Sinterklaas!
Singinâ in the Rain is mijn lievelingsfilm en hij verdient echt meer stemmen! Ik voel me plaatsvervangend beledigd hahaha
Ik ken mensen die drie keer zo weinig verdienen en dan een team van 5 mensen aansturen op een eenvoudige 9 tot 5 baan. Ik vind wat hij verdient helemaal niet zo vorstelijk ook.
Ik heb alsnog geen medelijden hoor, maar dan eerder met zijn salaris dan met zijn functie.
@Papegaaiduiker ik zie overal Halloween spullen in de winkel en dit jaar wilde ik zo graag een huisfeest organiseren voor het eerst maar helaas. Halloween is echt mijn lievelings en ik had al een outfit bedacht met mijn dikke zwangere buik. Dit bedacht ik trouwens al anderhalf jaar geleden dus ik heb het uitstekend gepland. Maar het feest gaat niet door.
Ik wilde als non en mijn man als priester en dan nog een goede tekst erbij of iets. Nog niet tot in de details uitgedacht.
Ik kan het woord maatschappij sinds gisteren ff niet meer horen hoor
Love halloween! Ik doe ieder jaar mee aan een optocht of spooktocht door het bos. Heerlijk om van die vervelende pubers die mega stoer doen de stuipen op het lijf te jagen.
Paar jaar terug had ik schuim tabletten gekocht en was ik als schuimbekkende zombie door het bos aan het strompelen. Een vriendin had een wond op haar been gemaakt met cornflakes en stroop dus ik kon lekker aan haar been âetenâ. Zijn kinderen echt huilend weg gerend. Zo leuk om er dan achteraan te gaanđ
Ik vind wel dat er angst heerst in de maatschappij maar ik vind angst niet perse een negatieve raadgever.
Maar het soort angst wat je immuunsysteem onderdrukt is (in elk geval bij mij) niet echt het soort angst wat ik van corona voel? Als in: ik zeg echt wel dat ik bang ben voor een heftige tweede golf, of dat ik bang ben dat mijn oma corona krijgt, maar ik heb niet het idee dat ik continue een fysiologische angstrespons heb daar op.
Ja dat is het inderdaad, mensen met een hevige angststoornis bijv. kunnen dat ook in een âgewoneâ situatie wel hebben maar ik geloof echt niet dat geldt voor heel Nederland door corona
@Eddie Ja precies, er zullen misschien wat vaker angstige momenten zijn bij mensen maar ja, dan krijg je een hormonale reactie van stress (die inderdaad tijdelijk je immuunsysteem onderdrukt) maar die je daarna juist ook weer recht trekt als het goed is. Maar voor een deel is het ook gewoon taalgebruik denk ik hoor, want als ik zeg âik ben bang datâŠâ zit ik echt niet in een gigantische stressrespons, terwijl je het letterlijk gezien misschien wel zo zou interpreteren?
GGDâs worden gefinancierd door gemeenten, dus ik geloof niet dat die direct door het kabinet kapotbezuinigd zijn.
Maar het is wel interessant wie alle GGD-kosten nu gaat betalen nu de opdrachten van de overheid komen en niet van de gemeenten.
als jij een typfout maakt op je laptop/computer ga je dan met de pijltjes of muis terug om 1 letter te vervangen of backspace je het hele woord?
- ik backspace alles
- ik ga netjes terug om 1 letter te vervangen
0 stemmers
Ik selecteer nadat ik klaar ben met de zin/de tekst het woord en schrijf het opnieuw, volgens mij omdat ik te lui ben om de precieze plek in het woord aan te klikken.
Sweeney Todd, maar staat er niet bij
Oké ja ik weet niet precies hoe de geldstromen lopen (want er gaat natuurlijk ook geld van landelijke overheid naar de gemeentes weer), dat is waar. Maar ik vond de onderzoeken van de Groene hierover best heftig om te lezen, als je bijv. leest dat de GGD al in 2014 aan de bel trok over te weinig middelen https://www.groene.nl/artikel/uitgeklede-ggd-en-tastten-weken-in-het-duister-over-corona-strategie
https://www.groene.nl/artikel/de-ja-knikkers-van-hugo
In italie staan echt zoveel indrukwekkende kerken. Vaak vind ik de binnenkant mooier met van die koepels compleet beschilderd etc.
Stel je hebt een ziekte waardoor je waarschijnlijk nog maar 1 jaar te leven hebt. Zou je je dan beschikbaar willen stellen voor een vaccin/medicijn dat voor het eerst op mensen wordt getest? (Hiervoor is het op dieren getest met zeer hoopgevende resultaten.) Denk aan een vaccin/medicijn waarvan je zelf heel graag wil dat het zou bestaan.
- Nee, ik wil nog zoveel mogelijk genieten van mijn laatste jaar en wil niet het risico lopen dat ik me mogelijk heel ziek voel in deze korte tijd
- Ja, mijn leven is toch al bijna voorbij, dus dan wil ik graag nog iets doen voor de mensen na mij
- Anders
0 stemmers
Wat vind je eerlijker?
- Hoe sneller je je taken af hebt hoe eerder je naar huis kunt. Dat anderen langzaam zijn of de hele tijd kletsen moeten zij weten, daar ga ik niet langer voor blijven.
- Als jij je taken af hebt, help je je collegaâs van je afdeling met hun taken. Sommigen zijn immers pas net in dienst, minder slim/vaardig etc en het is oneerlijk om dan al zelf naar huis te gaan.
0 stemmers
Stak jij vroeger wel eens een kaarsje op als je een kerk bezocht, niet voor een kerkdienst maar als bezichtiging?
- Ik ging nooit naar kerken om ze te bezichtigen
- Weet ik niet
- Ja dat deed ik wel eens
0 stemmers
Doe ik nog steeds altijd, niet alleen vroeger.
Ik heb nou ook echt zin om dat weer een keer te doen. Als kind stak ik er altijd stiekem meer aan als dat kon.