Het lijkt mij echt top om 4x6 uur te werken. Ik kan mij toch nooit 8 uur lang concentreren en om mij heen zie ik dat ook.
Ik werk ook zonder kinderen graag parttime. Mijn doel in het leven is niet zoveel mogelijk werken of zo ver mogelijk op de carrièreladder komen. Dus zolang daar financieel ruimte voor is
(Werk trouwens evenveel/weinig als mijn man, dat dan weer wel)
We moeten er qua luxe wel wat voor inleveren maar dat is me het helemaal waard
En @Molotov groot gelijk! Ik heb echt minder stress van parttime werken, je hoeft niet alles zo in je weekend te proppen.
haha ik voel je helemaal. 5 dagen werken en dan 2 dagen vrij, word al chagrijnig bij de gedachte. Gevolg is wel dat ik minder te besteden heb maar dat wordt ruimschoots gecompenseerd door het gelukzalige gevoel dat ik hiervan krijg.
Ik ken genoeg mannen die er ook voor kiezen parttime te werken hoor! Maar misschien is het nog wat meer taboe dan voor vrouwen. Mijn man werkt sinds kort 32 uur en denk nu echt: waarom heb ik dat niet eerder gedaan?
Ik vind 32 uur ook heerlijk! Ben op woensdag vrij en dat breekt zo lekker de week. Nooit langer dan 2 dagen achter elkaar werken. Laatst had ik eenmalig op maandag vrij i.p.v. woensdag en toen was ik er op donderdag al helemaal klaar mee zegt misschien ook iets over hoe leuk ik mijn baan vind
Ook als er even veel uur wordt gewerkt is er gemiddeld gezien een verschil.
'Een vrouw die hetzelfde werk doet als een man verdient gemiddeld 7 procent minder in het bedrijfsleven en 5 procent minder bij de overheid. Dit wordt de ‘echte’ loonkloof genoemd, omdat er geen logische verklaringen zijn voor dit beloningsgat. Bij de berekening wordt door het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS) namelijk gecorrigeerd voor maar liefst twintig factoren, zoals werkervaring, opleiding, sector en of de werknemer leiding geeft of niet. Logisch dat deze invloeden op het loon uit de berekening worden gehaald, want anders ben je appels met peren aan het vergelijken, is het idee. Het is immers niet vreemd dat een mannelijke manager meer verdient dan een vrouw die net begint. Of als het gaat om beroepsniveau: een mannelijke dokter krijgt nou eenmaal meer centen dan een verpleegster.
Vergelijk je alle Nederlandse vrouwen en mannen, dus zonder rekening te houden met zaken als werkervaring en type werk, dan is de kloof veel groter: het bruto-uurloon van vrouwen in het bedrijfsleven is 19 procent lager en bij de overheid 8 procent. Er valt wat voor te zeggen om juist wel naar deze ongecorrigeerde loonkloof te kijken. Want anders cijfer je een deel van het probleem weg.’
Denk dat je daar ook zeker gelijk in hebt hoor!
Wanneer een vrouw fulltime werkt en kinderen heeft zijn de oordelen ook niet van de lucht. Terwijl een man die fulltime werkt normaal is. Daar is nog wel echt wat te winnen.
Onze “ideale” situatie zou zijn, ik fulltime werken en man partime werken en voor kind zorgen.
Mensen reageren daar soms zo vreemd op.
Bij avondeten:
- Pannen op tafel zodat iedereen zelf hoeveelheden kan opscheppen
- De “kok” schept op/verdeelt het eten in de keuken en serveert de borden met het eten
0 stemmers
kan zelf zo boos worden op mensen die al eten voor mij opscheppen in de keuken en het me dan voorschotelen. Vind het een soort van arrogant om voor mij te gaan bepalen hoeveel ik ergens van eet. En als ik het dan niet op eet, commentaar krijg.
weekend is ook gewoon bedacht, momenteel wordt er zoveel overgeproduceerd. Ik denk dat het wel uit kan. Zal werkeloosheidscijfers ook terugdringen, dat kost ook geld.
Ik vind pannen op tafel zo vreselijk. Als we gewoon met z’n tween zijn schep ik sowieso altijd in de keuken al op maar als er mensen komen eten zet ik alles in mooie schalen op tafel.
Ik werk fulltime, 40 uur, maar ik zou wel minder willen werken.
Maar mochten er ooit kinderen komen zal mijn vriend minder gaan werken. Deels gedreven uit het feit dat ik hoger loon heb.
Voor het gezin scheppen we meestal in de keuken op.
Als er bezoek is komt alles in schalen op tafel
Edit : net als @vuilnisglitter en @zomerliefhebber dus
Hoewel het nu gezien wordt als parttime mag het van mij de nieuwe fulltime worden. Lijkt me een veel gezondere balans voor veel mensen.
Mijn moeder vraagt ook iedere keer waarom ik niet fulltime werk zodat ik (meer) kan sparen voor een eigen huis (ik woon nu met een huisgenootje in een klein huurhuis).
Uh nou ik wil ook gewoon een leuk leven hebben en ben heel blij met 4 dagen werken (32u). Ik heb voorheen wel 40u gewerkt en vind dat gewoon te veel (zeker met mn huidige reistijd) en trek dat mentaal niet zo goed en ik wil gewoon die extra dag om andere dingen te kunnen doen.
Vervolgens is haar advies altijd dat ik dan maar een rijke vent moet zoeken
Ja zo zie ik het ook voor me! Mijn vriend is ook veel beter in het huishouden enzo dan ik dus het is ook een veel logischere verdeling dan andersom.
Bij ons dan niet zo haha, maar hij kan weer beter met ons kind thuis zijn. Na 1 dag ben ik weer blij als ik kan werken of moet dit in het opbiecht-topic
Als we als gezin zijn wel, maar dat is meer om dat er anders continue een dreumes in de pan hangt, hete shit op tafel staat enzo…
Als we met meer eten, dan zet ik gewoon alles op tafel.
Laminaatvloer van een studio van 25m2 ter overname aanbieden (perfecte staat, hele mooie warme kleur met houtgroef). Gewoon even doen alsof het jouw smaak is. Voor hoeveel geld zou je het aanbieden aan de nieuwe bewoner?
Edit: nieuwprijs was trouwens 500 exclusief ondervloer en leggen
- 50
- 75
- 100
- 125
- 150
- 175
- 200
0 stemmers
In Apeldoorn opent een pop-up restaurant waar je een 7-gangen menu van alleen maar toetjes kan eten. Zou jij hier willen eten?
- Ja
- Nee
0 stemmers