Stel je persoonlijke vraag #19

Mijn tante woont praktisch naast een moskee en volgens mij doen zij gebedsoproepen? Echt nog nooit gehoord

1 like

Ja helemaal mee eens. De kinderen van mijn ouders broers en zussen staan veel verder van me af dan het kind van mn eigen zus. Echt stom. Ik zie het kind van mn zus echt als familie, maar niet het kind van weetikhet, de 3e zus van mn vader die misschien 40 is en ik never zie. Beide moet ik ze dan nicht noemen. :neutral_face:

1 like

Mijn oma hield de familie samen, toen zij overleed kreeg mijn moeder ruzie met haar broer en hij redeneert dan zo dat hij mij ook meteen haat. Ben hem nog een keer tegen gekomen dus ik wilde een praatje maken, maar toen begon hij meteen over mijn moeder en toen ik zei uh ja los dat met haar op, werd hij boos.:clown_face:

2 likes

Als er iemand dood is of gaat trouwen zie ik ze.

1 like

Ik denk dat Trump wel een goed plan heeft om niet volledig afhankelijk te zijn van grote Aziatische landen, waar goedkoop arbeid verricht kan worden. Onderaan de streep zijn we daar allemaal best afhankelijk geworden. Hij heeft als doel om dit soort werk ook in de VS laten doen en daarmee meer banen te creeëren en de VS weer onafhankelijker te maken.

Verder heb ik respect voor die man dat hij zijn eigen ‘communicatie team is’ (ook met het risico dat er vreemde dingen gezegd worden) - Obama (en Joe Biden) hebben mensen in dienst die speeches/social media/antwoorden voor interviews vooraf formuleren en dat vind ik vreemd.

Daarnaast vraag ik me ook af of de media niet alleen maar heel polariserend nieuws laat zien? Trump is o.a. ook genomineerd voor de Nobelprijs voor de vrede (Noord- & Zuid-Korea spreken weer met elkaar dankzij hem, Israel en de VAE
) Obama heeft deze prijs eerder gewonnen, maar heeft daarnaast ook de meeste bommen op het wereldoppervlak gedropt?

Waar ik het niet mee eens ben is o.a. zijn visie op klimaatverandering of racistische/onfeministische uitspraken.

1 like

Vanaf mijn moeders kant heb ik er “maar” 5, maar in mijn vaders familie heerst een cultuur waarbij 1) iedereen veel kinderen krijgt en 2) iedereen die je goed kent familie wordt genoemd. Heb sowieso niet veel contact met die kant maar heb echt geen flauw idee wie daar nou echt mijn neven en nichten zijn en wie “gewoon” goede vrienden zijn :woman_shrugging:t4:

1 like

@midheavenmoon Hadden we allemaal in hetzelfde land gewoond dan zouden we elkaar elke maand zien. Dit is het eerste jaar dat we niet op kraambezoek konden gaan of geen zomerbbq hadden. Normaal gezien, zien we elkaar eind oktober voor de traditionele trouw van mijn nicht.

2 likes

Ja, de zondagsrust wordt hier verstoord door kerkklokken. :confused:

2 likes

Verder heb ik respect voor die man dat hij zijn eigen ‘communicatie team is’ (ook met het risico dat er vreemde dingen gezegd worden) - Obama (en Joe Biden) hebben mensen in dienst die speeches/social media/antwoorden voor interviews vooraf formuleren en dat vind ik vreemd.

Dat heeft Trump ook, dat heeft Rutte, dat heeft letterlijk elke politiek leider op aarde. Die speeches van trump schrijft hij echt niet zelf hoor Haha

14 likes

Jaaaa sowieso. Ik zei vroeger altijd dat ik later oma wilde worden. Moeder hoefde niet maar oma leek me fantastisch :heart_eyes:

1 like

Mijn oma’s (opa’s waren al heel vroeg dood) zorgden er nog voor dat de 2 families in stand bleven. Toen oma 1 doodging zag ik mijn moeders familie eigenlijk pas weer toen mijn moeder was overleden (14 jaar later ongeveer) en oma 2 ging vorig jaar dood en mijn vaders familie zag ik sowieso eigenlijk alleen maar als oma een feest gaf of als iemand een trouwfeest gaf.

