Oja had het toch gelezen bedenk ik me nu. Goedemorgen.
@Shadina
Haha ik heb dit toevallig nu met mān moeder. Dacht dat ik een abo had gegeven dat na een jaar stopte. Maar hij loopt nu al 2,5 jaar. Gewoon niet gemerkt het is in december afgeschreven, dure maand met cadeaus enzo. Heb het niet gemerkt. Maar zou het zeker niet aan mān moeder terug vragen. Mijn fout!
In sommige culturen/landen is het met water/fles (Aziƫ met name maar denk ook aan de Franse bidet) gebruikelijk.
Papier wordt minder hygiƫnisch geacht
Dood niet maar als ik een week moet afvegen met keukenpapier ipv toiletpapier, dan kan ik na een week niet meer zitten van de schrale aars.
Ja heb alles betaald idd.
En @Xiomara ze zei dat het zoān bon was waar je uit verschillende abboās kon kiezen en daarom dacht ze ook dat het automatisch zou stoppen. Dus het was niet zo duur in eerste instantie volgens mij!
Ik heb geen keukenpapier dus dat wordt dan mijn hand of mijn kont onder de douche.
Als je met de hand een blik opent, welke vinger steek je dan door het lipje?
- Mijn duim
- Mijn wijsvinger
- Anders
- Weet ik niet
- Ik open nooit blikken met de hand
0 stemmers
Ik werd van de week heel raar aangekeken dat ik het met mijn duim deed. Dus nu ben ik even nieuwsgierig naar jullie.
Ik zet de bovenkant van mijn nagel (acryl) er een stukje onder zodat het lipje een beetje omhoog komt en dan maak ik het blikje open met mijn duim. Of ik gebruik een mes ofzo.
Hoe dan, niet met de wijsvinger, kan me er niks bij voorstellen xd
Misschien overdrijf je het zelf? Ik had niet aan de optie keukenpapier gedacht, dacht eigenlijk dat mensen dan bedoelden dat ze niet afveegden of met water schoonmaakten. Keukenpapier is trouwens niet aan te raden, je wc gaat daar enorm van verstoppen.
Ik voel me echt een hoarder met mijn oneindige voorraad toiletpapier maar ik had toevallig vorige week een 16-pak gekocht en nu waren ze in de bonus 1+1 dus heb ik er nu 3 + 4 rollen die nog over waren.
Het gaat sinds corona ook zoveel sneller, echt een rol per 2 dagen voor 2 personen. Daarvoor was het 2 rollen per week ofzo.
In Aziƫ vroeg eens iemand aan mij: als je poep aan je handen krijgt, veeg je het dan af met papier?
Sindsdien vind ik het ook een beetje gek dat wij toiletpapier zo normaal vinden!
Maar met je handen raak je alles aan en met je bilspleet niet, dus die vergelijking vind ik krom. Al denk ik wel dat met water schoonmaken hygiƫnischer is dan papier hoor.
Het lokale klimaat maakt ook wel verschil voor of zoān bumgun handig is of niet. Alles wordt toch een beetje nat down there, in een tropisch klimaat met zon en 30+ graden is dat zo weer droog en maakt dat niet uit. In Nederland in de winter je natte billen in een broek hijsen is een stuk minder fijn⦠dan gebruik ik toch liever papier. Ik was ook altijd een enorme kluns met dat ding waardoor ik ook de helft over mān kleren spoot haha.
Vraagje voor de mensen die niet actief bezig zijn met zwanger worden en een vorm van anticonceptie gebruiken: hoe vaak doe jij een zwangerschapstest om toch even te controleren dat je niet zwanger bent?
Als je alleen condooms gebruikt.
- Dagelijks
- Wekelijks
- Eens in de twee weken
- Eens in de drie weken
- Eens per maand
- Eens per twee maanden
- Eens per drie maanden
- Eens per zes maanden
- Eens per jaar
- Minder vaak dan eens per jaar
- Nooit
- Ik heb per ongeluk gestemd
0 stemmers
Als je alleen een andere vorm van anticonceptie gebruikt (pil, spiraal, implanon, etc):
- Dagelijks
- Wekelijks
- Eens in de twee weken
- Eens in de drie weken
- Eens per maand
- Eens per twee maanden
- Eens per drie maanden
- Eens per zes maanden
- Eens per jaar
- Nooit
0 stemmers
Als je zowel een condoom als een andere vorm van anticonceptie gebruikt:
- Dagelijks
- Wekelijks
- Eens in de twee weken
- Eens in de drie weken
- Eens per maand
- Eens per twee maanden
- Eens per drie maanden
- Eens per zes maanden
- Eens per jaar
- Nooit
0 stemmers
Ik had laatst een cyclus van +100 dagen en toen deed ik wel bijna elke week een zwangerschapstest.
En ik doe er altijd wel eentje nadat ik gedroomd heb dat ik zwanger ben! ( Slaat helemaal nergens op maar ik droom paar keer per jaar over zwangerschap en MOET het dan voor mezelf uitsluiten. )
Maar normaal een keer per 3 maanden of net voor een feestperiode waarbij ik iets meer ga drinken ( zoals kerst en oud en nieuw )
Een aantal neven en nichten van me hebben kinderen onder de 12, daarvan ken ik de naam en ik zou ze ook wel herkennen (vooral dankzij fotoās op social media) maar ik zie hen misschien twee keer per jaar op een verjaardag en nu met corona nog minder. Heb dus op nee gestemd omdat die kinderen mij andersom echt niet zouden herkennen. Tussen de 12 en 18 ken ik de broertjes en het zusje van een goede vriendin, dus heb daar op anders gestemd.
Ik geef sportles aan kinderen dus ken er wel 50-60 denk haha
En vooral ook via mn eigen kinderen, + de daarbij komende vriendjes klasgenoten, van sport.
Zwanger zijn/worden is mijn grootste angst. Maar de huisarts doet moeilijk over een eventuele sterilisatie(Je KrIjGt sPiJt) mits ik het zelf betaal. Dus dan maar vaker testen, altijd tests in huis als ik het ineens in mijn hoofd krijg dat ik zwanger ben (scheelt weer een slapeloze nacht). Ik moet nu echt eens op zoek naar een andere huisarts.