Stel je persoonlijke vraag #19

Stel je doet mee aan een kook wedstrijd waarvoor je een drie gangen menu moet koken, weet jij dan nu al wat je zou koken?

• Ja, dat ga ik je nu vertellen
  • Nee
  • Ik hou niet van koken

0 stemmers

Sinds dat ik gisteren mijn recept voor bloemkool Alfredo heb geperfectioneerd weet ik m’n voor en hoofd gerecht, maar een dessert weet ik niet. Gelukkig is het allemaal hypothetisch en alleen leuk om over na te denken want in een echte competitie vlieg ik er als eerste uit

Moet ik toch lang blazen :joy:

1 like

Haha van m’n bloemkool gedoe bedoel je?

Wat is jouw standpunt

Ga dan even wat anders doen. Zo’n nutteloos iets is het echt niet waard om geïrriteerd over te raken, zonde van het begin van je weekend!

ik ben in shock! heb ook even mijn registratiemail teruggezocht, ik ben er al sinds 2011.
volgend jaar 10 jaar doe normaaaaaaaaal

ik ben ook benieuwd, heb jij nog steeds dezelfde username sinds je eerste registratie?

• ja
  • nee

0 stemmers

Oh sorry dat ik je er dan weer aan herinnerde :joy:

1 like

haha okay hier komt ie

Bloemkool alfredo

Ik heb een amerikaans recept over iets van 10 keer maken steeds aangepast en nu heb ik een versie waar ik het meest tevreden mee ben.

Voor 2-4 personen (ligt eraan hoe veel je eet en hoe veel je van bloemkool houdt):

• 300 gram bloemkool
  • 1 blokje paddenstoelen boulion
  • 1 thee lepel lichte miso pasta
  • scheutje amandel/soja melk
  • water om in te koken
  • 1/3 theelepel xanthaangom (of misschien zelfs iets minder)
  • peper/zout
  • knoflookpoeder (of gepofte/geroosterde knoflook, als je er meer tijd in wil steken of heel fancy bent)

Breek bloemkool in kleine roosjes en kook in een laagje water met het boulion blokje heel gaar. Je zou ze daarna met een vork moeten kunnen pletten.
Giet de bloemkool af maar bewaar de boulion.
Pureer (met een staafmixer) de bloemkool met de melk, miso en zo veel boulion als je nodig hebt.
Breng op smaak met peper, zout, knoflookpoeder, en pureer tot het glad is.
Strooi de xanthaangom over de saus en pureer weer stevig, tot het allemaal vermengt is. Te veel xanthaangom en de saus wordt snotterig, te weinig en het blijft waterig. Xanthaangom is een geweldig bindmiddel en werkt direct, dus je kan met een beetje beginnen en steeds een mespuntje ofzo toevoegen totdat je de textuur goed vind.

Ik vind het zelf lekker om er edelgist, karwijzaad en chilivlokken in te roeren op het einde, en we eten dit vaak met geroosterde gnocchi en gebakken champignons.

13 likes

Heb jij wel eens je lippen gestift?

• Ja
  • Nee
  • Wel gekleurd met iets anders dan lippenstift

0 stemmers

Heb jij wel eens je schaamlippen gestift?

• Ja
  • Nee
  • Wel gekleurd met iets anders dan lippenstift

0 stemmers

Wat vind je van pinda flips

• Mega goor wie eet dat
  • Lekker
  • Mwah
  • Wtf zijn pinda flips nou weer

0 stemmers

Moest googlen, vind ze wel oké. Had geen idee dag ze pinda flips heetten :sweat_smile:
Bestonden die vroeger ook niet van Smiths/Lay’s.? Kan nu alleen B-merken vinden.

1 like

Ik mis Mart, zijn truien en Dalida nog elke dag van de Tour. Maar de tour wacht op niemand dus ook niet op Mart zijn gedwongen pensioen.

3 likes

Geen idee wie Thijs is maar goed ik moest dat stemmen begrijp je … :crazy_face:

1 like

Welk dekbed heb je nu op je bed?

• winterdekbed
  • Lente/herfstdekbed
  • zomerdekbed
  • Geen dekbed
  • Anders

0 stemmers

Ik nu alweer lekker m’n donzen winterdekbed, m’n man het hele jaar door een dun zomerdekbed.

Ik heb echt nog nooit van een lente/herfstdekbed gehoord haha.

2 likes

Gewoon een dekbed, hele jaar door t zelfde

40 likes

All season gewoon

Oh dat bestaat zeker. In de woonwinkel waar ik werk hebben we dat ook. Gewoon qua dikte tussen zomer en winter in haha… maar er staat echt op de verpakking lente/herfst.
Daarnaast verkopen we ook zomer en 4-seizoenen.

Ja ik geloof wel dat het bestaat hoor, heb het zelf alleen nooit voorbij zien komen.

1 like

M’n oma was/is echt m’n heldin. Helaas is ze twee jaar geleden overleden :broken_heart:. We hadden zo’n goede band (mede omdat ze me ook een soort van opgevoed heeft). En als ik zag hoe positief ze in het leven stond met wat ze allemaal heeft meegemaakt, heb ik echt diep respect voor haar. Helaas was ze de laatste paar jaar van haar leven dement en ging praten met haar lastiger.

2 likes