Ik denk dat ik “lastig” sneller gebruik als iets een beetje moeilijk is, en “moeilijk” als het moeilijker is dan lastig. Oke zo goed kan ik het niet uitleggen dus
Kan ook, maar wil dan of laseren of harde lenzen. Wil eerst een intakegesprek doen voor laseren, maar dat ligt op z’n gat vanwege Corona
ik gebruik moeilijk meer als: oh die toets was echt moeilijk. En lastig meer als: wat een lastige situatie zeg.
Ik weet niet, in mijn hoofd komt lastig van het woord ‘last’ en moet er dus een soort van last zijn om dat te gebruiken.
Ik werd vegetariër toen ik 10 was en toen wist ik uberhaupt niks van wat er in stremsel en gelatine e.d. zat, nu wel en ik wil er ook beter op letten maar krijg ik het mezelf maar niet aangeleerd
alle Shania’s!
Alleen als ik ter voorbereiding op mn tandartscontrole een halfuur veel te fanatiek gestokerd en gepoetst heb haha
Wonen in een stad
- JA!
- Ik zie mezelf dat ooit wel eens doen
- Waarschijnlijk niet
- Nee man
- Ik ben er nog niet over uit
0 stemmers
Wonen in een dorp/platteland
- JA!
- Ik zie mezelf dat ooit wel eens doen
- Waarschijnlijk niet
- Nee man
- Ik ben er nog niet over uit
0 stemmers
Als je naar een nieuwe gemeente zou verhuizen, wat zijn de dingen die je dan een afknapper zou kunnen vinden?
- Te druk
- Te saai
- Geen grote tuin
- Geen natuur in de buurt
- Afgelegen van voorzieningen zoals supermarkt, tandarts, cafés etc
- Te anoniem/gebrek aan saamhorigheid met de buurt
- Hipheid
- Gebrek aan hipheid
- Randstedelijke arrogantie
- Dorpse bekrompenheid
- Roddelcultuur in dorp
- Ongezondere lucht door uitlaatgassen
- Weinig m2 voor je euro’s
- Ver van werk(gelegenheid)
- Karakterloze vinexvibe
- Accent in dat gebied
0 stemmers
Welke dingen zoek je juist wel bij een perfecte woonplek?
- Reuring
- Rust
- Grote tuin
- Natuur in de buurt
- Veel voorzieningen in de buurt zoals supermarkt, tandarts, cafés etc
- Anonimiteit, niemand die op je let
- Saamhorigheid met je buurt/contact met je buurtgenoten
- Hipheid
- Gebrek aan hipheid
- Gezonde lucht
- Veel m2 voor je euro’s
- Dicht bij werk(gelegenheid)
- Sfeervolle straten en gebouwen
- Accent in dat gebied
0 stemmers
Ik woon nu aan de rand van een grote stad, sta binnen 10 min midden in de stad maar er is ook (best) veel natuur, vind die combinatie echt perfect.
Oh ja dat klinkt inderdaad perfect! Klinkt ook heel duur haha. Maar goed, dat hoort er natuurlijk ook bij als je best of both worlds wil
Ja zo voel ik me ook een beetje, maar dan in de stad. Woon hier nu mijn hele leven, maar ik heb zoooo’n behoefte aan natuur en rust. Ik wil misschien ook in een dorp wonen maar vrees dat ik dan daar ook denk “is dit het nou…? waar zijn de winkels en leuke cafes, geef me reuring”. Waarom ben jij naar een dorp verhuisd? En zijn er dingen die tegenvallen of juist meevallen?
Hm ja, maar de natuur rondom mijn stad vind ik toch net niet. De trein naar het strand op mooie dagen is altijd overvol en voor een echt bos moet je toch minstens 30 min met de trein. Soms fiets ik weleens naar weilanden 20 min verderop, maar dan hoor ik altijd nog snelwegen, boten, vliegtuigen. Het is nooit helemaal stil en dat ik me echt ín de natuur voel zeg maar. Lijkt me heerlijk dat je een paar straten verderop een bos in loopt of naar de zee kunt. Maar ja, als je dan altijd de auto moet pakken voor de boodschappen en 2 cafés hebt op het dorpsplein, weet ook niet of ik daar blij van zou worden. Ik vind het ook jammer dat mijn ouders niet in een dorp wonen en dat ik daar dan af en toe even kan opladen ofzo.
Heb je dan nooit even genoeg van de plek waar je woont? Al die drukte, irritante mensen etc, dat je in een hutje op de hei wil wonen? En dan andere plekken gaat romantiseren?
moeilijk is als ik erover na moet denken en ik wel een beetje moeite moet doen om het op te lossen. Lastig is gewoon vervelend. Lastig is je band plakken. Niet heel moeilijk maar soms is het verdomde lastig om dat klote gat te vinden.
Ik heb aangeklikt dat ik hipheid een belangrijke factor vind, maar daarmee bedoel ik vooral dat er bv restaurants zitten die geen macdonalds of steakhouse zijn, dat er supermarkten zijn die meer dan 1 vegaburger in het assortiment hebben en dat je koffie met plantaardige melk kunt bestellen als je ergens gaat koffiedrinken.
Dat is tegenwoordig nou eenmaal hip, maar het gaat me niet om het hip zijn an sich
Ja inderdaad
Wat je beschrijft heb je prima in een minder grote stad.
Ik woon in Alkmaar en ben met de auto in 20 min bij strand en bij bos, woon midden in het centrum, maar om de hoek net voorbij de gracht een prima park en met 10 minuten lopen bij 2 grotere parken waarbij je je in een bos waant en het echt stil is.
En daarnaast zit ik ook direct op de A9 en daarmee met 33 min met de auto in hartje Amsterdam. Of met 20 min in Haarlem.
Ik ben echt fan van deze stad.
Wooow jij woonde toch altijd bij de mariniers?
Jup, geboren in Julianadorp/Den Helder en daar gewoond tot mn 30e. Nu 3,5 jaar in Alkmaar en sinds ruim 1,5 jaar in het centrum.
Het fijnste vind ik (denk ik, want heb geen ervaring met een echte stad) een middelmatig groot dorp. En dan wonen in een lekkere rustige wijk, kun je ook heerlijk in je eigen tuin zitten zonder dat er constant auto’s voorbij komen. En vaak zit er wel wat natuur in de buurt en ben je toch niet te ver van winkels, restaurants ed.