Stel je persoonlijke vraag #19

Moet nog altijd een fotoboek maken van mijn stagetijd in Paramaribo, uit 2011…

4 likes

Resting bitch face 4evah :neutral_face:

4 likes

Anderen zien niet hoe ik me voel, mijn moeder wel na 1 sec al. Dan kom ik binnen en nog voor ik hallo heb gezegd is het “wat is er aan de hand? Ik zie het aan je” en dan denk ik halloooooo laat me gewoon ff m’n gevoel hebben.

2 likes

Ja mijn moeder heeft dat ook. Ik vind het zelfs creepy. Alsof ze specifiek voor mij een extra radar heeft. Zelfs als ze me niet ziet en er is iets aan de hand kan ik ineens een appje krijgen of alles wel goed is.

1 like

Oohh dat heb ik ook gestudeerd, vind het helemaal leuk om te lezen dat jij dat blijkbaar ook gedaan hebt want ik hoor niet zo vaak dat mensen ES doen :sweat_smile:

1 like

Kreeg altijd groene vingers van die ring haha.

En mijn moeder kan mij ook goed lezen ja. Heb ook geen goede pokerface.

1 like

Ik denk altijd dat je dat heel makkelijk kunt zien omdat ik nooit echt moeite doe om mijn gezicht in de plooi te houden ofzo (en ik ben ook best open). Maar heb al vaker gehoord dat mensen dan iets heel anders denken en geen hoogte van me krijgen.

Mijn tante heeft dat trouwens wat moeders hier hebben. Als ik ergens mee zat vroeger en ik ging haar zien hoopte ik wel eens dat ze haar gedachten niet zou uiten omdat het vaak zo raak was. “Ja ik dacht al iets aan je te zien”.

1 like

Draag jij alweer een jas buiten?

• Ja, vaker wel dan niet
  • Soms
  • Ja, elke dag
  • Alleen 's ochtends/'s avonds
  • Nee, ik heb nog geen jas gedragen sinds de hittegolf

0 stemmers

Tsja mijn moeder is psychotherapeut… dus ik kan sowieso niks verbergen daar het is verschrikkelijk. Ik hoorde pas m’n broertje m’n moeder bellen, riep 'ie op gegeven moment “GA UIT MIJN HOOFD” hahahaha

67 likes

Hahaha nou ja ik vind het wel prima hoor. Ze weet natuurlijk ook wel dat wij haar kinderen zijn en niet haar patienten, maar het betekent wel dat ik als ik ergens mee zit daar heel goed met m’n moeder over kan praten. En ik ben ook wel iemand die graag erover praat als ik ergens mee zit dus dan vind ik het ook niet zo erg als er naar gevraagd wordt (behalve dan toen ik een boze puber was haha). Maar als je totaal niet zo’n soort band met je moeder hebt of geen emoties wil delen snap ik dat het lastig is.

2 likes

Ja ik vind het zelf heel fijn, maar ik ben ook niet anders gewend dan dit natuurlijk. Denk ook dat dat in veel gezinnen zo gaat hoor (en zo zou het bij mij ook gaan als ik twee keer m’n vader had gehad bij wijze van spreken). Maar kan me voorstellen dat dat dan toch als een taboe of gemis aan kan voelen.

1 like

Leuk! Waar heb jij het gestudeerd?

Leeuwarden! Daar was het best bestuurskundig allemaal, veel vakken ook samen met Bestuurskundestudenten :nauseated_face: Vond zelf vooral de culturele vakken leuk. Europees recht enzo vond ik ook niks aan. Jij dan?

2 likes

Den Haag. Ik had in mijn tweede jaar voor public gekozen, dus ik had ook veel bestuurkundige vakken. Heb wel veel culturele electives toen genomen, want die waren gewoon veel interessanter.
Europees recht vond ik ook echt te moeilijk en besloot oa door dat vak om in mijn derde jaar te stoppen. Snapte er echt niks van :sweat_smile:

1 like

Ik heb wel sterke emoties bij een seizoen maar die zijn niet positief. Ik haat de winter want winterdepressie en ik haat kerst, oud en nieuw en sneeuw.

13 likes

Schijnbaar zie ik er vandaag depressief uit terwijl ik hartstikke gelukkig ben, dus nee je kan het aan mij niet altijd zien. Ik heb van mezelf sowieso best een moeilijk hoofd haha, kijk snel boos/chaggy/depri van mezelf.

1 like

Niet specifiek plannen, maar ik vind typische herfstgerechten wel lekkerder in de herfst en eet ze dan ook vaker. En ik steek de bbq niet aan in de winter eigenlijk.

Herfstige dingen gebeuren nou eenmaal in de herfst. Zelfde voor alle andere seizoenen ook.

3 likes

Ik heb vooral een schijthekel aan de winter en hou heel erg van de zomer. De eerste beetjes herfst kom ik nog wel door met de energie die ik van de zomer heb gekregen, maar halverwege de herfst is het klaar en kijk ik heel erg uit naar de volgende zomer. Mijn vader heeft last van winterdepressie en ik begin te vermoeden dat het in de familie zit, krijg zelf ook steeds meer last van de winter nu ik ouder word.

5 likes

Ik vind het idee van winter altijd heel leuk, maar dat komt omdat ik dan het idee heb van de lichtjes en gezelligheid met kerst, het liefst met een dikke laag sneeuw. Terwijl de winter in realiteit pas na kerst begint en dan heb je nog drie maanden doffe ellende zonder feestdagen en lichtjes en sneeuw, maar met net-niet-kou en constante regen en donker om 17:00. Dus daar ben ik half januari altijd wel weer klaar mee.

15 likes

Oh nee daar heb ik ook helemaal niks mee. Hooguit wintermaaltijden misschien, zal in de zomer niet zo snel andijviestamppot eten terwijl ik het wel lekker vind

1 like