Wow helemaal vergeten de Ilse chat! Jeugdjournaal chat was ook fantastisch
Ouders die een huis voor €30.000 hebben gekocht 35 jaar geleden, dat nu meer dan 20x zoveel waard is. En dat al 30 jaar afbetaald is en ze dus amper maandlasten hebben, dat spaart heel snel op zo.
Edit: niet dat ik die ton krijg overigens, maar het kan wel. En dat geldt voor veel mensen in m’n omgeving. Denk gewoon dat veel van onze ouders heel erg geluk hebben gehad met hoe goedkoop huizen waren en al jaren super goedkoop wonen.
Een huis voor 30.000 gulden? Ik zou zo graag 60 jaar geleden geboren zijn
Niet alleen was de muziek veel beter, je kon ook nog een huis kopen.
Ik deed dit ook maar dan thuis en toen ik 10 was met een vriendinnetje. Die moeder kwam er echter en legde de schuld uiteraard bij mij (oversekst kind!) en toen vond ze me niet meer aardig lol
Dubbele pensioen ook misschien? Vroeger had je zoveel goede regelingen die gewoon normaal waren
Oh die herken ik niet!
Van mijn ouders ga ik sowieso niets krijgen want dat is er gewoon niet, maar mijn schoonouders begonnen laatst wel over de mogelijkheid om als ouders bij te tekenen op de hypotheek zodat die hoger kan zijn? Heb me er nog niet goed in verdiept maar kan me voorstellen dat we op termijn wel van dat aanbod gebruik gaan maken.
Geneuzel over hypotheek
Ik huur momenteel een verdieping van een bovenwoning, en de andere verdieping wordt door andere mensen gehuurd. We betalen allebei een redelijk fors bedrag in de maand, terwijl de hypotheek voor beide verdiepingen samen waarschijnlijk op een derde van het totaalbedrag zou komen. De verhuurder heeft laten vallen dat hij het pand op termijn misschien wil verkopen dus ik denk dat we die optie voor dat meerekenen in ieder geval even goed gaan onderzoeken want het zou ons superveel geld schelen terwijl we zelf nooit die hypotheek zouden kunnen krijgen
Cashewnoten
- Ongezouten
- Gezouten
- Überhaupt niet
0 stemmers
Mijn ouders hadden dat ook aangeboden (Nederland), maar tegenwoordig blijkt dat helaas niet echt gangbaar meer. Meerdere hypotheekadviseurs hebben bij ons aangegeven dat dat geen optie is en dat was niet omdat mijn ouders onvoldoende inkomen hadden, ik weet de exacte reden echter niet meer. Het komt er een beetje op neer dat dit vroeger wel vaak gebeurde, maar dat het tegenwoordig amper nog mogelijk is, echt balen! Ik heb inmiddels gelukkig wel een huis kunnen kopen, dus hopelijk gaat dat bij jou ook lukken!
Welke Magnum kies jij
- melk
- puur
- wit
- almond
0 stemmers
Love alle cashewnoten
Wel de vegan almond, maar sowieso almond
Almond of (deze optie mis ik) Ruby! Zooo lekker
En toen kon je ook nog in je eentje of op één loon een huis kopen.Mijn opa heeft eind jaren 80 een lap grond met een woonboerderij gekocht voor 25.000 gulden,nu is datzelfde huis meer dan 5 ton waard.
Ah oke, goed om te weten! Ik kwam het her en der wel tegen online, maar dan zijn we er in ieder geval op voorbereid dat dat niet zomaar overal kan. Fijn dat het toch gelukt is om een huis te kopen!
Dubbel dat laagje karamel ertussen mjammiee
Ik discrimineer niet tussen magnums en stop ze het liefst allemaal in m’n bekkie.
Niet, magnums geven me altijd het idee dat ik een pak boter aan het eten ben
Omg jaaa bestaan die nog