Stel je persoonlijke vraag #18

Dit is precies mijn moeilijkheid inderdaad. Ik wil me er zo graag goed aanhouden, maar soms maak ik fouten en voel me daar dan best beetje kut over, maar mijn brein heeft er moeite mee om die gender-specifieke ideeen te ontdoen.

1 like

Regilio, een tienjarige straatmuzikant uit Enkhuizen, zit beteuterd thuis. De jongen speelt graag blokfluit in de binnenstad, maar werd onlangs door boa’s naar huis gestuurd, na klachten van omwonenden en winkeliers.

Straatmuzikanten worden in Enkhuizen gedoogd. Maar winkeliers waarderen zijn spel niet en vinden dat de jongen te lang op dezelfde plek speelt. "Ik hoor wel 120 keer in een uur Vader Jacob ", klaagt een middenstander.

Bron

• Laat hem maar terugkomen als hij ook andere deuntjes kan spelen.
  • Het is sowieso verkeerd als je een kind vrijwel dagelijks zelf een zakcentje laat verdienen met blokfluitgepriegel.
  • Deze jongen moet gewoon dagelijks kunnen schitteren met zijn versie van Vader Jacob.
  • Leave Regilio alone, BOA’s! Ga lekker na of men zich aan de 1,5 meterregel houdt.
  • En ze laten de zoveelste witte jongen met dreads zeker wel ‘Imagine’ of ‘Wonderwall’ spelen op een gitaar.
  • Mooi juist dat zo’n jongen op eigen initiatief dit doet.
  • Beter dit dan een draaiorgel die ‘Heb je even voor mij’ speelt of ‘Que sí que no’.
  • Bij het (be)spelen van een ander nummer of ander instrument hadden ze het zeker wel toegestaan.
  • Anders…

0 stemmers

Je denkt na 1 keer, aaah wat lief. Na 2 keer, nou wat kan hij dat goed! Na 3 keer vraag je je af of ie ook nog een ander liedje kent. Na 4 keer vraag je je af of dit pleaaaaase de laatste keer was. En na de 5e keer word je gek.

Vind echt niet dat je dit kan maken. Ik ga toch ook niet voor hun huis de hele dag op mn trombone staan tetteren: altijd is kortjakje ziek :woman_facepalming:t3:

10 likes

Laat hem maar terugkomen met een groter repertoire, maar als ie daar doorheen is ook gewoon naar een andere plek gaan. Ik zou gek worden als ie 8 uren op een dag naast m’n huis/werkplek staat met dat lawaai!

1 like

Ik snap de optie over de witte jongen met dreads met de gitaar niet. Regilio is ook een witte jongen. Of gaat het erom dat het oneerlijk is dat er geen klachten komen over een gitaar maar wel over een blokfluit?

Ik klikt door naar de pagina met het oorspronkelijke filmpje en het is echt tergend slecht.
Wel ideaal om dat jongetje in te huren als je de geluidsoverlast van je buren zat bent.

@anon31495790
Meer van dat dat stereotype jongeman overal mee weg lijkt te komen.

Vind het overigens voor dat jongetje wel een beetje lullig. Ik vind die ouders helemaal verantwoordelijk voor dit gedoe.

3 likes

Misschien kunnen ze hem bij Sprookjeswonderland wel inhuren als rattenvanger van Hamelen.

5 likes

Whuttttt misschien is dit wel het verdienmodel van de draaiorgelisten :anguished: Dat mensen ze betalen om weg te blijven van hun stuk en ze dan tegen elkaar op laten bieden. In mijn hoofd is er dus een hele draaiorgelafpersingsscene.

30 likes

Breng jij je fiets wel eens naar de fietsenmaker voor een onderhouds-/servicebeurt

• Ja
  • Ja, met een vaste regelmaat (jaarlijks o.i.d.)
  • Ja, wanneer ik denk dat het nodig is
  • Ja, als er toch al iets gerepareerd moet worden
  • Nee
  • Geen idee
  • Nooit over nagedacht
  • Heb geen fiets

0 stemmers

Ben er echt pas vorig jaar achter gekomen dat zoiets bestond, toen de fietsenmaker opmerkte dat dit en dat helemaal versleten was en ik ging googlen. Ik kwam vroeger sowieso echt zelden bij de fietsenmaker.