Ik weet dat ik familie van mijn moeder nooit meer ga zien eigenlijk behalve zoals vorige week toen mijn nicht ineens hier in de straat stond omdat ze hier moest zijn bij iemand. Familie van mijn vader nog wel denk ik als er een oom of tante doodgaat maar gaat wel steeds ongemakkelijker worden om ze te zien want we zijn zo verschillend en we praten nooit. Ohja heel soms spreek ik een tante nog wel eens in de supermarkt want woont ook hier in de wijk.

Maar eerlijk ik vind het ook niet erg want ik weet eigenlijk niet beter dan dat ik al mijn hele leven met beide families geen band heb eigenlijk.

Volgens mij horen we dezelfde moskee! Ik verbaas me er ook over hoe ver dat draagt, verder dan kerkklokken.

nee precies hij laat liever z’n eigen volk voor minder dan een levensonderhoudend minimumloon werken echt netjes van m

en echt iedereen kan genomineerd worden, putin en onze eigen geert wilders zijn ook genomineerd

14 likes

Trump spreekt juist heel vaak tegen de media voor- en na het instappen in die helicopter, dat is volledig unscripted. Daarnaast beheerd hij ook zijn befaamde twitteraccount natuurlijk.

Maar ik ben dan ook geen fan van Joe Biden (ook niet van Trump hoor) want hij lijkt echt niet capabel te zijn voor zware discussies. Ik ben benieuwd of we eens een live debat gaan meemaken want die gaan ik zeker kijken.

Ik verwacht ook dat er vals gespeeld gaat worden door beide partijen (ben ik nu een conspiracy-gekkie) - gezien de stemming per post zal verlopen
 In het geval dat Biden wint verwacht ik dat Kamela Harris snel naar voren zal worden geschoven.

Deze?

Vind het wel Cool dat je vanaf de potterstraat al recht op die minaretten uitkijkt, vooral Savonds. En dat er een kebabzaak inzit Haha.

18 likes

ja die kebabzaak maakt het echt een all in one formule

8 likes

Ja dat gebrabbel naast een helicopter die aanstaat is idd improvises, en vandaar dat het vaak nergens opslaat. Obama had ook zulke momenten, maar was gelukkig verder professioneel genoeg om het officiële potus account te gebruiken ipv op eigen titel Russische berichten en kkk boodschappen te retweeten.

En ik weet niet wat je denkt van Biden, maar ik vind het grappig dat je gelooft dat hij niet capabel is om een Mongool als Trump die amper een zin kan uitspreken, in een debat te verslaan.

Kijk anders even naar de vicepresident debatten van 2012, daar maakt Biden Paul Ryan compleet met de grond gelijk.

12 likes

ik volg verschillende buitenlandse kranten/omroepen/NGO’s op social media en krijg daardoor wel redelijk veel mee over ScandinaviĂ«, voormalig Sovjet landen, UK, ArgentiniĂ«, BraziliĂ« en dan willekeurige landen die wel eens voorbijkomen haha

2 likes

Oh ik mis jouw verhalen in het egf. Ik weetniet in welk topic dit was maar ik vond dat zo interessant om te lezen. Had bijvoorbeeld me nog nooit verdiept in Turkmenistan maar wie wel. En er was een opper turkmenistan die dan op een paard rond reed? Like what.

En welke landen volg je in afrika?

1 like

Weet je al op welke partij je volgend jaar gaat stemmen?

• Ja ik ben zo goed als zeker van m’n keuze
  • Mwah, ik weet wel welke richting maar ben nog niet zeker welke partij het wordt
  • Nee, ik heb nog geen flauw idee
  • Ik ga sowieso niet stemmen
  • Ik ben Belg of iets anders dus ik kan niet stemmen

0 stemmers

Hou je van Chai Latte?

• NEE BAH
  • Ja
  • Nooit geprobeerd
  • Hmm wel ok

0 stemmers