Stel je persoonlijke vraag #19

ik raps kaas

19 likes

Net zoals er Marokkaanse jongeren naar Europa komen en heel veel jonge mannen uit Albanië naar Nederland zijn gekomen. Ze proberen het gewoon. Die mannen uit veilige landen/die geen asielgerelateerde problemen hebben denken waarschijnlijk wat heb ik te verliezen? Dus gaan ze toch en de smokkelroutes brengen ze naar o.a. de Griekse eilanden.
Er is nu ook een plan om deze mensen €2000,- oid aan te bieden om weer naar huis te gaan.

1 like

en koekjes

7 likes

Dit zijn vaak mensen die in hun land van herkomst ook niet veel hebben natuurlijk. Het zijn niet de rijken die denken laat ik eens een rubberbootje naar Griekenland nemen. Maar om recht te hebben op asiel en bescherming moet er natuurlijk wel wat meer aan de hand zijn. Als het dan blijkt dat iemand uit een veilig land van herkomst komt (welke landen dat zijn wordt bepaald aan de hand van partij zijn van mensenrechtenverdragen, toegang tot rechtssysteem, discriminatie, en nog veel meer) is de kans dus echt super minimaal dat die persoon een vergunning krijgt in welk EU land dan ook.
Deze mensen zijn wel zo slim om hun eigen papieren/documenten niet mee te nemen, dus als zij niet aangeven waar zij vandaan komen/liegen over waar ze vandaan komen, moet dit ook weer worden onderzocht. Er zijn dus ook landen die weigeren hun eigen inwoners terug te nemen.

2 likes

Ik koop geraspte kaas. #lui

6 likes

Ik heb zo’n molen waar je de kaas in doet. Dan hoef je er alleen maar aan te draaien en dan komt er geraspte kaas uit, heel handig

10 likes

Eww natte kaas

7 likes

Dit klinkt heel goor😂

2 likes

Versneld afspelen nooit maar die 10 seconde doorspoelknop is echt mijn beste vriend :heart::heart:

4 likes

Sinds ik dit ben gaan doen scheelt het me echt zoooveel tijd (ik kijk sowieso echt een shitload youtube per dag). Vind normale snelheid nu echt supersloom haha. Behalve als ik eens een video van James Charles kijk, want nondeju dan is 1,25x al veel te snel😂

2 likes

Audiobooks wel altijd, meestal 2.0, soms 1.75. Heeeel soms 1.5. :smile:

Wat? Dus bijna iedereen schuift het blok kaas dus van zich af? Ik houd dat blok stil en schuif dan de kaas eraf en dacht dat iedereen dat deed.

Oneh oops je hebt het over een rasp en geen schaaf.

2 likes

Als ik terug denk aan hoe roekeloos ik toen was dan denk ik: hoe kan het dat ik nog leef.

1 like

Mocht jij als kind op de basisschool zelf de kaas schaven?

  • Geen idee meer
  • Ja vanaf een jaar of 9 ofzo
  • Nee dat mocht ik niet

0 stemmers

Ik mocht het zelfs nog niet in de brugklas, maar mocht wel op m’n 14e uit en alcohol drinken. :upside_down_face: misschien omdat m’n oma een keer een heel stuk van haar duim had gesneden en m’n oom z’n vinger is verloren in de grasmaaier.

Nee, maar ik ben ook wel kampioen kaas verpesten. Zelfs met de kaasschaaf kan ik niet omgaan :joy: Heb ooit zelfs m’n halve duim nagel eraf geschaafd en toen viel ik flauw.

3 likes

Kaasschaven zijn ook wel echt heen gevaarlijk, ik heb meer dan eens zo’n flapje van mijn vinger geschaafd als kind :sob:

1 like

Zo lief.Dit hoopte ik altijd dat het mij zou gebeuren.Maar is het nu al te laat voor :joy:
Ik hoopte altijd dat ik dan met mijn eerste liefde oud zou worden.

1 like

Al had ik liever dat één van mij ouders het deed overigens want ik kan dus echt niét omgaan met een kaasschaaf.Verneuk elk blok kaas.Dus tegenwoordig koop ik maar gewoon pakjes met kant en klare plakken erin :woman_shrugging:t3:

Edit: ik heb ook een keer op het werk op de vrijmibo het topje van mijn duim erafgesneden.Twee dagen later vonden de schoonmakers nog bloed op kantoor.Daarna mocht ik nooit meer de kaas snijden.Gelukkig wel weer aangegroeid maar duurde lang!

Dit mag ik nu nog niet eens doen als ik bij mijn moeder ben. Ze is zo haar duimnagel eens verloren :anguished:

Ik heb 100 jaar geleden op de deli/ kaas van AH gewerkt waarbij ik in 1 week 2 keer naar de SEH kon voor hechtingen.
Op 24-12 in de ochtend met dat grote kaasmes mn halve duim eraf gesneden.
Op 31-12 10 minuten voor sluitingstijd mn hand door de kaassnijmachine gehaald :sob:

Sindsdien probeer ik het zelf snijden van kaas zoveel mogelijk te vermijden

1 like