Stel je persoonlijke vraag #19

Ik liep net door de regen met een paraplu in m’n hand en in m’n andere hand een telefoon aan m’n oor. Ik kreeg serieus verzuring in m’n linker bovenarm en voelde me kortademig. Dat het zo ernstig was wist ik niet. Maar ja fuck sporten. Ik hoor m’n vader al “niet bewegen is het nieuwe roken”. :nauseated_face:

Wel jarenlang gevolleybald als kind en tiener maar moet er echt niet meer aan denken.

Ik vind dit ook zo KUT. Maar dat is waarschijnlijk confrontatie met m’n eigen luiheid maar dan zo’n fitnesskoppeltje die dat gaat showen nee ga weeeheeg. Zit daar altijd kinderachtig met m’n bff op te haten terwijl we aan de wijn op de bank hangen.

download (1)

Oh dit moest een gif zijn.

1 like

Anoniem

Rookt jouw partner? Ongeacht of het veel is of eens per maand.

• Ja en ik heb hier geen probleem mee
  • Ja en ik heb hier wel een probleem mee
  • Nee

0 stemmers

1 like

Ik doe weer onefit sinds kort :heart_eyes: Deed het voor corona ook en is echt de enige manier voor mij om vaak (4x per week) te sporten zonder dat ik het saai vind worden.Kan dan in één week yoga, kickboxen, rocyle, bodypump, squash etc doen

3 likes

Hoe oud was je toen je je eerste sigaret probeerde?

• Nooit geprobeerd
  • Weet ik niet meer
  • Jonger dan 12
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17
  • 18
  • 18+

0 stemmers

Ik heb het voor het eerst geprobeerd toen ik voor de 2e keer alleen op vakantie met vriendinnen mocht. 1 vriendin ging het ons leren, en daarna ging zo’n andere groep ons leren blowen. Echt een succesvolle vakantie. :heart_eyes:

1 like

Zou jij in de dateperiode met iemand waar je echt heel erg gek op bent geworden, verder gaan als je erachter komt dat hij/zij 1 pakje sigaretten per dag rookt?
Diegene geeft aan niet van plan te zijn te gaan stoppen.

• Nee dat is een no go, ik zou het afkappen
  • Ja ik zou ermee doorgaan
  • Ik weet het niet/twijfel

0 stemmers

Ik wist dat mijn vriend vast rookte, had de hoop dat het wel zou kinderen maar we zijn inmiddels 8 jaar verder maar helaas…

Dus heb ja gestemd omdat ik er toentertijd mee door ging, maar zou er nu langer over nadenken.

1 like

Als ik gek op iemand ben geworden dan betekent dat eigenlijk dat we al meerdere dates hebben gehad of iig veel tijd met elkaar door hebben gebracht en zou het wel raar vinden om dan ineens te horen dat hij een pakje per dag rookt. Tijdens onze dates heeft hij dan geen behoefte om te roken dus kan dan (er van uitgaande dat het lange dates zijn) makkelijk een paar uur niet roken? Dan zou ik wel denken eh okkkk.

1 like

Dat ruik je heus wel voor je gek op iemand wordt, haha! Ik ben zelf heeel blij dat mijn vriend gestopt is met roken, ik vind roken een heel onaantrekkelijke gewoonte, maar ik kan me niet voorstellen dat dat de doorslaggevende factor zou kunnen zijn om iemand die ik anders heel leuk vind af te wijzen. Ik besef nu dat ik nog nooit een relatie heb gehad met iemand die niet rookte. :,(

Hoeft niet zo te zijn toch? Ik heb wel met een jongen gedate toen ik 19/20 was die meeega veel rookte. Vond dat sowieso een afknapper en zat toen al aan z’n gezondheid te denken :joy: maar weet niet hoeveel er in een pakje zitten maar als hij er bijv. 2 op een avond rookte vond ik dat meevallen en dan merkte ik dat niet zo, want ik zag de rest van het pakje verder op die dag niet.

Ik zou het nou echt NOOIT meer willen. Die geur overal in je kleding, meurbek, dat geld, altijd ff snel willen roken, gezondheid.

Wel echt doorzettingsvermogen van je vriend en toewijding! M’n vader stopte ook cold turkey toen m’n zus werd geboren. Hij scheen zich kapot te zweten enzo.

M’n huidige vriend heeft nog nooit gerookt, ook nooit geblowd. 1 vriend van hem die in Nederland woont nu blijft altijd zeiken dat hij het moet proberen.
Sowieso als je nog nooit hebt gerookt is zo’n joint inhaleren toch niet te doen?! Heb gezegd dat hij dat niet meer moest vragen. Was er wel klaar mee en hij schrok van m’n reactie maar ja. Sowieso op een leeftijd van eind 20 iemand gaan overhalen te blowen. Sukkel. :sob:

3 likes

Vroeger vond ik het heel sexy, nu echt supervies en ik snap ook niet waarom mensen het doen (ik begrijp dat het verslavend is enzo), maar die (niet bestaande) logica kan ik zo niet begrijpen dat ik niet samen zou willen zijn met een roker

Ik snap het ook niet maar ben toch al 8 jaar met hem samen :joy:

Ja, en best wel veel ook. Voor nu vind ik het geen probleem, hij mag zelf weten wat hij doet en ik heb er geen last van. Ik heb weer andere ongezonde gewoontes waar hij ook niks over te zeggen heeft. Mochten we gaan samenwonen en er komen eventueel kinderen etc, dan zou ik het wel fijn vinden als hij stopt want je gooit wel echt gewoon je geld weg, en het is een slecht voorbeeld voor kinderen. Maar dan nog moet hij het zelf weten, ik ga hem niet dwingen.

@anon28710462 ik kwam er pas na een maand heel intensief daten achter dat hij rookte, en veel ook haha, vind het nog steeds bijzonder dat ik dat pas zo laat doorhad.

1 like

vanaf je 13e dus? Dan snap ik het :two_hearts::two_hearts:

Anoniem:

Heeft jouw partner wel eens harddrugs gebruikt?

• Ja een enkele keer
  • Ja regelmatig
  • Nee nog nooit
  • Ik weet het niet

0 stemmers

Ik kreeg dus zo’n stomme en rare opmerking dat mn vriend heus wel eens (hard)drugs had gebruikt. Als ie dat wél had gedaan was het echt geen enkel probleem trouwens.

Ik weet zeker dat ik harddrugs had uitgeprobeerd als ik niet allergisch reageerde op heel veel antibiotica, en op andere medicatie. Nu is de nieuwsgierigheid er wel zo goed als vanaf, maar dat risico heb ik nooit willen nemen. Mocht ik die reacties nooit hebben gehad van medicatie etc. Had ik het wel geweten. :+1: Oja met harddrugs bedoel ik xtc, mdma, wat ik wel had willen proberen. Werd me sterk afgeraden.

1 like

Vriendin ik ben 28 :joy:

6 likes

Je bent zo oud als je je voelt MEIT!!!

2 likes

Heel herkenbaar dit! Ik heb ook allergische reacties op veel medicaties gehad en als de huisarts me iets simpels voorschrijft komt het zo vaak voor dat het meerdere pogingen kost om iets te vinden waar ik geen heftige bijwerkingen van krijg dat ik het nooit aan heb gedurfd. Ik heb niet echt het gevoel dat ik er veel aan mis, maar het had me toch wel leuk geleken om af en toe eens wat te proberen

Met heroïne heb ik dat ook

1 like