Stel je persoonlijke vraag #19

Gewoon hoorntje softijs van de Maccie > McFlurry of Milkshake :drooling_face:

Nee, maar wel ‘familieomstandigheden’ wat in mijn hoofd dan een ziek familielid zou kunnen zijn, of een begrafenis.

1 like

Er zijn weer pepernoten gesignaleerd in winkels.

• Ik ren NU naar de winkel
  • Veel te vroeg man, het is nog zomer
  • Maakt mij niet uit

0 stemmers

Ik heb mijn eerste zakje al op. :speak_no_evil:

3 likes

Ik vind het veel te vroeg maar heb stiekem al een zak gegeten

5 likes

Ik vroeg dit weekend nog waarom er geen oliebollenkraam stond en dat ik er NU een wilde.
Heb wel eens in volle zomer oliebollen staan bakken omdat ik er zo’n trek in had.

3 likes

Ik wil mijn antwoord wel toelichten haha: ik had het zo bedacht dat als ik zo’n LOA coachfiguur zou zijn dat ik er waarschijnlijk zelf ook heilig in zou geloven. En dat ik dus echt zou denken dat ik mensen zou helpen. En elke keer spondeals, hoe irritant is dat (voor jezelf en voor iedereen om je heen)

Haha sowieso vind ik in dit topic (edit: oh dit is persoonlijke vraag, ik dacht ‘je moet kiezen’) altijd dat je uit twee kwaden moet kiezen dus ik zou de antwoorden met een korreltje zout nemen

7 likes

Ik zou wel bang zijn dat sommige dingen minder speciaal zijn als je ze het hele jaar door kan krijgen, maar aan de andere kant heb ik zooo’n zin in oliebollen nu. Kan niet wachten tot de oliebollenkramen weer komen

2 likes

Mijn zusje en ik hadden bij de plaatselijke feestwinkel nepsigaretten gekocht met mijn oma, ik denk dat ik toen 8 jaar oud was. Er zat aan het uiteinde een glimmend rood papiertje zodat het van een afstand leek alsof de sigaret aan was en je moest er in blazen en dan kwam er een soort rook uit, dat vonden wij heeeel stoer.

We zaten een keer achterop de fiets bij m’n moeder op dat ding te blazen en ik weet nog wel dat er een paar mannen echt compleet in shock waren inclusief handen voor hun mond en handen op hun hoofd zoiets als dit:

afbeelding

En aan het wijzen naar ons, en aan het roepen dat er twee kleine kinderen aan het roken waren. Vond ik toch niet zo leuk dus heb dat ding daarna nooit meer aangeraakt :tongue:

46 likes

Chocoladeletters en banketletters :heart_eyes:

3 likes

Ja nou het is kiezen tussen het 1 of het ander en steeds dealtjes moeten fixen lijkt me ook gewoon kut.

ik liep een tijdje terug met mn broertje van bijna 12 over straat die ook een pakje chocoladesigaretten (of die waren van bubblegum volgens mij, nog viezer) had, maar die zaten in mijn tas want hij had geen zakken

en dat hij toen in een volle winkelstraat keihard zei ‘KUN JE MN SIGARETTEN FF AANGEVEN??’
toen zat ik er ook als dr phil bij

24 likes

Als er het hele jaar door oliebollen verkrijgbaar zijn word ik er zelf een :heart:

7 likes

Als ik moet kiezen doe ik dat liever zo dan schooien. Ik heb het idee dat je er dan in elk geval nog voor werkt. De volgers die de persoon waar dit over gaat volgen zijn erg blij met hun cursussen.

Ik zou dus niet oudjes gaan oplichten om rijk te worden.

Dubbelpost, maar even een paar vragen. Ik loop soms achter in topics, maar hou wel van polls beantwoorden/likes uitdelen.

Na hoeveel tijd vind je stemmen op polls nog geoorloofd? (Dingen die tijdsgebonden zijn niet mee tellend)

• Na één dag
  • Na drie dagen
  • Na een week
  • Na een maand
  • Stemmen mag altijd
  • Anders

0 stemmers

Na hoeveel tijd is likes ontvangen nog leuk?

