maar vervolgens staat in die mail helemaal geen aanhef met naam hahaha, echt zo dom.

3 likes

Ja ik krijg de laatste tijd ook allemaal vage mailtjes van “PayPal”, zo irritant.

Ja gebeurt echt veel.

Canadezen zijn ook echt de vegans van de backpackers, zodra je ze ontmoet is het direct IM CANADIAN, NOT AMERICAN omdat het accent vaak gelijk is, maar de hele wereld Canadezen ziet als de beleefde, rustige, verstandige versie van de Amerikanen. Amerikanen krijgen sowieso allerlei vragen over politiek als ze ergens achterkomen plus allerlei kritiek op hun land en soms wil je gewoon chill bier drinken. In zuid-Amerika en delen van Azië heeft Amerika ook een hele slechte naam door de geschiedenis en krijg je veel betere service en antwoorden als je duidelijk maakt geen amerikaan te zijn.

Gebeurt trouwens ook bij Ieren en Schotten, die laten ook direct weten (aan mensen die geen Engels spreken of de accenten herkennen) dat ze géén Engelsen zijn. Vooral de Ieren zijn overal in Europa erg geliefd en de Engelsen totaal niet. Je krijgt vaak betere service in Frankrijk enzo als ze erachter komen dat je Iers bent en geen Engelsman.

12 likes

Grappig dat dat zo verschilt, ik heb met zowel Canadezen als Amerikanen die ik heb ontmoet tijdens het backpacken alleen maar goede ervaringen, allemaal hele chille mensen, goed mee gelachen ook. Werd ook nooit de nadruk gelegd op of ze wel/niet Canadees/Amerikaan maakte, nationaliteit was ongeveer net zo belangrijk als het wassen van je gordijnen. Ik denk ook dat de meeste Amerikanen die in hun eentje gaan backpacken sowieso wel wat anders zijn dan de gemiddelde redneck burger die zijn eigen staat nooit uitkomt en dus niet echt een goede weerspiegeling van hun land zijn.

Als ik een nationaliteit zou moeten kiezen onder de irritante backpackers zijn het toch wel dronken Britten lol, al zitten die vooral op de zuip-eilanden en daar heb ik zelf dan weer minder mee dus die heb ik goed weten te ontwijken altijd

Oh deze mail krijg ik ook zeker 3 keer per dag :expressionless:

2 likes

Oh ik vond de Amerikanen ook Chill! Nooit issues mee, maar ze hadden er soms wel echt last van op straat of in bepaalde groepen.

De enige backpackers die ik niet mocht waren de Israëlisch, die kwamen direct na hun militaire dienst en waren echt bijna altijd enorm asociaal en denigrerend.

4 likes

Haha ja ik ben ook echt veel Israëliers tegen gekomen toen, ik heb nog een week opgetrokken met een groepje maar die waren al wat ouder en kwamen niet direct uit hun dienst dus die waren een stuk vriendelijker en volwassener idd

1 like

Ah oké, het gaat dus specifiek over backpackers. Dat had ik niet meegekregen. Maar dat beeld heb ik ook wel bij Canadezen ja, en het vooroordeel dat ze saai zijn. Backpacken leeft ook niet zo onder Amerikanen toch? Iig heb altijd het gevoel dat Europeanen gemiddeld veel vaker gaan backpacken.

Wat bedoel je met administratie? Als niet zzp-er dan.

2 likes

Nou dit hoeven ze niet eens te zeggen. Iedereen hoort meteen dat ze niet Engels zijn. God, echt een rotaccent hebben die mensen :grimacing:

Oh ja, het heeft wel iets gezelligs, maar ik ben door mijn Schotlandreis getraumatiseerd :stuck_out_tongue:

Hahah bij mijn opleiding was er een praktijkgedeelte waarbij internationale studenten een pin met de Engelse vlag droegen en Nederlandse studenten kregen zowel Nederlandse als Engelse, dan wisten gasten welke taal je tegen de student kon praten. Mijn Ierse medestudent wilde uiteraard no way met die Engelse vlag rondlopen, dus hij had een pin geregeld met de Ierse vlag.

22 likes

Of je al je belangrijke documenten goed en netjes bewaard

Oh oké, het meeste gaat wel online tegenwoordig dus heb niet zo veel belangrijke fysieke documenten.

2 likes

Heb jij op ff wel eens je gebruikersnaam veranderd?

• Ja
  • Nee

0 stemmers

Hoe vaak heb je hem veranderd?

• 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 5+

0 stemmers

Waarom deed je dit?

• Oude naam was stom
  • Wilde anoniemer terugkomen
  • Vond een andere naam meer passen
  • Werd herkend door iemand dichtbij
  • Anders

0 stemmers

Blij met je keuze geweest om deze te veranderen?

• Ja
  • Nee
  • Misschien

0 stemmers

1 like