Stel je persoonlijke vraag #19

In mijn wijk staan overal bankjes van mensen voor het huis (en lege kratjes bier, speelgoed van kinderen, tafels met volle asbakken). Dat is zeer zeker niet de bedoeling dat daar andere mensen op gaan zitten. Groetjes uit Broekhoven.

24 likes

Het ene huis vond ik supergezellig, het andere huis wilde ik mijn huisgenoten wel wat aandoen. Vanuit dat laatste huis ben ik alleen gaan wonen en snapte niet meer hoe ik het ooit heb volgehouden met huisgenoten, terwijl ik ook echt wel hele leuke huisgenoten heb gehad.

3 likes

Ik vind het bed wel een heel belangrijk onderdeel van een huisje/hotel/etc. Dat hoort gewoon op orde te zijn. Als het niet je favo type matras is, dan heb je gewoon pech, maar een matras hoort niet versleten te zijn.

4 likes

Haha ik heb een bankje voor m’n huis en er zitten regelmatig onbekende mensen op. Ergens vind ik het wel een beetje gek en ik zou het zelf niet zo snel doen, maar toch vind ik het wel best als mensen het doen.

3 likes

Wat heb jij standaard altijd in de vriezer liggen van deze dingen?

• Brood
  • Vlees
  • Vis
  • Vleesvervangers
  • Groente
  • Fruit
  • IJs(jes)
  • IJsblokjes
  • Aardappels
  • Patat
  • (Oven)snacks
  • Ik heb geen vriezer

0 stemmers

Lafffff Broekhoven, echt de tijd van mn leven gehad daar

1 like

Echt super kinderachtig van me, maar ik ga niet meer aan de kant voor mensen (lees: mannen) die zelf niet wijken. Vroeg of laat gaan ze vanzelf opzij want niemand loopt ook echt tegen je aan

29 likes

Nah, bij mn opa staat het bankje in zijn voortuin, zeker 2 meter diep heeft aan de zijkant hekjes maar aan de voorkant niet en dat is blijkbaar een uitnodiging voor vreemden om erop te gaan zitten

Edit- zie nu pas in de pol dat er duidelijk staat niet in een tuin

Wederom bewijs dat corona een verzinsel van het patriarchaat is, bedoeld om ons te onderdrukken. Wake up sheeple!!

:sheep: :sheep: :sheep:

7 likes

Ja ik weet niet zo goed, ik kan me op m’n werk laten testen (m’n collega’s doen dit soort proeven), maar ik weet ook niet wat ik er mee zou moeten? Sowieso was mijn laatste heftige verkoudheid/griep begin maart dus daar zou ik al geen detecteerbare antistoffen meer van hebben en je moet je (zeker dan) toch aan alle maatregelen blijven houden. Dus wat schiet je er dan mee op om het te weten?

Ja ik had eind december echt de ergste griep van m’n leven en die gedachte schiet soms ook door mijn hoofd. Maar volgens mij heerste er in die periode ook een hele heftige Influenza, dus zal dat wel geweest zijn.

Risicogroepen (60+'ers, chronisch zieken, mensen die in de zorg werken, etc) krijgen elk jaar een uitnodiging en mogen hem gratis halen. Als je niet tot een van die groepen behoort kan je hem ook halen maar moet je het zelf betalen, dat kost 25 euro. Maar dat is niet gebruikelijk en ik ken ook eigenlijk niemand die dat doet.

Stel je geeft een tijdschrift abonnement aan iemand kado maar vervolgens vergeet je deze stop te zetten (of je dacht dat het automatisch ging wat niet zo is). In plaats van een jaar, heeft die persoon nu 2.5 jaar een abonnement gekregen.

De persoon die dit abonnement kreeg was zich er niet zo bewust van omdat het heel lang duurde voordat het abonnement begon. Twee maanden geleden bedacht ze opeens van hm ik betaal eigenlijk niet voor dit tijdschrift, maar het was dus al zo lang geleden dat ze zich ook niet meer kon herinneren van wie ze het had gekregen. Het stond op haar to do lijstje om uit te zoeken hoe dit zat.

Je komt er dus achter dat je het abbo hebt laten doorlopen en dit kost 275 euro. Wat zou jij doen in dit geval?

• De persoon ermee confronteren en de 275 euro terugvragen. Ze heeft immers al die tijdschriften ontvangen.
  • De persoon ermee confronteren en voorstellen het geld te splitten. Je vindt dat je zelf ook in de gaten had moeten houden dat het abonnement doorliep.
  • Niets. Je stopt het abonnement want je vindt het je eigen fout.
  • Anders, namelijk…

0 stemmers

Ben jij de persoon die het tijdschrift onvangt?

1 like

Als betaler zie je toch dat er elke maand iets wordt afgeschreven wat je ooit cadeau hebt gedaan aan iemand? Ik vind het volledig de eigen verantwoordelijkheid van mensen om hun eigen financiƫn bij te houden. (Uiteraard met uitzondering van mensen die het uit handen hebben gegeven aan budget beheer oid)

25 likes

Haha ja is wel echt gebeurd. Ik kreeg dat tijdschrift thuis gestuurd, maar geef ze daarna altijd weg. Dus ik had geen goed besef van hoeveel ik er had ontvangen. Tot twee maanden geleden dat ik dacht van hm ja wacht het is nu wel heel lang. Ik heb toen nog gekeken of ik niet zelf ervoor betaalde (heb vroeger wel zelf ook een abbo gehad) maar dit was dus niet. Toen stond me bij dat ik het van iemand had gekregen maar ik wist niet meer van wie. Ben er alleen toen niet meer achteraan gegaan (wat ik dus mega dom en lui vind van mezelf). En toen kreeg ik dus van de week een appje van de gever en heb ik het direct overgemaakt want voelde me schuldig en dom dat ik het niet eerder doorhad en dus geen actie had ondernomen. Maar goed ik was gewoon benieuwd hoe jullie de situatie zouden oplossen haha.

Ja dus @monkeyslut!

3 likes

Ben benieuwd waar je op reageerde maar het is weg helaass

Ja ik keek ook net
@FISSA Het leest sowieso vaak best irritant in topics omdat jij zóvaak je posts verwijdert. Maar misschien valt dat alleen mij op.

4 likes

Een lidmaatschap op een tijdschrift is toch best een groot cadeau? iig wel duur (110 euro). Dat je dan niet meer weet van wie je het hebt gekregen joh, want lijkt me dan dat 't iemand is van dichtbij

2 likes

Ja en kennelijk als je het al die tijd niet gemist hebt, is het ook niet zo’n big deal geweest voor de gever. Zou het netjes vinden als diegene gewoon zn verlies neemt.

3 likes