Stel je persoonlijke vraag #19

Zo leuk!!! Waarover gaat het? Kunnen we het luisteren via spotify of apple podcasts?

Het heet de antipodcast op spotify! Maar het is echt slecht hoor, was een schoolopdracht

Haha wat leuk! Ik luister nu de eerste aflevering en vind de onderwerpen in ieder geval super interessant!

Culinaire podcast zou ik echt tof vinden, gemengd met cultuur.

Edit: mijn stem daarentegen ben ik niet van overtuigd :joy:

4 likes

Hebben jullie wel eens nare/vieze/seksueel getinte/alles wat in dit rijtje past opmerkingen van mannen gehad?
Niet anoniem

• Ja bij mijn huidige baan
  • Ja bij een vorige baan
  • Ja en ook bij andere collega’s gezien
  • Kan ik me niet meer herinneren
  • Nee, maar wel bij andere vrouwelijke collega’s gezien of van gehoord
  • Gewoon nee
  • Nvt

0 stemmers

Anoniem

• Ja bij mijn huidige baan
  • Ja bij een vorige baan
  • Ja en ook bij andere collega’s gezien
  • Kan ik me niet meer herinneren
  • Nee, maar wel bij andere vrouwelijke collega’s gezien of van gehoord
  • Gewoon nee
  • Nvt

0 stemmers

Ieeeeeuw ja :nauseated_face:

1 like

Er hebben nog maar 14 mensen gestemd maar ik ben nu al woedend over de uitslag. Gatverdamme man.

2 likes

Ik heb bij een sollicitatie zelfs eens een seksistische opmerking gekregen. Nare vent was het. Heb hem wel een weerwoord gegeven en toen hij een aanbod deed heb ik dat ook afgewezen met de reden dat ik wel wat beters kon krijgen :fu:

8 likes

Ik werkte bij de badbruisballen winkel en was met een ouder echtpaar een cadeau voor hun kleindochter aan het uitzoeken. Toen de vrouw ging betalen vond de man het wel een gepast moment om te zeggen dat hij graag met mij in bad wel de badbruisballen wilde uitproberen :unamused:. Ik heb er helaas niets mee gedaan destijds

3 likes

Meerdere teamleiders die alleen tegen mijn decolleté praten :fu:t2: Zo blij dat ik thuiswerk en die niet meer tegenkom bij het koffiezetapparaat.

@Desalnietteplus Ik heb ook bij een niet nader te noemen badbruisballen winkel gewerkt en we moesten ook wel eens mensen masseren. Dan ook te vaak ‘kan je dit thuis bij mij doen?’ terwijl het een cadeau voor een vriendin was ofzo…Pffff

2 likes

Ja best vaak eigenlijk. Over werkkleding die mooi strak zat etc. :face_vomiting: En als ik vroeg: ‘Kan ik verder nog iets doen?’ kreeg ik vaker de opmerking van mannen op zo’n dubbelzinnig toontje: ‘Ik weet nog wel wat’. Oh ook wel eens te horen gekregen dat ik wel bij hen thuis kon gaan stofzuigen. Waren vaak groepen mannen die vervolgens zichzelf heel grappig vonden.

2 likes

Je hebt broodjes gehaald bij de supermarkt en op de parkeerplaats scheurt de zak en vallen al je verse broodjes op de grond. Wat zou jij doen?

• Weggooien
  • Gewoon opeten
  • Teruggaan naar de winkel en nieuwe broodjes vragen
  • Thuis afspoelen en opnieuw afbakken in de oven

0 stemmers

Biecht: ik heb nog nooit zo’n soort opmerking gehad en word ook nooit gecatcalled oid. Alleen maar mooi natuurlijk, maar altijd als ik dan cijfers lees over hoeveel % van de vrouwen daar last van heeft dan vraag ik me altijd af of ik dan te lelijk ben ofzo :roll_eyes:

Voor de mensen die fan zijn van een serie of film ofzo (Star Wars, Game of Thrones, Harry Potter etc.). Krijgen jullie ook bijna altijd standaard cadeautjes die daarmee te maken hebben?

Ik merk echt dat sinds ik Star Wars fan ben ik echt standaard cadeautjes krijg van Star Wars, mijn huis begint door andere mensen een half museum te worden straks.

• Ja ik krijg ook vaak cadeaus van mijn favoriete serie/film
  • Nee ik krijg dat (bijna) nooit
  • Ik krijg het soms maar niet heel vaak

0 stemmers

Ik denk niet dat het iets te maken heeft met mooi of lelijk zijn hoor! Die mannen denken gewoon dat ze leuk/grappig zijn en denken dat ieder jong meisje wel op hen zit te wachten. Bij mijzelf denk ik dat ze het vooral deden omdat ik een beetje bleu was en heel vriendelijk (op werk). Dus in die zin een makkelijke “prooi”.

Ik niet maar mijn vriend wel, ons hele huis staat vol met Star Wars dingen

1 like

Hahaha ik heb denk ik bij dezelfde niet nader te noemen winkel gewerkt en DIT! Die vreselijke hand massages, bah bah bah, altijd opmerkingen…

1 like

Nee joh dat heeft er niks mee te maken!

@Fenayi Altijd, maar ik vraag er ook naar en vind het ook niet erg. Al geef ik wel aan dat ik sommige stijlen niet mooi vind en dat ik sommige producten met bepaalde Disney personages belangrijker vind.
Ik geef mijn moeder en schoonzusje ook echt allerlei Disney en HP spul :joy:

1 like

Haha van jou had ik dit antwoord ook wel een beetje verwacht. :innocent: Ik weet dat je Disney fan bent namelijk.

1 like

Ja dit heb ik ook een beetje… Maar ik heb dan ook wel een beetje een verwrongen relatie met mijn lichaam (en gewicht), dat denk ik een beetje debet is aan dat gevoel.