Ja precies, ik fiets nu nog best vaak een uur naar werk en dan doe ik geen jurkjes met een panty, een mooie blouse of hakken aan omdat dat zo kut fietst en ik mezelf toch helemaal onderzweet. Net als het niet echt zin heeft om je haar te stylen of je heel mooi op te maken.
Grootste nadeel is dat echt hè. Maar om je dan om te gaan kleden is ook zo’n gedoe.
Ja dat uitzweten duurt vaak wel even en daarna krijg ik het altijd heel koud. Ik moet ook altijd extra boterham mee en mijn laptop in een speciale hoes anders rammelt die helemaal kapot op mijn rekje dus mijn tas zit dan heel vol. Vind het wat dat betreft allemaal maar gedoe hahah. Terwijl ik het fietsen zelf heel fijn vind.
Ik hoef nu maar een kwartier te fietsen en naar mijn vorige werk 10 minuten. En ik vind dat zo fijn en ook wel belangrijk. Ik ben al 9,5 uur op werk en dan heb ik ook geen zin/energie om een uur te reizen
Wow ik snap niet hoe mensen dat doen als je per dag zo’n 5 uur aan reistijd hebt. Dat breekt toch op? Je gaat er vast ook wel aan wennen maar toch zou ik dat zonde tijd vinden.
Ik ben zo oud dat toen ik op de fiets naar de middelbare ging op m’n 11e, ik een telefoonkaart meekreeg zodat ik in geval van nood kon bellen in een telefooncel.
Ja ik heb hetzelfde, ik vind fietsen an sich wel lekker altijd, maar wel jammer dat je er nooit echt nog leuk uit ziet als je eenmaal aankomt op studie/werk. Ik begin vaak ook pas met zweten zodra ik van de fiets afstap, heel vervelend haha. Bij belangrijke afspraken kom ik altijd te vroeg puur zodat ik nog even kan na zweten en mezelf kan fatsoeneren in het toilet. En dat als je veel nodig hebt je beter geen handtas kan meenemen maar een rugzak (is fijner op de fiets), etc. Zoveel om rekening mee te houden.
35
Naar kantoor neem ik zelf wat mee, bij m’n horecabaan mag iedereen gewoon iets van de kaart nemen (of zelf wat leuks doen met de ingrediënten die we hebben). Daar wordt een klein bedrag voor ingehouden
Ugh, same! Dan kom ik ergens droog aan en binnen 2 minuten gutst het zweet van mn voorhoofd…
Ja en de afstand die ik fiets naar werk is een uur fietsen en 13 min met de auto, naar school is het ook een uur of 20 min met de auto… het scheelt dus ook echt veel tijd en eerder opstaan
Dat had ik ook, pas toen ik in de examenklas zat kwamen er mobieltjes voor het gewone volk.
Is het ook, ik heb ooit 2u enkele reis gehad en ik was na een half jaar zooooo zat van alle vertragingen en irritante mensen in het ov. En het opstaan om 5.15 was ook kut. En dat je dan om 19u nog boodschappen moet doen (oke eigen fout) en om 20 eindelijk eens eet. Korte vrije tijd en dan weer hetzelfde riedeltje de volgende dag. Had studentenov dus vond het zonde om dat niet te gebruiken, met de auto was het één uur en een kwartier.
Ja echt scarred for life.
Als ik straks verhuisd ben, is het een half uurtje
Ik heb gestemd op een uur maar heb ook ruim een jaar 1.5 uur enkele reis gehad op een traject met veel vertraging (trein), dus dat was gemiddeld 4 uur per dag
Volgens mij heb ik er vaker over gepost maar dit went niet voor iedereen. (Trein)reizen is niet voor iedereen ontspannend en het heeft bij mij best even geduurd voor ik me dat besefte, alsof ik me aanstelde.
M’n huishouden leed eronder, m’n gezondheid leed eronder, ik was op woensdag al kapot.
Het was ook niet mijn droombaan maar alsnog kan ik me geen baan voorstellen waarvoor ik dit weer zou doen.
Bij ons was er gewoon geen middelbare school dichterbij Was overigens 13 km enkel, scheelt nog met 16. En iedereen fietste dat, een enkeling de bus. Behalve bij sneeuw / ijzel, dan kon je ook amper op school komen, omdat de bus ramvol zat. Word nog misselijk als ik eraan denk, zo’n volle bus in je winterjas en de verwarming lekker hoog voor de buschauffeur.
Ik had hiervoor 45m-1,5 h reistijd(lag aan of er file was en dat was zo onvoorspelbaar) en heb nu 17 min reistijd en het is zo heerlijk! Wil echt niet meer terug
Ik vind het ook altijd bijzonder als mensen opkijken als iemand verhuisd voor zijn/haar werk om dichterbij te wonen. Dat lijkt me juist een hele logische reden. Wij hadden een leraar biologie die uit Brabant kwam maar naar Noord Holland was verhuisd. Nou dat was toch echt wel heel apart?
Door jouw post ruik ik gelijk weer die natte spijkerbroeken geur die altijd in de hal van mijn middelbare school hing omdat iedereen zichzelf te cool vond om een regenbroek aan te trekken.
En de hele dag zat je dan met die vieze natte broek aan je benen geplakt.
Maar die regenbroeken waren ook een drama. Sowieso zweette ik me een ongeluk met zo’n broek aan en vaak gingen ze na verloop van tijd alsnog lekken