Ohnee ik heb niet de radio-variant maar die PIEEEP PIEEP uit de hel!
Ahh wat tof! Dat staat ook hoog op mān lijstje :ā)
Ik ken iemand die al heel lang depressief is en die krijgt nu via het academisch ziekenhuis micro doses lsd, schijnt wel goed te helpen.
Ik gebruik ām alleen als klokje haha, nooit als wekker. Kun je makkelijk ās nachts de tijd op zien
Je hebt iets besteld en je weet dat je niet thuis bent op het moment dat het wordt bezorgd. Je kan kiezen om het bij de buren laten te bezorgen of om het op te halen bij een pakketpunt, waar kies je dan voor?
- Ik laat het bij de buren bezorgen
- Ik haal het op bij een pakketpunt
0 stemmers
Snap überhaupt niet waarom mensen het bij de buren laten bezorgen. Echt overal zijn tegenwoordig toch pakketpunten?
Oh wow dat is echt onbeschoft.
Mijn buren en ik vinden het geen enkel probleem om elkaars pakketten aan te nemen?
Niet dat we elkaars adres opgeven, maar we nemen altijd elkaars pakketten aan als de bezorger dit vraagt als iemand niet thuis is.
Voor Postnl zijn er overal pakketpunten maar met andere bezorgdiensten heb ik weleens dat het dichtstbijzijnde punt aan de andere kant van de stad zit. Voor mij geen probleem om even op en neer te fietsen maar ik kan me voorstellen dat niet iedereen die mogelijkheid heeft.
Als ik het dan bij de buren zou laten bezorgen zou ik dat sowieso van tevoren laten weten aan ze. Er maar gewoon vanuit gaan dat de buren wel opendoen en het wel aannemen, ondanks dat het misschien geen moeite is, vind ik geen fijn gevoel. Maargoed ik heb wel altijd pakketpunten dicht in de buurt, misschien is dat wel heel anders als je ergens in noord Groningen ofzo woont.
Ik heb het 10 jaar geleden 1x gedaan, was wel heftig maar ook bijzonder
We hebben goed contact met de buren en nemen ook regelmatig pakketjes voor hen aan. Ze hadden wel eens gevraagd of we dat vervelend vonden maar vind het geen probleem, zo vaak gebeurt het ook niet. Voel me dus ook niet bezwaard als zij iets voor ons aannemen.
wtf, gewoon die pakketjes zelf houden dan, tenzij het meuk is
Als je avocado eet, wat heeft je voorkeur:
- Slices
- Smashed avocado
0 stemmers
Het Koninklijk Huis
- Ik ben fan!
- Afschaffen die hap
- Ik ben niet fan, maar het hoeft niet afgeschaft te worden
- Ik neig naar afschaffen
- Ik neig naar behouden
- Ik heb hier geen sterke mening over/boeiend
0 stemmers
Ik vind het zeker bij ons land horen, maar ik ben wel van mening dat er eens heel, heel, heel streng naar de uitgaven moet worden gekeken
Voordat er een extra pakketpunt geopend werd was mijn dichtstbijzijnde 20 minuten lopen (in een grote stad). Ik heb geen auto en op de fiets kun je ook niet alles meenemen. Daarnaast heb ik 100 buren en is het een verrassing bij wie het bezorgd wordt. Volgens mij vindt niemand het echt een probleem? Tenzij je het pakket een week laat staan natuurlijk.
Ik blijf ook echt niet thuis voor een pakket als de bezorgtijd tussen 9.00 en 20.00 is.
Precies dit. Wij geven elkaars adres ook niet op maar regelmatig is er iemand niet thuis en dan probeert de bezorger het elders in de straat. Ik woon in een dorp en het pakketpunt is recent veranderd, en om meerdere redenen (toegankelijkheid, openingstijden, parkeren, etc) gewoon onhandig.
Het is voor mij geen enkele moeite om een pakketje aan te nemen, aangezien ik sinds Corona 4 van de 5 dagen thuis werk. Ik zet het gewoon in de gang neer en wacht tot de buren het ophalen, en als het me te lang duurt ga ik het brengen. De andere mensen in de straat zijn ook heel flexibel.
Ik pak het alleen niet aan als ik weet dat ik een aantal dagen weg ga.
Bij mijn ouders liet ik het gewoon bij de buren bezorgen, wij namen ook vaak pakketjes voor hen aan, dat was geen probleem. Nu woon ik in een appartementencomplex met in mijn gang voornamelijk oudere mensen dus dan voel ik me te bezwaard om het bij buren te laten afleveren. Dan kies ik voor bezorgen bij mijn ouders of een pakketpunt (of een ander bezorgmoment als dat kan, want ben toch meestal thuis nu met corona)
Maar je dilemma was: tikkie sturen of laten zitten. Vandaar mijn reactie.
Waar had je het gedaan? En duurde de trip lang? Is het vergelijkbaar met een soort van 2cb trip keer 10?