Regilio, een tienjarige straatmuzikant uit Enkhuizen, zit beteuterd thuis. De jongen speelt graag blokfluit in de binnenstad, maar werd onlangs door boa’s naar huis gestuurd, na klachten van omwonenden en winkeliers.
Straatmuzikanten worden in Enkhuizen gedoogd. Maar winkeliers waarderen zijn spel niet en vinden dat de jongen te lang op dezelfde plek speelt. "Ik hoor wel 120 keer in een uur Vader Jacob ", klaagt een middenstander.
- Laat hem maar terugkomen als hij ook andere deuntjes kan spelen.
- Het is sowieso verkeerd als je een kind vrijwel dagelijks zelf een zakcentje laat verdienen met blokfluitgepriegel.
- Deze jongen moet gewoon dagelijks kunnen schitteren met zijn versie van Vader Jacob.
- Leave Regilio alone, BOA’s! Ga lekker na of men zich aan de 1,5 meterregel houdt.
- En ze laten de zoveelste witte jongen met dreads zeker wel ‘Imagine’ of ‘Wonderwall’ spelen op een gitaar.
- Mooi juist dat zo’n jongen op eigen initiatief dit doet.
- Beter dit dan een draaiorgel die ‘Heb je even voor mij’ speelt of ‘Que sí que no’.
- Bij het (be)spelen van een ander nummer of ander instrument hadden ze het zeker wel toegestaan.
- Anders…
0 stemmers

Dat mensen ze betalen om weg te blijven van hun stuk en ze dan tegen elkaar op laten bieden. In mijn hoofd is er dus een hele draaiorgelafpersingsscene.