Ik denk dat Trump wel een goed plan heeft om niet volledig afhankelijk te zijn van grote Aziatische landen, waar goedkoop arbeid verricht kan worden. Onderaan de streep zijn we daar allemaal best afhankelijk geworden. Hij heeft als doel om dit soort werk ook in de VS laten doen en daarmee meer banen te creeëren en de VS weer onafhankelijker te maken.
Verder heb ik respect voor die man dat hij zijn eigen ‘communicatie team is’ (ook met het risico dat er vreemde dingen gezegd worden) - Obama (en Joe Biden) hebben mensen in dienst die speeches/social media/antwoorden voor interviews vooraf formuleren en dat vind ik vreemd.
Daarnaast vraag ik me ook af of de media niet alleen maar heel polariserend nieuws laat zien? Trump is o.a. ook genomineerd voor de Nobelprijs voor de vrede (Noord- & Zuid-Korea spreken weer met elkaar dankzij hem, Israel en de VAE…) Obama heeft deze prijs eerder gewonnen, maar heeft daarnaast ook de meeste bommen op het wereldoppervlak gedropt?
Waar ik het niet mee eens ben is o.a. zijn visie op klimaatverandering of racistische/onfeministische uitspraken.