Stel je persoonlijke vraag #19

Hou echt van die orthodoxe kerken, hoe simpeler hoe mooier eigenlijk.

17 likes

Sweeney Todd, maar staat er niet bij :sleepy:

3 likes

Oké ja ik weet niet precies hoe de geldstromen lopen (want er gaat natuurlijk ook geld van landelijke overheid naar de gemeentes weer), dat is waar. Maar ik vond de onderzoeken van de Groene hierover best heftig om te lezen, als je bijv. leest dat de GGD al in 2014 aan de bel trok over te weinig middelen https://www.groene.nl/artikel/uitgeklede-ggd-en-tastten-weken-in-het-duister-over-corona-strategie
https://www.groene.nl/artikel/de-ja-knikkers-van-hugo

1 like

In italie staan echt zoveel indrukwekkende kerken. Vaak vind ik de binnenkant mooier met van die koepels compleet beschilderd etc.

3 likes

Stel je hebt een ziekte waardoor je waarschijnlijk nog maar 1 jaar te leven hebt. Zou je je dan beschikbaar willen stellen voor een vaccin/medicijn dat voor het eerst op mensen wordt getest? (Hiervoor is het op dieren getest met zeer hoopgevende resultaten.) Denk aan een vaccin/medicijn waarvan je zelf heel graag wil dat het zou bestaan.

• Nee, ik wil nog zoveel mogelijk genieten van mijn laatste jaar en wil niet het risico lopen dat ik me mogelijk heel ziek voel in deze korte tijd
  • Ja, mijn leven is toch al bijna voorbij, dus dan wil ik graag nog iets doen voor de mensen na mij
  • Anders

0 stemmers

Wat vind je eerlijker?

• Hoe sneller je je taken af hebt hoe eerder je naar huis kunt. Dat anderen langzaam zijn of de hele tijd kletsen moeten zij weten, daar ga ik niet langer voor blijven.
  • Als jij je taken af hebt, help je je collega’s van je afdeling met hun taken. Sommigen zijn immers pas net in dienst, minder slim/vaardig etc en het is oneerlijk om dan al zelf naar huis te gaan.

0 stemmers

Stak jij vroeger wel eens een kaarsje op als je een kerk bezocht, niet voor een kerkdienst maar als bezichtiging?

• Ik ging nooit naar kerken om ze te bezichtigen
  • Weet ik niet
  • Ja dat deed ik wel eens

0 stemmers

Doe ik nog steeds altijd, niet alleen vroeger.

13 likes

Ik heb nou ook echt zin om dat weer een keer te doen. Als kind stak ik er altijd stiekem meer aan als dat kon.

1 like

Ja, en ondertussen krijgen ze overal de schuld van.
Terwijl ze het onmogelijke moeten realiseren in veel te weinig tijd.

Je kunt nu alleen niet aangeven dat je geen kaarsje aansteekt als je wel eens kerken bezichtigt

14 likes

Haha. Mijn ouders deden het altijd toen ik klein was (en doen het nu nog steeds) En nu ik dus ook:) Is echt een gewoonte geworden (niet dat ik nu dagelijks kerken bezoek :joy:)

Maar dat is de vraag ook niet :stuck_out_tongue:

@Wally ja wij deden het alleen op vakantie. Ook in van die random afgelegen kapelletjes. Moet je er nog steeds geld ingooien of?

Huh je vraagt toch of we dan wel eens een kaarsje opstaken, dan zou je toch ja of nee (en dus evt weet niet) moeten kunnen antwoorden of snap ik het nou niet?

1 like

De vraag is toch of je wel eens een kaarsje aansteekt? De optie nee kan dan idd erbij. Maar het antwoord is dan toch niet nee maar ik bezoek wel eens kerken? Dat laatste is de vraag niet? @littlenumbers

Ja echt heel oneerlijk… maar goed dat punt probeerde ik juist te maken, dat ik denk dat Rutte en consorten hier zeker wel een aandeel in hebben (in de huidige staat van de GGDs) en dat ik daarom echt geen medelijden heb met hun omdat het op orde krijgen van het testbeleid meer moeite kost dan in sommige andere landen, want dat veroorzaken ze (door jarenlang beleid) gewoon deels zelf.

3 likes

Ik bedoel dan dat ik geen kaarsje aansteek, maar wel dus kerken bezichtig en dus niet op die derde optie zou kunnen stemmen, want ik bezichtig wel de kerken. alleen zonder het kaarsje

Ja dat begrijp ik. Maar de vraag is niet of je wel eens een kerk bezichtigd zonder een kaars aan te steken. Maar die optie kan erbij.

Ja verleden tijd idd!

Heb je de Sagrada Familia bezocht?

• Ja en het was teleurstellend
  • Nee nog wel van plan
  • Nee ook niet van plan
  • Ja en ik vond het mooi

0 stemmers

Ik snap dus niet dat ik daar 3 keer ben geweest, want het was 3 keer niks.

Normaal gezien in Kerst, maar nu kijk ik er heel erg tegenop. Kerst is normaal een van mijn hoogtepunten van het jaar. Ik heb een grote familie (we zijn met een stuk of 40) en dat is het enige moment op het jaar dat echt iederéén er bij is en dat we allemaal samen zijn. Het besef dat dat dit jaar niet zo zal zijn, maakt me heel verdrietig :frowning: Fucking 'rona.

2 likes