Stel je persoonlijke vraag #19

Weet jij wat Engelsen met ‘Dutch Alps’ bedoelen?

  • Ja, kleine borsten
  • Ja, heuvellandschap van een vlak land
  • Nee geen idee
  • Misschien namelijk…

0 stemmers

En wat ‘Dutch oven’?

  • Ja, een gietijzeren braadpan
  • Ja, een bed waarin iemand heeft lopen stinken
  • Nee, geen idee
  • Misschien namelijk…

0 stemmers

En double Dutch?

  • ja, onverstaanbaar spreken
  • ja, condoom + pil gebruiken bij cohabitatie
  • Nee, geen idee…
  • Misschien namelijk…

0 stemmers

Antwoorden

Alpen: kleine boobies
Oven: allebei de ‘ja’ opties
Double: idem.

uit: https://www.trouw.nl/cultuur-media/volgens-de-engelsen-deugen-wij-niet-dutch-staat-voor-seks-drugs-of-sluwheid~bba5a8d1/?referrer=android-app%3A%2F%2Fcom.google.android.googlequicksearchbox%2Fhttps%2Fwww.google.com

1 like

Nee een artikel op Reddit gelezen van Trouw.

1 like

Je hebt een verjaardag. In welke stijl pak je het cadeau in?

I need sum advice
Ik mag gratis de oude auto van @fifo ophalen, maar ik twijfel. Verzekering is namelijk 75 euro per maand en ik vind dat best veel voor een auto uit 1999. Ik heb geen auto nodig maar het zou mn leven wel chiller maken en ik kan hem gratis parkeren voor de deur. Wat zouden jullie doen?

  • Auto nemen
  • Auto niet nemen
  • Ik heb een ander idee
  • Ik werk bij een verzekeringsmaatschappij en ga je er goedkoper inzetten xx

0 stemmers

Bij welke maatschappij zou je je verzekering afsluiten? Wat voor auto is het? Ik had een Ford ka en 0 schadevrije jaren en betaalde €31 bij ZLM.

Een toyota starlet en bij zlm! Was 75 euro helaas

Oh wow. Heb je via Independer gekeken of evt bij de maatschappij waar je ook inboedel enzo hebt (of is dat ZLM haha) vind het wel duur voor zo’n oude auto

Ik zou wel een iets uitgebreider plaatje maken qua kosten en dan besluiten of het haalbaar is. Wegenbelasting, benzine, eventuele reparaties (of doe je hem dan meteen weg?).

13 likes

Ja heb ook op prijsvergelijksites gekeken en dan was fbto het goedkoopste maar ook 75 euro dus dan liever dichtbij huis! @Druppels ja daar heb ik ook rekening mee gehouden! Ik heb ooit een auto gehad dus weet wel een beetje wat het kost maar toen was de verzekering minder laag!

Weet je wat de Engelse ziekte is?

  • Ja, een dronkaard met een waggelende en strompelende gang, wijdbeens lopen etc.
  • Ja, een botaandoening door een tekort aan vitamine D en calcium
  • Ik weet het misschien…
  • Nee geen ideee.

0 stemmers

En de Spaanse griep?

  • Ja, een berruchte grieppandemie
  • Ja, als gewoontedieren ieder jaar naar dezelfde vakantieplaats gaan
  • Nee,
  • Ik weet het misschien…

0 stemmers

Hebben wij in Nederland nog meer dingen die wij “Engels…blabla noemen”. Drop uitgesloten!

  • Ja… hier met je voorbeelden
  • Nee
  • Ik weet er geen.

0 stemmers

alle medische zaken

Oh haha ik dacht bij Engelse ziekte aan onjuist spatiegebruik.

36 likes

Ik heb een Peugeot 107 uit 2006 en betaal 20 euro verzekering per maand voor WA Plus (bij Voogd & Voogd), dus ik verbaas me echt over de prijs. Maar je zal het wel goed uitgezocht hebben, hoor. Ik zou berekenen of je het vaste bedrag per maand (verzekering + wegenbelasting) kan missen, en dan komt daar benzine en onderhoud (APK, beurten, nieuwe banden) nog bij. Over het algemeen zijn dit best betrouwbare auto’s, maar 21 jaar is al best oud natuurlijk.

1 like

Engelse ziekte weet ik alleen omdat m’n neefje dat gehad heeft vroeger :sweat_smile:

1 like

Misschien wil een van je ouders hem verzekeren? Dan bouw je alleen geen schadevrije jaren op maar voor nu wel een goedkopere optie misschie

1 like

Je hebt geen gratis OV meer toch? Dan zou ik het wel de moeite vinden, OV is echt duur

1 like

Woon je in een slechte buurt? Ik weet namelijk dat ze bijvoorbeeld met buurt en geslacht rekening houden.
Ik vind het wel duur, ik had een nieuwe auto op mijn 21e in een slechte buurt en bepaalde €100 per maand.

1 like

Huh serieus, buurt en geslacht? Jezus laten we de ongelijkheid nog ff verder op de spits drijven zeg.

6 likes

Ja echt. Mannen maken meer ongelukken dus betalen meer. In wijken waar veel claimes zijn en als slecht bekend staan dan verhogen ze ook de prijs.

Jeetje, heftig.

Dit heb ik ook gehad. Ben van dorp naar stad verhuist en op mijn nieuwe postcode ging ik méér dan het dubbele betalen! Was bij allsecur en ben daar dus weg gegaan want bij een andere was het nog goedkoper dan eerst.