Ik heb een Swapfiets dus als er iets niet goed meer is wordt het meteen gefikst / krijg ik een nieuwe

Als ik ergens op reageer op Reddit doe ik vaak alsof ik een man ben (als geslacht noemen somewhat relevant is) omdat je anders soms meteen wordt gestalkt door creeps

3 likes

Ik had echt een groot account met 5 vriendinnen. Onze naam was Selma, we hadden foto’s van een Vlaams model gestolen en we hadden contact met superveel mannen op msn en dan gaven we altijd random adressen in Amsterdam om af te spreken. Zo blij dat dat nooit fout is gegaan. We waren 14 ofzo :confounded:

9 likes

Toen ik 11/12 was ging ik naar de bibliotheek om op de computers met internet te gaan (So Old…) en dan ging ik naar de sexrubriek op het BreakOut forum om als 16jarige blonde stoot (wie mij kent weet dat ik het tegenovergestelde ben) jonge mannen te catfishen. Wist toen niet eens dat er een term voor was. Vriendinnetjes van me gingen dat ook doen.

Tot we een x betrapt werden door de bibliothecaresse die vroeg wat we aan het doen waren. We probeerden ons nog te redden, maar bij 1 van mijn vriendinnetjes typte de gast in kwestie net: ik ben zo geil wat heb je aan. Einde verhaal toen met mijn sexy bieb avonturen.

Echt gênant.

64 likes

Breakout chat, ooooooh the memories

1 like

Naar aanleiding van dit artikel ben ik benieuwd of een belastingvrije schenking vaak voorkomt (anoniem)

Indien je een huis hebt gekocht

• Nee, ik heb geen belastingvrije schenking gekregen
  • Ja, ik heb een belastingvrije schenking gekregen tot €5.000
  • Ja, ik heb een belastingvrije schenking gekregen van €5.000 tot €10.000
  • Ja, ik heb een belastingvrije schenking gekregen van €10.001 tot €25.000
  • Ja, ik heb een belastingvrije schenking gekregen van €25.001 tot €50.000
  • Ja, ik heb een belastingvrije schenking gekregen van €50.001 tot €75.000
  • Ja, ik heb een belastingvrije schenking gekregen van €75.001 tot €100.000
  • Ja, ik heb een belastingvrije schenking gekregen van €100.01+

0 stemmers

Indien je (nog) geen huis hebt gekocht

• Ik weet niet of ik een belastingvrije schenking ga ontvangen/nooit over gehad met mijn ouders
  • Ik weet dat ik geen belastingvrije schenking zal ontvangen
  • Ik ga een belastingvrije schenking ontvangen tot €5.000
  • Ik ga een belastingvrije schenking ontvangen van €5.001 tot €10.000
  • Ik ga een belastingvrije schenking ontvangen van €10.001 tot €25.000
  • Ik ga een belastingvrije schenking ontvangen van €25.001 tot €50.000
  • Ik ga een belastingvrije schenking ontvangen van €50.001 tot €100.000
  • Ik ga een belastingvrije schenking ontvangen van €100.001+

0 stemmers

Oohh dit doet me denken aan de brugklas, toen gingen we in het computerlokaal in de Ilse chatbox ook altijd chatten onder andere namen en dan waren er ook mannen die “privé wilden”. Kan me verder weinig herinneren van waar die gesprekken over gingen, dus heel spannend zal het niet geweest zijn, haha.

1 like

Heb jij een mondkapje opgehad in deze tijd?

• Ja
  • Nee (nog niet)

0 stemmers

Vrijdag wordt de dag

Ik kan me echt zo slecht voorstellen dat mensen gewoon een ton hebben liggen om belastingvrij aan hun kinderen te schenken. Hoe dan?!

24 likes