Stel je persoonlijke vraag #19

Oh Tess Milne van BNN, volg haar op insta en soms als ze een foto en profil post denk ik wel eens dat ik het zelf ben. Maar zou ook weer niet zeggen dat we als twee druppels water zijn hoor.

Edit: ik zie nu ook echt dat ik de enige ben die ja heeft gestemd, misschien moet ik m aanpassen naar mwah :joy_cat:

5 likes

Nee joh! Gewoon op Ja laten staan

Wat kun jij van wat op het onderstaande plaatje staat?
hypermobiel

• 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • Alles
  • Ik kan dit allemaal niet

0 stemmers

Ik stem alles maar wat is 5

Ik ga er vanuit dat het hetzelfde is als hier rechtsboven en dat is hoe ik zelf echt standaard sta als ik rechtop sta.

Oh gewoon je knieeen op slot? Dat doe ik ook

Ik weet niet of dat het is? Staat je been dan ook in deze houding? Ik heb er ook geen last van eigenlijk behalve beetje snel last van mijn rug want niet al te beste houding met staan maar ach.

Ik zag het meer als rechtop zitten en met een gestrekt been je tenen naar je toe halen? Kwam er van de week toevallig achter dat niet alle mensen dat kunnen

Ik kan m’n ellebogen ver doorstrekken. Als ik zit kan ik mijn hand plat op mijn bovenbeen en dan de binnenkant van mijn arm naar voren draaien. Vonden mensen er vroegah altijd goor uitzien en ik ben verder ook echt een houten plank dus totaaaal niet flexibel :woman_shrugging:

1 like

Ik dacht dat 4 en 5 één ding waren, dus ik zat al op de grond om te kijken of ik met mijn hand op die manier over mijn voeten heen kon, terwijl mijn benen gestrekt waren

5 likes

Ik kan alles maar ben ook al als kind gediagnosticeerd met Ehlers Danlos, dus de mensen die stemmen op alles zouden ook wel heel goed een hypermobiliteitssyndroom kunnen hebben haha

5 likes

Overstrekken is dat toch? Ik wist tot mijn 20e ofzo niet dat dat niet de manier van staan moet zijn en je last van je rug heupen etc kan krijgen.

Ik ben wel hypermobiel ja haha maar ik kan alleen mijn handen niet plat op de grond doen maar als ik dat wel doe/probeer te doen is mijn rug (die snel pijn doet) ook niet zo happy.

1 like

Ik kan normaal alles, ben hypermobiel, maar merk dat ik al een beetje meer moeite krijg met 3 nu ik een zwangerschapsbuikje begin te krijgen.

Ik kan 4 nog veel verder met allebei m’n armen, echt helemaal in een boog. Eens in de zoveel tijd wordt dat altijd weer een gespreksonderwerp en moet ik het laten zien :sweat_smile:

Ik vind haar best een beetje op Lindsay Lohan Lijke.

Lijk je daar ook op of dat dan weer totaal niet?

Wilde idd net zeggen. Dit plaatje ken ik!
Toen de fysio laatst opmerkte dat ik hypermobiele trekjes had. Eerst werd ik heel blij “hey dat klinkt stoer” nou bleek helemaal niet zo positief…
Thuis verder research gedaan (gegoogled) en toen kwam ik deze testen tegen. Het gekke is; ik ben juist niet lenig, kon vroeger nog net een halve koprol.

Wel kraakt en piept het al heel erg, hypermobiliteit kan ook leiden tot jicht/(vroege) reuma en dat komt wel veel voor in de fam

Ik vind het vroeger als kind ook wel cool haha, raar hoe dat werkt, maar heb nu al zoveel luxaties en operaties gehad en heb gezien hoe m’n oma er aan het eind van haar leven aan toe was (zij had het ook en was zo gehandicapt) dat ik het nu echt ontzettend eng vind

1 like

Oh ja ik stond altijd met m’n knieën overgestrekt (overstrekt?) vroeger! En ik vond het altijd ~cool~ om op random momenten aan mensen te vragen of ze ook zo hun duim tegen hun pols konden leggen.

Ik ben blijkbaar ook hypermobiel volgens m’n fysiotherapeut maar niet heel heftig - bij sommige van die plaatjes is t een beetje net wel/net niet of ik t echt kan. Heb er verder niet echt last van. Ja ik ga makkelijk door m’n enkel soms maar of dat ermee te maken heeft weet ik niet (ik ben ook gewoon lomp) en ik heb nu een hardloopblessure die er wellicht deels door komt/door versterkt wordt, maar geen gewrichten die uit de kom schieten oid

1 like

Hee ja ik zie het wel!

Ik heb wel eens Jessica Alba en Halle Berry gehoord. Het is denk ik maar een mini beetje wat overeenkomt, maar ik vind het prima want mooie vrouwen :sweat_smile:.

2 likes