Stel je persoonlijke vraag #19

:joy:

Je kan natuurlijk een relatie krijgen met een van je huisgenoten, dat komt best vaak voor in studentenhuizen.

Nee gewoon met hoeveel partners je in totaal samengewoond hebt. Dus als dit de tweede partner is met wie je samenwoont dan is je stem goed (als je op 2 hebt gestemd) toch?
Of ik snap ik het nu ook niet meer?

1 like

Een serieuze relatie hoeft niet altijd te betekenen dat je ook samenwoont.

49 likes

Ben zelf 30 en nog nooit samengewoond, maar hier zitten ook genoeg studerende meiden die echt een stuk jonger zijn en wat hierboven gezegd wordt: een serieuze relatie betekent niet per definitie samenwonend.

3 likes

Ligt ook wel aan de leeftijdscategorie he? Als de meeste mensen tussen de 20 en 30 zitten vind ik het helemaal geen gek pollresultaat

Edit: wat jij zegt @mikselke

Overigens heb ik zelf nu 3,5 jaar een serieuze relatie en zit samenwonen er voorlopig nog niet in - en daar zijn we allebei happy mee

1 like

Ha, ja ik heb een relatie met mijn huisgenoot gehad (net als 4 andere huisgenoten in dat huis, was erg gezellig daar haha), maar zag dat absoluut niet als samenwonen eigenlijk!

En ik moet ook wel zeggen (uit mijn persoonlijke ervaring dan) dat ik er nu langer/beter over na zou denken voor ik weer met een partner zou samenwonen dan dat ik de eerste keer heb gedaan.

6 likes

Zo gek is dat toch niet? Volgens mij is de gemiddelde leeftijd hier rond de 28. De meeste mensen die ik ken gaan pas na hun 25e voor het eerst samenwonen, en ook pas nadat je al een tijdje een relatie met iemand hebt. Samenwonen is meestal ook meer iets voor de lange termijn. Als je in die paar jaar tijd tussen je 24e en 28e al twee keer dat hele riedeltje doorloopt is dat juist vaker dan gemiddeld denk ik!

En verder is een relatie inderdaad niet pas ‘serieus’ als je samenwoont hè, genoeg mensen met goede relaties die (voor een bepaalde tijd) liever alleen of met huisgenoten wonen. :relaxed:

5 likes

Werk in de horeca en iets op een tafel zetten terwijl je anderhalve meter afstand houdt van de mensen die er aan zitten werkt niet echt :woman_shrugging:t2:

Wel even een mooi draadje om op door te gaan wat betreft relaties/samenwonen.

Hoeveel serieuze relaties heb jij gehad?

• 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • Meer dan 5
  • Ik heb nog nooit een relatie gehad

0 stemmers

Wat is je mening over bewust beiden alleen blijven wonen?

• NMSVPE
  • Lijkt me best chill
  • Ik heb hier niet echt een mening over
  • Dit doe ik nu met mijn huidige partner

0 stemmers

Ik heb mijn wc-rollen geteld zojuist haha, heb er nu 28 :joy:
Maar was in de bonus dus ben even wezen inslaan (en maar goed ook want nu ongesteld dus hoef ik niet bang te zijn voor een tekort haha).

2 likes

Ik wil ooit wel met m’n vriend gaan samenwonen, maar pas over twee jaar ofzo. Vind hoe het nu gaat wel relaxed, we slapen alsnog wel zo’n 4 nachten per week samen, toen we in dezelfde stad woonden zelfs 5-6, maar je hebt ook gewoon je eigen plekje en dat is toch wel heel fijn!

Ik denk eerder dat het een combinatie van factoren is, volgens mij is de grootste groep forummers zo rond de 27. Volgens mij heeft lang niet iedereen op die leeftijd al twee of meer serieuze relaties gehad. Daarnaast ben je waarschijnlijk een tijd aan het daten voor je samen gaat wonen, dus dan duurt het ook wel even. En er zijn er ook genoeg mensen met een serieuze relatie die nooit samen zijn gaan wonen, om wat voor reden dan ook.

4 likes

Ben ik de enige die wel eens dronken naar huis is gefietst? Of gaat het bij jullie dan om auto rijden

1 like

Ik dacht aan de auto… fietsen meermaals met een glaasje teveel😇

5 likes

Ik heb ooit iets bij de h&m gestolen met een vriendin en ik vond dat zoooo erg en ik zat er echt mee. Toen zaten we in de auto met het gezin op vakantie en zei ik dat ik iets heel erg had gedaan en dat wou vertellen maar of ze aub niet boos wilden worden. Nee ze werden niet boos blabla. Ik vertel dat, werd mn vader boos. :upside_down_face:

7 likes

Krijg jij je vingertoppen zo gerimpeld als je lang in bad zit?

• Nee
  • Ja
  • Nee maar als kind wel
  • Weet ik niet/ga nooit in bad

0 stemmers

Ik zat dus gisteren zeker een uur in bad en ik kreeg mn vingers niet zo gerimpeld en als kind echt direct.

Vind jij dat ze in een hotel een tandenborstel + tandpasta op de kamer moeten hebben liggen?

• Ja
  • Nee
  • Ligt aan het hotel/prijsklasse/aantal sterren

0 stemmers

Er zijn hier wel best wat meiden die samenwoonden en dan uit elkaar zijn gegaan. Viel me laatste jaren best op. Dus die tweede persoon met wie er wordt samengewoond komt dan vast wel over enige tijd.

3 likes