Stel je persoonlijke vraag #19

Een keer met uitgaan kwam een meisje naar me toe ‘ben jij mijn nichtje?’ Ik dacht weetikveel? Bleek dat dat de dochter mn vaders broer was. :clown_face:

2 likes

Maar ik hanteer de ruime definitie alleen bij de familie van mijn moeders kant haha omdat ik met oudooms en -tantes en achternichtjes van die kant wel een goede band heb en hen vaker zie dan bijvoorbeeld mijn ooms en tantes van mijn vaders kant.

1 like

Oh ja kan ook.

“Op” een dorp wonen, icm hele grote gezinnen… ben jij Urker?

8 likes

Haha verklaart wel een hoop ja, dan is heel Urk je familie waarschijnlijk.

7 likes

Heb jij neven en nichten die je als je ze nu zou tegenkomen geen idee hebt wie ze zijn?

• Nee ik zou ze allemaal herkennen
  • Een aantal zou ik niet herkennen
  • Niemand zou ik herkennen
  • Nvt/ik heb geen neven/nichten

0 stemmers

Ik heb zelf nog maar contact met 1 nicht, alle verdere familie heb ik al jaaaaren niet gezien.
Ik zou er dus zo een paar voorbij kunnen lopen.

Jammer hoor! Maar mijn familie is gewoon niet hecht.

1 like

Vooral de jongste familieleden zou ik niet herkennen, jonge kinderen veranderen zo snel. Heb een aantal neefjes en nichtjes voor het laatst gezien toen ze een baby/peuter waren een (paar) jaar geleden, die zou ik echt niet herkennen nu ze wat ouder zijn. Alle familieleden van 15+ zou ik wel herkennen haha.

1 like

Ik heb net ff geteld en ik heb in totaal 16 neven/nichten dus ik zou dat niet eens als veel bestempelen. Toch zou ik 5 niet herkennen nu.

Ik vind het altijd een beetje lastig wat onder neven en nichten valt. Er zit voor mij wel een groot verschil tussen de kinderen van mijn zussen en schoonzus/zwager en tussen de kinderen van de broers/zussen van mijn ouders.
Ik noem de kinderen van mijn zussen vaak tantezeggers om aan te geven dat het dichterbij staat dan neven en nichten. Want mijn neven en nichten zijn al ruim de 50 gepasseerd en heb ik verder geen contact mee.

Het maakt mij eigenlijk niet uit. Familie boeit me niet zoveel. Alleen mn ouders en mn zus/zwager. Vind het vaak zo’n gemaakt gedoe bij ons. Ik ga dus ook niet naar familiedagen. Geen zin in tentoonstellingen. Dus ze vinden mij waarschijnlijk maar een stom wijf.

De familie van een ex scharrel was zo leuk. Ik was ook tijd welkom op hun familiedagen (hoe raar) en op de ooms en tantes verjaardagen. Dus het verschilt ook zo per familie.

Ik heb echt een mini familie. Van mijn vaders kant heb ik 2 nichtjes maar ik heb geen contact meer met die kant van de familie dus eigenlijk heb ik alleen één tante, oom en 1 neef van 10 jaar ouder van moeders kant. Lekker rustig.

Oh god de kinderen van mn neven en nichten zou ik al helemaal van mn langzalzeleven niet herkennen. Zijn er miss wel 20.

1 like

De kinderen van de broers/zussen van mijn ouders, noem ik neven en nichten. Die hebben inmiddels ook kinderen en officieel zouden dat dan achternichten/neven zijn, maar ik zie ze even vaak als de rest en we hebben dezelfde band. Dus die kids noem ik ook neefjes en nichtjes! De neven en nichten van mijn ouders, en hun kinderen, noem ik dan weer wel achternichten/neven want die zie ik veel minder vaak en dat voelt ook minder als familie aan, meer als kennissen. Mijn eigen broers/zussen hebben nog geen kinderen maar die zou ik dan ook nichtjes en neefjes noemen.

Gelukkig heeft mijn vriend alleen een oom en tante die geen kinderen hebben dus ik hoef alleen over mijn eigen familie na te denken. :clown_face:

Ik mis trouwens echt een overkoepelend woord hiervoor zoals ze in het Engels ‘cousin’ hebben.

1 like

Dat de Republikeinse partij onder leiding van Trump al jaren op allerlei manieren (al dan niet legaal) stappen zet om een coup mogelijk te maken door bv. de aanstelling van 200 federal judges door McConnell, het aanwakkeren van (Q-Anon) complottheorieën en polarisatie, het inzetten van onbekende paramilitairen bij demonstraties, kiezersonderdrukking, het gedoe met de mail-in ballots etc. Als Biden wint is er denk ik voldoende draagvlak onder Republikeinen om een coup te steunen. De grenzen van wat de regerende partij wel en niet kan zijn voor mijn gevoel de afgelopen 4 jaar elke dag verlegd. En wat als Trump verliest en toch weigert om het witte huis te verlaten? Ik kijk er niet naar uit in ieder geval

5 likes

Hoeveel neven en nichten heb jij?

• 0 - 5
  • 6 - 11
  • 12 - 17
  • 18 -23
  • 24 - 29
  • 30 - 35
  • 36 - 41
  • 41 - 46
  • Meer dan 46

0 stemmers

Eigenlijk nooit meer. En uit ongemakkelijkheid zou ik ook net doen alsof ik ze niet zou zien op straat want zijn praktisch vreemde voor me.

1 like

Ja vind dat ook gek, zou echt fijn zijn als daar in de NLse taal óók een apart woord voor komt

1 like

Hoor jij vanaf je huis kerkklokken?

• Nee
  • Ja, van één kerk
  • Ja, van meerdere kerken

0 stemmers

Hoor je vanaf je huis de gebedsoproepen van de moskee?

• Ja
  • Nee

0 stemmers

1 like

Ik zie veel familie eigenlijk niet meer sinds mijn opa en oma aan 1 kant zijn overleden, want de enige reden dat we elkaar nog zagen was voor kerst/mijn oma’s verjaardag. Hebben jullie dit ook?
(Heb het dan over tantes/ooms/neven/nichten)

• Ja
  • Nee

0 stemmers