• Na één dag
  • Na drie dagen
  • Na een week
  • Na een maand
  • Likes mogen altijd
  • Anders

0 stemmers

Zoals ik het las was het de perfecte omschrijving van Serena Verbon (verspon) en Cynthia Schultz, die in het beutyblogtopic altijd besproken worden en heb ik daar mijn stem op gebaseerd.

Als het echt gaat om kwetsbare mensen een oor aan naaien dan zou ik dat niet doen, maar ik vind beide dames gewoon vrouwen die het zakelijk goed doen (niet mijn manier, maar wel slim) en beide doelgroepen waar ze aan verdienen niet zielig.

Als je niet weet wat erachter zit dan is 30% inderdaad erg veel :wink:

1 like

Als ik de reacties lees op haar cursussen zijn mensen echt wel enthousiast en ook geholpen om te leren plannen. Of die mensen dat dan (in andermans ogen) nodig hebben of niet, ik denk dat haar doelgroep wel echt mensen zijn die hier wat aan hebben om beter te leren plannen. Ik vind dat absoluut geen oplichting, want vind de meeste ook helemaal niet kwetsbaar/niet sterk in hun schoenen staan. Natuurlijk zijn er ook mensen die wel kwetsbaar zijn, maar ik denk echt dat een groot deel van haar cursisten echt wel handvaten krijgt hierdoor en het ook achteraf het geld waard vindt.

Ik vind Cynthia trouwens ook geen LOA, zij zegt juist ook dat je er voor moet werken en plannen en niet dat je het maar moet wensen.

Maar ik heb zelf via mijn werk een timemanagement cursus gevolgd en ik vond dat echt fijn en zou hier best een bedrag voor neerleggen als ik het niet had gekregen.

Edit: ik had jouw vraag geĂŻnterpreteerd als: dit is Cynthia door koffie inplannen, maar ik vind Cynthia dus niet LOA. Er stond wel duidelijk iets over LOA coaches, dus eigenlijk is mijn hele betoog niet meer een antwoord op jouw vraag, omdat je Cynthia misschien helemaal niet bedoelt :see_no_evil:

1 like

Vraag me af wat de argumenten zijn van mensen die marketing in het algemeen oplichting vinden?

2 likes

Ja de reden waarom ik het vraag is ook vooral dit. Natuurlijk is er genoeg marketing met valse beloftes (of eerder gewoon achterlijke situaties die je vervolgens koppelt aan het product, want een deomerk gaat echt niet claimen dat je werkelijk vrouwen aantrekt met hun product), maar ook met beloftes die gewoon waar zijn. Een poster met een fles bleek waaronder staat ‘dit spul maakt je wc schoon’ is ook marketing, of ‘elke zondagavond luister je naar malle pietje op bingofm’. Als je een bedrijf hebt moet je op de een of andere manier engagement krijgen met een publiek wil je je product verkopen en je bedrijf draaiende houden. Een goed doel dat geld probeert in te zamelen om mensenlevens de redden heeft ook marketing nodig.
Vind het daarom nogal overtrokken om ‘marketing in het algemeen’ te zeggen.

4 likes

Ik vind zelf dat het helemaal afhangt van de situatie en de omstandigheden, er zijn zoveel nuances die meespelen.

Bijvoorbeeld homeopathie. Mensen met kanker vertellen dat ze kunnen genezen door te baden in zonlicht en €500 voor een consult vragen: niet okĂ©. Maar bij De Tuinen iemand adviseren om eens pepermuntolie Ă  la €1 per flesje te gebruiken bij hoofdpijn, of saliethee te drinken tegen keelpijn omdat het bij veel mensen helpt: ik zie daar niet echt een probleem in. Ik denk dat de belangrijkste nuance voor mij is “baadt het niet dan schaadt het niet”, dus dat als het niet werkt iemand geen serieuze gezondheidsproblemen krijgt of heel veel geld kwijt is. Ik denk best dat homeopathie voor huis- tuin- en keukenkwaaltjes kan helpen bij sommige mensen, zo lang het maar daar bij blijft.

8 likes