Stel je persoonlijke vraag #19

Wat kijk/luister je liever?

• True crime (seriemoordenaars, verdwijningen)
  • “Fake crime“ (dus horrorfilms die gewoon over fictieve dingen gaan)
  • Geen crime

0 stemmers

Dankjewel voor deze peptalk :blush: Ik heb het altijd heel erg warm, dus ik draag liever geen topjes of hemdjes onder mijn shirts. Ik ga wel eens proberen wat meer printjes uit te proberen. Ik vind dat altijd wel lastiger, want dan lijken m’n borsten vaak groter, maar altijd maar zwarte shirts word ik eigenlijk ook niet blij van nee

Is dit een begrip? Bij ons heet dit een opoefiets :smile:

Voor de medezweters: mocht je een keer een klap geld uit willen geven aan een strak shirtje waar je geen zweetplekken in krijgt, ga voor Icebreaker bv deze. Merinowol is echt geweldig, heel zacht, kan gewoon in de wasmachine en gaat jaren mee. Het is echt mijn redding geweest.

Ik ben na jaaaaren een beetje over het extreme zweten heen gegroeid maar zal nog steeds niet zomaar een strak katoenen shirtje aandoen, zo suf.

3 likes

Stel dat je het internet en de mobiele telefoons uit het leven van nu zou kunnen halen. Dat niemand ooit meer weet dat het er geweest is. Het leven zou er dus uitzien zoals in de jaren 90 ongeveer. Wel met de huidige mode, moderne keukenapparatuur, electrische fiets etc. Alleen internet en mobiele telefoons zouden er niet meer zijn (en dus geen instagram enzovoorts). Je mag enkele aanpassingen doen voordat dit nieuwe leven (voor iedereen) in gaat. Bijvoorbeeld dichter bij je ouders gaan wonen, een baan dichterbij of iets anders.

Zou je hier dan voor kiezen?

• Ja
  • Nee

0 stemmers

Dat zou met mijn werk echt heel onhandig worden

Ik zou het forum teveel missen eigenlijk.

2 likes

@En_17_Anderen Ja precies, het leven lijkt mij ook veel simpeler. Veel rustiger daardoor!

@George Maar je mag een aanpassing doen hè, bijvoorbeeld een andere baan oid.

@Circe Ahh haha. Je zou dan alleen niet meer weten dat het forum bestaan heeft, dus dat is eigenlijk geen probleem.

2 likes

Social media op zich zou ik niet missen denk ik. Maar ik zou zo onwetend zijn? Bv. op vlak van milieu, racisme, dierenwelzijn, … Je kan wel de krant lezen, maar zulke onderwerpen blijven mij eerder bij door online discussies, podcasts, YouTube videos,…
Ik zou waarschijnlijk elke dag vlees met groenten en aardappelen eten zoals mijn ouders bijvoorbeeld

8 likes

M’n vriend heeft zelfs de schuifmaat erbij gepakt om dit te meten hahaha hij nam het helemaal serieus toen ik de vraag stelde

2 likes

Hebben jullie wel eens het gevoel dat het forum een negatieve invloed op je (ontwikkeling) heeft (gehad). Ik zat al sinds m’n 13e ofzo op EGF en kan me nog wel hele duidelijke voorbeelden voor de geest halen waarbij de kritiek zo hard was dat het me heel duidelijk heeft aangeleerd dat andere mensen negatieve meningen kunnen hebben over jou en je gedragingen en in die zin heeft het wel veel bijgedragen aan mijn onzekere/dienende karakter. Ook hier merk ik altijd dat bij kritiek op mij maar ook op anderen ik dat altijd heel erg internaliseer en ik er wel eens aan denk als ik het bekritiseerde doe. Bijv. als iemand hier zegt dat het gierig is als iemand niets meeneemt als je bij een vriendin gaat eten (even een random voorbeeld) dan voel ik die negatieve mening altijd rondzwerven in m’n hoofd als ik bij een vriendin ga eten en koop ik een fles wijn ook al vind ik het misschien zelf niet nodig.

Ik herken dit:

• Wel
  • Niet
  • Een beetje
  • Alleen bij bepaalde onderwerpen, namelijk…
  • Anders

0 stemmers

Het forum heeft wel eens een negatieve invloed op mij gehad:

• Ja
  • Nee
  • Een beetje
  • Op een bepaald onderwerp, namelijk…
  • Anders

0 stemmers

Maar je mag wel iets leuks anders kiezen! :smirk:

Het omgekeerde eigenlijk. Het forum heeft me zoveel geleerd.

Bv. er zijn grote verschillen in Nederland/België qua mentaliteit en dat heeft niet alleen mijn wereldbeeld verbreed, maar ook doen beseffen dat er niet één “way to go” is maar dat de waarheid zoveel genuanceerder is. Ook over andere onderwerpen heb ik veel bijgeleerd. En ik haal heel veel inspiratie uit het forum, bv. mensen zeggen me IRL vaak dat ik een leuke kledingstijl heb, dat ik vaak toffe weetjes weet… en al die dingen komen door het forum haha :'D

6 likes

Stel, je woont alleen en krijgt een reep chocolade (regulier formaat van circa 180g). Hoe lang duurt het voordat je deze op hebt?

• 1 dag
  • 2 dagen
  • 3 dagen
  • 4 dagen
  • 5 dagen
  • 6 dagen
  • Langer!

0 stemmers

Same, ik eet zo iets ook meteen op. Maar ik was vandaag bij een vriendin die daar gerust 2 weken over deed. Hoe, geen idee??

1 like

Ik houd niet zo van chocolade. Heb nu nog een chocoladeletter in de kast. Iets hartigs zoals chips gaat wel in één dag op

1 like

Negatieve invloed: niet echt, maar wel in die periode dat iedereen best wel gemeen was back in the day op EGF toen heb ik ook wel eens onaardige dingen te horen gekregen geloof ik. Maarja toen was ik 14 ofzo

1 like

Hangt er wel heel erg van af wat voor soort reep het is. Ik koop tegenwoordig vaak pure chocola omdat ik die reep dan niet in 1x op eet.

2 likes

Niet echt negatieve invloed (post sinds heul kort na heel lang meelezen op div fora). Internaliseren laatst misschien toen ik wat voor het eerst schreef, en de reactie zoiets van “goh dus eigenlijk was er niks” (vrij vertaald) en dat veel bijval kreeg.
Dat ik daarna even dacht; hmm zou ik dat zelf ook zeggen tegen een onbekende, of “zou diegene dat irl uitspreken?” En nam ik een verdere afslag naar kring-gesprekken van vroeger :wink:
totdat ik mezelf erop betrapte dat ik al 5 min over een zeer onboeiende dialoog nadacht, dus als je zulke kronkels bedoelt, ja snap ik

1 like

Ik vind het idee van chocolade altijd heel lekker maar ik eet het nooit. Ik heb zelfs nog chocoladeletters van vorig jaar sinterklaas in de kast liggen. En nee ik vind het niet vies maar ik vind het ook geen goede snack.
Laatste wilde ik die witte chocoladereep van Tony’s halen met framboos maar toen dacht ik aan de vijf repen Tony’s die ik nog thuis heb liggen. :’)

1 like