Stel je persoonlijke vraag #19

En een regenjas was al helemaal de hel. Wat een gezweet. Ik durfde die ook bijna nooit aan te trekken want niet cool. Zelfs een capuchon opdoen was bij ons niet cool.

Zweette jij in het begin van de pubertijd meer onder je oksels dan nu?

• Ik weet het niet
  • Ja ik zweette meer
  • Hetzelfde als nu
  • Ik zweette minder

0 stemmers

Ik heb het idee dat het erger is geworden maar weet het eigenlijk ook niet zeker??

1 like

Ik heb dus het idee dat pubers in de brugklas veel vaker last hebben van zweet plekken. Ook met uitgaan zochten veel vriendinnen speciaal shirtjes uit waar je de zweet plekken niet goed in kon zien.

1 like

Ik zoek nog steeds naar shirtjes waar je dit niet zo in ziet, ik vraag me altijd af hoe andere mensen dat doen? In de praktijk draag ik dus vooral zwarte shirtjes

3 likes

Ik moest 5 minuten fietsen maar was echt altijd kapot van het zweet, probeerde dat te fixen door inlegkruisjes in m’n oksels te doen of een ander shirt mee te nemen ofzo
Gebruikte ook altijd een super girly vogue deo die niks deed

1 like

Ja, noem me Pechtold.

2 likes

Ik zweette heel erg onder mijn oksels en mijn vriendinnen pestten me er ook mee (heel aardig) maar het is gelukkig beter geworden. Denk dat ik op de middelbare school supernerveus werd van dat gezweet en daardoor nog meer ging zweten en dat ik nu een wat relaxter persoon ben of zo. Stom genoeg droeg ik ook niet echt okselzweetproof shirtjes. :’)

Mijn kledingkeuze wordt nu wel voor een groot deel bepaald door zweetplekproofheid. Je zult me nooit in een strak effen T-shirt zien.

3 likes

Omg echt een goed idee! Ga ik ook doen (in 2022 ofzo :rofl:)

2 likes

Ja het is echt geniaal! Zeker in de zomer of in hete clubs. Ik loop ook altijd iedereen om me heen te wapperen, de grote dankbare oogjes die je daarvoor terug krijgt zijn onbetaalbaar. :blush:

Ja dat is volgens mij ook zo! Het zweten kan in de puberteit wat meer zijn. En heel herkenbaar, shirtjes voor uitgaan uitzoeken waar zweetplekken niet in te zien zijn haha

1 like

Hmm net niet helemaal mijn ding denk ik. Maar ik zal het onthouden :nerd_face:

Joh, ik zweet me tegenwoordig altijd een ongeluk. Zelfs in de winter. Gebruik van die Amerikaanse deo’s en die helpen een beetje, maar ik ga niet m’n hele lijf ermee insmeren.

Ik zat er vroeger heel erg mee, droeg ook vaak zwart. Kon echt verdrietig worden van alle leuke opties die anderen hadden, mijn gedachte was toch steeds: “in lichte kleuren zie je het veel erger”. Ik heb van alles geprobeerd en was zelfs bereid om Botox te proberen (helpt wel schijnt, niet gedaan uiteindelijk). Na veel peptalks van mam/vriend toch maar losgelaten en wat bleek? In heel veel soorten kleding zie je het echt niet, zeker niet als je daaronder een topje draagt of als het van een okay stof is met printjes, streepjes laat staan drukke prints dus mijn advies zou toch zijn; probeer en experimenteer meer! Echt veel fijner

In de pubertijd zweette ik veel ook door t fietsen naar school (maandverbandje of wc papier onder de oksels). Maar ik zweet nu volgens mij veel meer, maar in de pubertijd maakte ik me dr gewoon veel meer druk om. En heb nu idd zat kleren waarin je t niet eens ziet. Maar zweet vooral in m’n face of op m’n rug

ik ga naar een museumnacht :sunglasses:

3 likes

Nee want ik wil niet

19 likes

Is jouw middelvinger of jouw wijsvinger dikker?

• Geen flauw idee
  • M’n middelvinger
  • M’n wijsvinger
  • Allebei hetzelfde

0 stemmers

Nog steeds niet veel maar wel meer dan nu bij mijn oksels. Naast hormonen geef ik in de brugklas ook de zeer brandbare kleding van Wonder Woman & CoolCat de schuld.

4 likes

Haha oh god, dat droeg ik dan niet maar wel zeker van die gore stofjes. En in combinatie met fa deodorant zal dat vast ook niet veel goeds hebben gedaan. Als ik ook op die schoolfeest foto’s keek liep iedereen met gigantische zweet plekken rond.