Stel je persoonlijke vraag #19

Ik werk in een mannenwereld en voor ik mijn eigen kantoor en een hogere functie had hoorde ik wekelijks, soms vaker, dingen die niet door de beugel konden.
Variërend van out of the blue vragen wat mijn favoriete standje is tot ‘nog niet zwanger, zal ik eens bij je langskomen?’.
Het is niet normaal maar ik heb me er bij neergelegd.

1 like

Bij mijn vorige bijbaan was het echt erg, ze waren ook nog eens bijna allemaal leidinggevende. En bij een stond ik in zijn telefoon opgeslagen onder een seksuele bijnaam echt ranzig.

1 like

Toen ik 15 was werkte ik in een voetbalkantine en 1 vieze gast zei dat ik 1 opgekropte geilheid was. Ik had nog niet eens ooit een piemel in mn hand gehad, ga weg freak. Achterlijke idioot.

2 likes

Ik kan hier echt niet over uit gewoon. Geen woorden voor.

1 like

Poëziealbums heb ik nog niet gezien, vriendenboekjes worden wel nog steeds gebruikt.

3 likes

Omg dit was ik helemaal vergeten dat dit bestond!! Het is ook echt iets Nederlands ofniet? Heb zelf een andere achtergrond en ik weet nog heel goed dat ik op de basisschool zo een boekje kreeg om in te schrijven met allemaal van die plaatjes en rijmpjes. Ik wist bij god niet wat ik ermee moest doen en hoe iedereen toch zulke complexe rijmpjes kende hahaha.

Ik heb toen zelf een rijmpje verzonnen en ook iets erbij getekend want hoe kwam ik in hemelsnaam bij die glitterende plaatjes die iedereen erin plakte?

image

17 likes

Oh en ook een keer met uitgaan door zo’n freaky enge bewaker die sloeg me op mn kont. Hij zei ‘als het kontje gespannen staat is het jammer dat je er niet op slaat’. What the fuck. Ik was volgens mij amper 16 en die vieze gast misschien wel 30+. Iedereen was ook altijd bang voor hem want hij sloeg maar al te graag tienerjongens in elkaar.

3 likes

Haha ja daar kwam ik later ook achter, zag je ook aan het handschrift vaak haha. Stelletje cheaters

1 like

Witte bonen in tomatensaus:

• Gatverdamme
  • Heerlijk, mijn guilty pleasure
  • Mwah wel oke
  • Nog nooit gegeten dus ik heb er geen mening over

0 stemmers

Ik vond het nooit fijn om er wat van te zeggen en was altijd bang dat ik dan in elkaar geslagen zou worden. Vooral 's nachts bij de Maccie als een dronken man weer tegen me zei dat ik zooooo mooi was.

Bij een ander baantje kwam een klant altijd langs die bij de politie, mensen, leiding en collega’s bekend was en toen had hij me een keer aangeraakt (hand en arm strelen na het geld teruggeven). Dus ik zei het tegen mijn leidinggevende, maar die kon er ook niks aan doen. Al mijn andere collega’s had hij ook al op die manier aangeraakt en ik was al meerdere keren gewaarschuwd, maar toch gebeurde het opeens. Toen na het melden had ik wel zoiets van ‘had net zo goed het niet kunnen vertellen’.

Je hebt gelijk! Ik ben over het algemeen een bonenhater dus niet echt op de hoogte zal het ff aanpassen.

1 like
  • Alleen nog maar kleding dragen van de Zara voor de rest van je leven
  • Alleen nog maar kleding dragen van de H&M voor de rest van je leven

0 stemmers

Ik vind Zara veel leuker maar vrees dat ik dan voor altijd zonder onderkleding door het leven moet gaan, dus dan maar H&M.

2 likes

ik zweet alleen al van het idee in klamme polyester kleding van de Zara te moeten lopen

14 likes

H&m is veel diverser dan de Zara, jammer dat de kwaliteit ruk meestal ruk is :sob:

1 like

Echt echt vreselijk. Ik hoop toch echt dat er andere tijden aan gaan komen. Ik probeer mijn zoontjes in ieder geval het goede voorbeeld te geven, alle beetjes helpen. En mijn man gelukkig ook, hij maakt echt nooit dit soort denigrerende opmerkingen dus ik hoop ook dat ze dan hun vader als voorbeeld nemen later.

Ik bedenk me nu zelf ineens ook een vervelende situatie. Toen ik 19 was liep ik stage bij een televisiebedrijf. We reden naar een locatie om te filmen en in de auto maakten de cameramannen al allemaal nare opmerkingen, zo van: als deze draaidag voorbij is, dan nemen we de stagiaire lekker hard in de auto. Dit aan de lopende band. Ik kan me nog herinneren dat ik totaal niet wist wat ik moet zeggen, en dus maar niks zei.
Ik was dit hele incident ook al weer compleet vergeten totdat het door deze vraag dus weer naar boven kwam.

1 like

Anoniem:

Wat vind jij van mensen die niet alles scannen in de supermarkt?

• Ik heb hier geen mening over
  • Dit kan echtniet, en ik begrijp niet dat mensen dit doen
  • Het ligt aan de huidige situatie van deze persoon
  • Geen probleem mee, het is maar eten
  • Alleen bij bepaalde producten vind ik het ok
  • Nee, stelen is stelen, je hoort gewoon te betalen in de supermarkt net als in elke andere winkel?!

0 stemmers

Heel veel dingen horen op de plank te liggen of er nooit vanaf te komen. Voor altijd. Maar respect voor jouw positieve benadering.

2 likes

Ik zweet alleen al bij het afrekenen of de vraag of iets van de paspop mag worden gehaald.

1 like

Denk je dat jij een realistische kijk hebt op hoe anderen jou zien?

• Ja (eerder wel)
  • Nee (eerder niet)

0 stemmers

En zo ja, vertel vooral hoe jij denkt dat anderen je zien :smile: En zo nee, waarom denk je van niet?

Edit: weet ik niet weggehaald want anders gaat iedereen dat kiezen. Ff opnieuw stemmen sorry!