Hahaha nou ja ik vind het wel prima hoor. Ze weet natuurlijk ook wel dat wij haar kinderen zijn en niet haar patienten, maar het betekent wel dat ik als ik ergens mee zit daar heel goed met m’n moeder over kan praten. En ik ben ook wel iemand die graag erover praat als ik ergens mee zit dus dan vind ik het ook niet zo erg als er naar gevraagd wordt (behalve dan toen ik een boze puber was haha). Maar als je totaal niet zo’n soort band met je moeder hebt of geen emoties wil delen snap ik dat het lastig is.
Ja ik vind het zelf heel fijn, maar ik ben ook niet anders gewend dan dit natuurlijk. Denk ook dat dat in veel gezinnen zo gaat hoor (en zo zou het bij mij ook gaan als ik twee keer m’n vader had gehad bij wijze van spreken). Maar kan me voorstellen dat dat dan toch als een taboe of gemis aan kan voelen.
Leuk! Waar heb jij het gestudeerd?
Leeuwarden! Daar was het best bestuurskundig allemaal, veel vakken ook samen met Bestuurskundestudenten Vond zelf vooral de culturele vakken leuk. Europees recht enzo vond ik ook niks aan. Jij dan?
Den Haag. Ik had in mijn tweede jaar voor public gekozen, dus ik had ook veel bestuurkundige vakken. Heb wel veel culturele electives toen genomen, want die waren gewoon veel interessanter.
Europees recht vond ik ook echt te moeilijk en besloot oa door dat vak om in mijn derde jaar te stoppen. Snapte er echt niks van
Ik heb wel sterke emoties bij een seizoen maar die zijn niet positief. Ik haat de winter want winterdepressie en ik haat kerst, oud en nieuw en sneeuw.
Schijnbaar zie ik er vandaag depressief uit terwijl ik hartstikke gelukkig ben, dus nee je kan het aan mij niet altijd zien. Ik heb van mezelf sowieso best een moeilijk hoofd haha, kijk snel boos/chaggy/depri van mezelf.
Niet specifiek plannen, maar ik vind typische herfstgerechten wel lekkerder in de herfst en eet ze dan ook vaker. En ik steek de bbq niet aan in de winter eigenlijk.
Herfstige dingen gebeuren nou eenmaal in de herfst. Zelfde voor alle andere seizoenen ook.
Ik heb vooral een schijthekel aan de winter en hou heel erg van de zomer. De eerste beetjes herfst kom ik nog wel door met de energie die ik van de zomer heb gekregen, maar halverwege de herfst is het klaar en kijk ik heel erg uit naar de volgende zomer. Mijn vader heeft last van winterdepressie en ik begin te vermoeden dat het in de familie zit, krijg zelf ook steeds meer last van de winter nu ik ouder word.
Ik vind het idee van winter altijd heel leuk, maar dat komt omdat ik dan het idee heb van de lichtjes en gezelligheid met kerst, het liefst met een dikke laag sneeuw. Terwijl de winter in realiteit pas na kerst begint en dan heb je nog drie maanden doffe ellende zonder feestdagen en lichtjes en sneeuw, maar met net-niet-kou en constante regen en donker om 17:00. Dus daar ben ik half januari altijd wel weer klaar mee.
Oh nee daar heb ik ook helemaal niks mee. Hooguit wintermaaltijden misschien, zal in de zomer niet zo snel andijviestamppot eten terwijl ik het wel lekker vind
Ik kijk er raar van op dat ik de enige ben die voor de optie van specifieke activiteiten en specifiek eten bij meerdere seizoenen heeft gekozen. Doet niet iedereen dat? In de zomer vaker een ijsje en naar het strand, in de winter warme chocolademelk drinken en een film kijken die een beetje bij het seizoen past.
Ik houd van de lente, als alles weer tot leven komt, is absoluut mijn lievelingsseizoen, maar ik heb/doe geen specifieke dingen bij dat seizoen.
Ik houd overigens ook wel van lange herfstwandelingen met al die mooie kleuren en paddenstoelen, en dan lekker warme choco erna, maar verder is de herfst maar meh met al die regen en kou.
Misschien zijn intense emotionele ervaringen bij de overgang naar de lente wat voor jou?
Maar de meeste dingen die je noemt zijn meer van het weer afhankelijk. Ja in de zomer eet ik meer ijs omdat het warm is. Maar ik denk niet het is HERFST ik maak ALLES ORANJE
Oh zo! Ik vind het lastig om een seizoen los te zien van het weer dat bij het seizoen past
Wat @Hazel zegt idd
Snap ijsjes en stampot, maar ik koop niet speciaal 8 soorten thee voor de herfst en begin dan Niet koekjes te bakken terwijl ik dat normaal nooit doe
Dan kan ik mijn stem ook beter aanpassen. Bij een warme winter zonder sneeuw kijk ik alsnog eerder een film met veel sneeuw dan dat ik dat in de zomer doe, maar daar houdt het wel op
Ik vind voornamelijk wat van de seizoenen vanwege het bijbehorende weer. Lente en zomer zijn leuk, want mooi weer. Herfst en winter zijn minder leuk, want minder mooi weer. Ik heb verder nergens echt sterke gevoelens bij
Ja ik weet niet. Veel mensen gebruiken action-meuk om gevoelens aan te wakkeren, maar dat zou ik niet aanraden. Misschien buiten extra goed op de knoppen van de bomen en planten letten en kijken of je daar iets bij voelt. Er zijn typische lentebloemen zoals narcissen. Je moet ervoor zorgen dat je iets typisch lente-achtigs vindt waar je echt goed op kan gaan.