Stel je persoonlijke vraag #19

Tante tegen 18/19 jarige lentex:wij komen niet naar jouw verjaardag, want jij bent bij je vader blijven wonen en die moeten wij niet meer en jou dan ook maar niet :woozy_face:

3 likes

Haha ik dacht iets van 2010 ofzo, maar heb ook in mijn mail gezocht en dus al vanaf 2005 :scream::sweat_smile:

Ik ben te lui om de naam van mijn mapje te veranderen zodat het klopt.

4 likes

Wow ik dacht 2012, maar ga echt way back

1 like

Al mijn ooms en tantes zijn wel chill, behalve die ene aangetrouwde boomer-oom die FVD stemt en op Facebook over linkse rakkers en “varkensboerenverkettering” klaagt.

Over hem hebben we het niet.

3 likes

Haha omdat het zo’n precair issue is.

Nee, gewoon per ongeluk!

1 like

Komen ze niet uit een plant? Als hier het fruit weg is zijn namelijk de vliegjes ook zo weg. Volgens mij heb je planten waar rouwvliegjes in kunnen zitten, die lijken wel op elkaar.

Ik had er vorige week zooooveel, werd helemaal gek van die kutdingen. Dus op de interwebs gezocht hoe te bestrijden. Toen vond ik de ultieme tip. Zuig ze op met de achterkant van een fohn. Als je de föhn aanzet, wordt aan de achterkant lucht naar binnen gezogen, daar worden die fruitvliegjes dan ook in gezogen. Werkt als een malle. Ik heb de fohn daarna nog niet gebruikt voor mijn haar, want weet niet waar ze blijven :sweat_smile:

1 like

Vinden jullie pindakaas zoet, of hartig beleg?

• Zoet
  • Hartig

0 stemmers

Waarom niet gewoon de stofzuiger gebruiken dan?

Heb ik ook wel aan gedacht, maar ik denk dat ze in de stofzuiger een stuk meer ruimte hebben om er weer uit te vliegen.

Hartstikke dement en nooit een goede band gehad (vroeger wel gemeen) dus heb maar op dood gestemd
?

1 like

Voor mij valt het onder zoet. Vleeswaren, kaas, humus vind ik hartig.

4 likes

Haha nou als je kijkt naar de antwoorden stemmen de meesten tot nu toe voor zoet. Ik heb even onze pindakaas van de Lidl erbij gepakt en daar zit per 100 gr pindakaas 8,4 gr suiker in.

Ik weet nooit zo goed of ik het zoet/hartig moet vinden, dus vandaar mijn vraag.

1 like

Er zijn best veel soorten pindakaas waar suiker aan toegevoegd is haha. Maar ik eet die nooit en vind de pindakaas die ik eet wel echt hartig

Ik denk dat ik het onder zoet vind vallen omdat dat vroeger zo werd gezegd? Eerst een boterham met kaas/vleeswaren en daarna zoet, pasta pindakaas hagelslag ofzo.

5 likes

Haha ja ik at alleen maar broodjes kaas als kind @Spaarlamp @SpeedOfSound, maar ik kan me wel voorstellen dat jullie dan de associatie zoet hebben!

1 like

Maar in pinda’s zitten ook natuurlijke suikers. De meeste pindakaas die wij in Nederland eten heeft geen toegevoegde suiker. Ik snap wel dat het als ‘zoet’ beleg wordt gezien want het zit in een pot net als chocopasta. Maar ik vind het toch echt hartig.

2 likes

ik vind pindakaas wel zoet, en ook zoetig smaken. ik heb ook nog nooit gezien dat er zout in pindakaas zit.
het is net als studentenhaver of musli, het is niet uitgesproken maar het hoort wel bij zoetigheid.
het is in elk geval ook niet hartig.

1 like

Maar pinda’s zelf zijn ook zoet? :neutral_face: