Oh god de kinderen van mn neven en nichten zou ik al helemaal van mn langzalzeleven niet herkennen. Zijn er miss wel 20.
De kinderen van de broers/zussen van mijn ouders, noem ik neven en nichten. Die hebben inmiddels ook kinderen en officieel zouden dat dan achternichten/neven zijn, maar ik zie ze even vaak als de rest en we hebben dezelfde band. Dus die kids noem ik ook neefjes en nichtjes! De neven en nichten van mijn ouders, en hun kinderen, noem ik dan weer wel achternichten/neven want die zie ik veel minder vaak en dat voelt ook minder als familie aan, meer als kennissen. Mijn eigen broers/zussen hebben nog geen kinderen maar die zou ik dan ook nichtjes en neefjes noemen.
Gelukkig heeft mijn vriend alleen een oom en tante die geen kinderen hebben dus ik hoef alleen over mijn eigen familie na te denken.
Ik mis trouwens echt een overkoepelend woord hiervoor zoals ze in het Engels âcousinâ hebben.
Dat de Republikeinse partij onder leiding van Trump al jaren op allerlei manieren (al dan niet legaal) stappen zet om een coup mogelijk te maken door bv. de aanstelling van 200 federal judges door McConnell, het aanwakkeren van (Q-Anon) complottheorieën en polarisatie, het inzetten van onbekende paramilitairen bij demonstraties, kiezersonderdrukking, het gedoe met de mail-in ballots etc. Als Biden wint is er denk ik voldoende draagvlak onder Republikeinen om een coup te steunen. De grenzen van wat de regerende partij wel en niet kan zijn voor mijn gevoel de afgelopen 4 jaar elke dag verlegd. En wat als Trump verliest en toch weigert om het witte huis te verlaten? Ik kijk er niet naar uit in ieder geval
Hoeveel neven en nichten heb jij?
- 0 - 5
- 6 - 11
- 12 - 17
- 18 -23
- 24 - 29
- 30 - 35
- 36 - 41
- 41 - 46
- Meer dan 46
0 stemmers
Eigenlijk nooit meer. En uit ongemakkelijkheid zou ik ook net doen alsof ik ze niet zou zien op straat want zijn praktisch vreemde voor me.
Ja vind dat ook gek, zou echt fijn zijn als daar in de NLse taal óók een apart woord voor komt
Hoor jij vanaf je huis kerkklokken?
- Nee
- Ja, van één kerk
- Ja, van meerdere kerken
0 stemmers
Hoor je vanaf je huis de gebedsoproepen van de moskee?
- Ja
- Nee
0 stemmers
Ik zie veel familie eigenlijk niet meer sinds mijn opa en oma aan 1 kant zijn overleden, want de enige reden dat we elkaar nog zagen was voor kerst/mijn omaâs verjaardag. Hebben jullie dit ook?
(Heb het dan over tantes/ooms/neven/nichten)
- Ja
- Nee
0 stemmers
Mijn tante woont praktisch naast een moskee en volgens mij doen zij gebedsoproepen? Echt nog nooit gehoord
Ja helemaal mee eens. De kinderen van mijn ouders broers en zussen staan veel verder van me af dan het kind van mn eigen zus. Echt stom. Ik zie het kind van mn zus echt als familie, maar niet het kind van weetikhet, de 3e zus van mn vader die misschien 40 is en ik never zie. Beide moet ik ze dan nicht noemen.
Mijn oma hield de familie samen, toen zij overleed kreeg mijn moeder ruzie met haar broer en hij redeneert dan zo dat hij mij ook meteen haat. Ben hem nog een keer tegen gekomen dus ik wilde een praatje maken, maar toen begon hij meteen over mijn moeder en toen ik zei uh ja los dat met haar op, werd hij boos.
Als er iemand dood is of gaat trouwen zie ik ze.
Ik denk dat Trump wel een goed plan heeft om niet volledig afhankelijk te zijn van grote Aziatische landen, waar goedkoop arbeid verricht kan worden. Onderaan de streep zijn we daar allemaal best afhankelijk geworden. Hij heeft als doel om dit soort werk ook in de VS laten doen en daarmee meer banen te creeëren en de VS weer onafhankelijker te maken.
Verder heb ik respect voor die man dat hij zijn eigen âcommunicatie team isâ (ook met het risico dat er vreemde dingen gezegd worden) - Obama (en Joe Biden) hebben mensen in dienst die speeches/social media/antwoorden voor interviews vooraf formuleren en dat vind ik vreemd.
Daarnaast vraag ik me ook af of de media niet alleen maar heel polariserend nieuws laat zien? Trump is o.a. ook genomineerd voor de Nobelprijs voor de vrede (Noord- & Zuid-Korea spreken weer met elkaar dankzij hem, Israel en de VAEâŠ) Obama heeft deze prijs eerder gewonnen, maar heeft daarnaast ook de meeste bommen op het wereldoppervlak gedropt?
Waar ik het niet mee eens ben is o.a. zijn visie op klimaatverandering of racistische/onfeministische uitspraken.
Vanaf mijn moeders kant heb ik er âmaarâ 5, maar in mijn vaders familie heerst een cultuur waarbij 1) iedereen veel kinderen krijgt en 2) iedereen die je goed kent familie wordt genoemd. Heb sowieso niet veel contact met die kant maar heb echt geen flauw idee wie daar nou echt mijn neven en nichten zijn en wie âgewoonâ goede vrienden zijn
@midheavenmoon Hadden we allemaal in hetzelfde land gewoond dan zouden we elkaar elke maand zien. Dit is het eerste jaar dat we niet op kraambezoek konden gaan of geen zomerbbq hadden. Normaal gezien, zien we elkaar eind oktober voor de traditionele trouw van mijn nicht.
Ja, de zondagsrust wordt hier verstoord door kerkklokken.
Verder heb ik respect voor die man dat hij zijn eigen âcommunicatie team isâ (ook met het risico dat er vreemde dingen gezegd worden) - Obama (en Joe Biden) hebben mensen in dienst die speeches/social media/antwoorden voor interviews vooraf formuleren en dat vind ik vreemd.
Dat heeft Trump ook, dat heeft Rutte, dat heeft letterlijk elke politiek leider op aarde. Die speeches van trump schrijft hij echt niet zelf hoor Haha
Jaaaa sowieso. Ik zei vroeger altijd dat ik later oma wilde worden. Moeder hoefde niet maar oma leek me fantastisch
Mijn omaâs (opaâs waren al heel vroeg dood) zorgden er nog voor dat de 2 families in stand bleven. Toen oma 1 doodging zag ik mijn moeders familie eigenlijk pas weer toen mijn moeder was overleden (14 jaar later ongeveer) en oma 2 ging vorig jaar dood en mijn vaders familie zag ik sowieso eigenlijk alleen maar als oma een feest gaf of als iemand een trouwfeest gaf.
Ik weet dat ik familie van mijn moeder nooit meer ga zien eigenlijk behalve zoals vorige week toen mijn nicht ineens hier in de straat stond omdat ze hier moest zijn bij iemand. Familie van mijn vader nog wel denk ik als er een oom of tante doodgaat maar gaat wel steeds ongemakkelijker worden om ze te zien want we zijn zo verschillend en we praten nooit. Ohja heel soms spreek ik een tante nog wel eens in de supermarkt want woont ook hier in de wijk.
Maar eerlijk ik vind het ook niet erg want ik weet eigenlijk niet beter dan dat ik al mijn hele leven met beide families geen band heb eigenlijk.
Volgens mij horen we dezelfde moskee! Ik verbaas me er ook over hoe ver dat draagt, verder dan kerkklokken.