Ik kijk er raar van op dat ik de enige ben die voor de optie van specifieke activiteiten en specifiek eten bij meerdere seizoenen heeft gekozen. Doet niet iedereen dat? In de zomer vaker een ijsje en naar het strand, in de winter warme chocolademelk drinken en een film kijken die een beetje bij het seizoen past.
Ik houd van de lente, als alles weer tot leven komt, is absoluut mijn lievelingsseizoen, maar ik heb/doe geen specifieke dingen bij dat seizoen.
Ik houd overigens ook wel van lange herfstwandelingen met al die mooie kleuren en paddenstoelen, en dan lekker warme choco erna, maar verder is de herfst maar meh met al die regen en kou.
Misschien zijn intense emotionele ervaringen bij de overgang naar de lente wat voor jou?
Maar de meeste dingen die je noemt zijn meer van het weer afhankelijk. Ja in de zomer eet ik meer ijs omdat het warm is. Maar ik denk niet het is HERFST ik maak ALLES ORANJE
Oh zo! Ik vind het lastig om een seizoen los te zien van het weer dat bij het seizoen past
Wat @Hazel zegt idd
Snap ijsjes en stampot, maar ik koop niet speciaal 8 soorten thee voor de herfst en begin dan Niet koekjes te bakken terwijl ik dat normaal nooit doe
Dan kan ik mijn stem ook beter aanpassen. Bij een warme winter zonder sneeuw kijk ik alsnog eerder een film met veel sneeuw dan dat ik dat in de zomer doe, maar daar houdt het wel op
Ik vind voornamelijk wat van de seizoenen vanwege het bijbehorende weer. Lente en zomer zijn leuk, want mooi weer. Herfst en winter zijn minder leuk, want minder mooi weer. Ik heb verder nergens echt sterke gevoelens bij
Ja ik weet niet. Veel mensen gebruiken action-meuk om gevoelens aan te wakkeren, maar dat zou ik niet aanraden. Misschien buiten extra goed op de knoppen van de bomen en planten letten en kijken of je daar iets bij voelt. Er zijn typische lentebloemen zoals narcissen. Je moet ervoor zorgen dat je iets typisch lente-achtigs vindt waar je echt goed op kan gaan.
Liefde voor de vrije school waar elk seizoen gevierd wordt. We hebben een seizoenstafel en daardoor leven we heel bewust met de seizoenen. En jaarfeesten zoals Sint Michaƫl, Maria lichtmis, Pinksteren etc maken me ook veel bewuster van welke tijd van het jaar we leven en hoe de natuur verandert enzo.
Elk seizoen heeft zo zān charme en ik kan ook wel genieten van de kleine dingen die daar bij horen. In de lente de eerste warme dagen waar je naar buiten kan zonder jas, in de zomer terrasjes pakken en tot ās avonds laat buiten zitten. In de herfst een film kijken met thee terwijl het buiten regent, en in de winter is het kerst en ben ik jarig. Zulke dingen vind ik allemaal wel leuk en kan ik zeker waarderen, maar ik heb er geen hele heftige gevoelens bij verder.
Ik had altijd wel een beetje problemen met de herfst, de mensen die doen alsof het alleen maar ~romantisch en gezellig binnen zitten is~ zijn sowieso mensen die een auto hebben en zich niet beseffen dat het voor mensen met een fiets vooral betekent dat je doorweekt, verwaaid en bezweet op je werk aankomt. Ik heb echt een grafhekel aan fietsen door de regen en wind, niks romantisch aan.
Maar nu we nog steeds grotendeels thuis moeten werken en ik dus veel minder vaak door de regen hoef te fietsen is het een stuk minder erg allemaal haha, kom maar op met die herfst dan.
Jij zit nog op de basisschool?
Ik wil jou vriendin zijn en thematisch volgestopt worden
Ik zou het iig niet voor Engels doen. Ik ben zelf grotendeels tweetalig opgevoed, keken ook altijd Engelse series, las Engelse boeken. Dus daar zou ik niet een school voor nodig hebben.
Aan de andere kant: als mijn kind vloeiend wordt in een andere taal die ik niet spreek, weet ik weer niet dat ze me met een glimlach een stomme teef noemt.
Nee maar mān kinderen wel
Dit klinkt echt perfect. Als je ooit nog vrienden zoekt, pick me!
Ik vind decoratie in je huis voor elk seizoen eigenlijk heel stom haha, hier komen er geen herfsttafels of paastakken in. Maar ik kan wel echt heel er genieten van de wisseling van seizoenen. Vind het daarom ook heel leuk om in NL te wonen waar je echt 4 seizoenen doormaakt
hahaha
Ik heb wel het idee dat we vroegerrrrr meer echt seizoenen hadden dan nu. Nu is het meestal - regen en 12 graden, regen en 10 graden, regen en 15 graden, HITTEGOLF en dan een herhaling van zetten.